הנה הוא באנז: הצצה ראשונה לבאנז של רועי סופר

מזללת הבאנז של השף תיפתח בשבוע הבא ותציע לחמניות מאודות שמנמנות או שטוחות במילויים עמוסי אוממי

באנז רועי סופר. צילום: אמיר מנחם
באנז רועי סופר. צילום: אמיר מנחם
8 בנובמבר 2017

בית פגודה עשוי עץ הוצב בחלל המזללה החדשה גבוהת התקרה של השף רועי סופר, ובתוכו מיוצרים באנז משל היה דוכן רחוב ביפן. ההבדל היחיד הוא שבתום ההזמנה בקופה, תקבלו זמזם שיאותת לכם תוך כשש דקות לשעוט לקחת את המנה המוכנה שלכם. התפריט של המקום, שיפתח בשבוע הבא, בנוי משלושה אגפים: באנז, קערות אורז עם תבשילים וסלטים. 

רועי סופר, באנז. צילום: אמיר מנחם
רועי סופר, באנז. צילום: אמיר מנחם


באגף הבאנז שלשמו מרבית הסועדים יבואו לכאן, תמצאו שבע מנות המתבססות על לחמניות באן מאודות, בשלוש ורסיות שונות: לחמניות עגולות קטנות ושמנמנות הנחצות בסכין וממולאות במבחר מילויים; באנז שטוחות וגדולות המזכירות טאקו והמשמשות לאחוז במילויים; ובאנז קטנים מקמח מלא. כל סוגי הבאנז עשויים מקמח, שמרים ומעט שמן ומאודים במאדה הנראה כמו שידת מגירות שיובא במיוחד מיפן. משם, עוברות הלחמניות למאדה קטן ושקוף בחזית המטבח הפתוח, לצד המון קעריות של מטעמים כבושים כמו פלפלים, צנוניות, שיני שום, וקימצ'י שממתינים על הדלפק לרגע ההזמנה, אז ימולאו בעולמות שלמים של טעמי אוממי חמוץ-מתוק-חריף. 

שטוח כמו טאקו. צילום: אמיר מנחם
שטוח כמו טאקו. צילום: אמיר מנחם


מילויי הבאנז כוללים אפשרויות כמו בקר מפורק המורכב מתבשיל שבושל שעות ארוכות עם וינגרט חרדל יפני, בצל ירוק ופיקלס, או לחילופין בטן חזיר קלאסית שעברה כבישה ובישול ארוך ואז נפרסה לפרוסות ונצלתה על הפלאנצ'ה עם רוטב הויסין. בבאן טלה תמצאו גם צ'יפס קריספי של חומוס ונענע. תוכלו לבחור באן טבעוני עם טופו מושרה במרינדה ומצופה בוטנים, קרם פלפלים, מרמלדה של שיטאקה ושאלוט מוחמץ או באן ילדותי משהו של קריספי צ'יקן. (25-32 ש"ח לבאן. ארוחות באן שכוללות שני באנים לבחירה, וצ'יפס אסייתי או סלט ב- 54 ש"ח).  

נראה יאמי. צילום: אמיר מנחם
נראה יאמי. צילום: אמיר מנחם

עשו לחמניה ולא מלחמה

מי שמעדיף משהו קליל יותר יוכל לבחור את אחד הסלטים האסייתיים, למשל סלט שורשים חיים בוינגרט ליים בצ'ילי מוחמץ בשמן סצ'ואן, ומי שרוצה מנה משביעה שלא מגיעה בפורמט סנדביץ' ימצא מספר מנות של קערות אורז יסמין תאילנדי עם רכיבים אסייתים עליהם, למשל פטריות, טופו, וסויה אינדונזית מתובלת או בקר עם גולדן קארי. משקה קל של חליטת תה בטעמים שמכינים פה במקום (5 ש"ח לכוס), או בירה סינגה מהחבית ואפילו סאקה, יסגרו לכם את הפינה הבליינית של הביקור, וגלידת צ'אי מאסלה רכה לסיום מתוק. MAKE BUNZ NOT WAR נכתב על אחד השלטים במקום. אנחנו בענין. 

הפתיחה ביום ה', 16 בנובמבר. 

BUNZ