השף רפי כהן נחת בארץ ונעצר בנתב"ג

השף, שנמלט מן הארץ במרץ האחרון נעצר בשל חובות לעובדי ולספקי מסעדת "רפאל" שנסגרה, ובשל עבירות אלימות שבהן הוא מואשם

רפי כהן. צילום: איליה מלניקוב
רפי כהן. צילום: איליה מלניקוב
7 בספטמבר 2017

השף רפי כהן נחת אמש (רביעי) בנתב"ג ונעצר בידי המשטרה. הבוקר הובא לדיון בהארכת מעצרו. כהן נמלט מן הארץ שבועות ספורים לפני שמסעדת רפאל שבבעלותו נסגרה, באפריל האחרון. לאחר הסגירה העריך המפרק הזמני שמונה למסעדה כי החובות לעובדיה עומדים על למעלה מחצי מיליון שקלים וכי החובות לספקים עומדים על כ-1.5 מיליון שקל.

בזמן העדרותו מהארץ הוגשו נגדו שני כתבי אישום גם בענין החובות וגם על עבירות אלימות כלפי העובדים, חקירה נוספת בענין עבירות של אלימות ואיומים כנגד גורם עסקי שעמו עמד כהן בקשר מתנהלת בימים אלה.

מסעדן מוכר אמר כי "המעצר לא מפתיע. רפי לא יכול להישאר בחו"ל לנצח במעמד של נמלט, חבל שלא חזר קודם כדי להתמודד עם התסבוכת". בינו גבסו (דוקטור שקשוקה), חברו הקרוב של כהן, אמר בתקופת שהותו של כהן בפריז כי "רפי חבר שלי. אני מדבר איתו כל הזמן בטלפון, מספר לו שאני פותח מקום והוא מפרגן לי. אני וההורים שלו מנסים לשכנע אותו שיחזור לארץ. הוא מטייל בפריז, אומר שהוא אוכל את האוכל הכי טוב ומבסוט, אבל אני חושב שהוא חייב לחזור. אני אומר לו קודם כל תבוא ותציל את הרכוש שלך. החובות שלו ממש לא גדולים ביחס למה שיש לו והוא יכול להחזיר אותם בקלות".

סגירת המסעדה באפריל האחרון סיימה תקופה ארוכה של הסתבכויות משפטיות של כהן. כבר בשנת 2014 סגר כהן את המסעדה בטענה שחברת המיחשוב שלו הונתה אותו. לאחר כשבועיים פתח כהן את המסעדה מחדש, אך ההסתבכויות לא נגמרו: כהן הואשם בעבירות אלימות כלפי עובדים, טענות על חובות ואי סדרים בניהול המסעדה שבו ועלו ובמרץ האחרון נעלם כהן מן הארץ והמסעדה שהמשיכה לפעול מספר שבועות נסגרה בסופו של דבר, והשאירה חובות עתק לעובדים, לספקים ולרשת מלונות דן.

מדוברות משטרת מרחב ירקון נמסר כי הבוקר מובא כהן לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.