השף העירום: מי הצליח לעבוד על גורדון רמזי?

בערב הפתיחה הרשמי של המסעדה הלונדונית החדשה בבעלות השף-סלב גורדון רמזי, התגלה כי מתוך 140 הזמנות הופיעו רק 40 אורחים והמסעדה נותרה כמעט ריקה

16 בנובמבר 2014

גורדון רמזי, השף המחזיק ב-24 מסעדות ברחבי הגלובוס ומוכר לעולם בתור הטבח העצבני שלא מפחד לקלל, להשפיל ולפתוח פה בתחרויות הבישול הטלוויזיוניות שהוא מנחה (כמו ״מטבחי הגיהנום״ ו״איירון שף״), עמד השבוע בפני אחת התקריות המביכות שיכולות לקרות לכל מסעדן מצליח.

בערב הפתיחה הרשמי של המסעדה הלונדונית החדשה בבעלותו, Heddon Street Kitchen בלב העיר, נותרה המסעדה ריקה. הסיבה: על אף 140 הזמנות לאותו ערב הופיעו בפועל רק 40 סועדים. או במלה אחת: כישלון. הסברה: מישהו הזמין מקומות במסעדה בשמות בדויים.

התגובה של רמזי, שנאלץ להתמודד עם משבר תקשורתי כשכל הצהובונים, הרשתות החברתיות וכמה ערוצי טלוויזיה עטים עליו היא: ״כנראה שאני חשוף לעוצמה גדולה של קנאה. אותו ערב אמור היה להיות הערב החזק ביותר שלנו מאז ההרצה ומתוך 140 הזמנות הופיעו 40. כנראה שמישהו פשוט ישב על המחשב הרבה שעות כדי לייצר הזמנות מזוייפות ולהעמיד אותי במצב הזה״. עוד הוסיף גורדון בראיון לעיתון הטלגרף הבריטי שהפעולה פגעה במורל של צוות המסעדה באותו הערב וגורדון עצמו נאלץ ״לאסוף את הצוות ולדאוג שכולם יחזרו לפוקוס״.

המסעדה, המציעה ״מטבח אירופאי מודרני רגוע״, נפתחה לתקופת הרצה בתחילת נובמבר כאשר על התפריט אחראית השפית מריה טמפקיס. במקום הושקעו משאבים רבים בכל הקשור לעיצוב וחומרי גלם, כמצופה מסופר-שף-סלב כמו רמזי, ששבע מתוך מהמסעדות בבעלותו בעלות כוכבי מישלן.

כיום רוב המסעדות בעלות כוכבי המישלן בלונדון מחייבות את מי שמעוניין להזמין מקום להשאיר פרטי כרטיס אשראי ובמידה שהסעודים לא מגיעים למסעדה בערב ההזמנה מחויב המזמין ב-50 פאונד (כ-300 ש"ח) כפול מספר הסועדים. הביקוש למסעדות אלו גבוה מאוד ולרוב יש לבצע את ההזמנה שבועיים־שלושה מראש ולקחת את הסיכון שבמידה של אי הגעה – יחויבו הסועדים.

רמזי, שלא רגיל להיות בצד שנעקץ, הודיע כי מעתה צוות שירות הלקוחות ידאג לאישרור מקדים של כל הזמנה.