חדשות האוכל: הכריך של רובן חוזר לעיר ושלל אירועי עצמאות

הזירה הקולינרית חמה מתמיד: רובן, הכריך האלמותי חוזר לתל אביב, מל ומישל פותחת דלתות בצהריים, טאלי ללא הפסקה ושלל אירועי עצמאות שגורמים לנו לרייר רק מלקרוא

הוא פה! הכריך של רובן. צילום: אנטולי מיכאלו
הוא פה! הכריך של רובן. צילום: אנטולי מיכאלו
26 באפריל 2017

אם לא הוזמנתם לאף מסיבת עצמאות פרועה, ולא גידרתם לעצמכם מבעוד מועד אי תנועה להצבת מנגל, אשריכם. תוכלו לחגוג העצמאות במסעדות העיר, הנה הדובדבנים שבחרנו לכם:

עצמאות בבר א וין

השף עינב אזגורי יציב גריל פחמים עצום בחזית המסעדה ויצלה מגוון חומרי גלם מהים ומהיבשה כמו למשל חצי לובסטר צלוי במנגל (135 ₪), שיפוד סקאלופ (80 ₪), שיפוד שרימפס (68 ₪ ) לברק שלם צלוי (92 ₪), שיפוד חוט שדרה (44 ₪) צלעות טלה (96 ₪ לשתי יחידות), ירקות וטופו (42 ₪) ועוד. כמיטב המסורת הישראלית, יפתחו שולחן עם מגשי סלטים: חומוס, טחינה, צזיקי, סלט חצילים, מטבוחה (54 ₪ לשמונה סלטים). עוד צפויים כנאפה, מלבי, וברד של יין רוזה.

בר א וין, 2 במאי, 11:00־18:00

פרוסות סינטה עם ציר בקר, צ'יפס ורוטב טרטר. bar a vin, צילום: אנטולי מיכאלו
פרוסות סינטה עם ציר בקר, צ'יפס ורוטב טרטר. bar a vin, צילום: אנטולי מיכאלו

 

עצמאות נוסח יוון

בגרקו יחגגו עצמאות ישראלית בצלילים יוונים. הופעות חיות ודי ג'יי ירימו למדינה כשהסועדים יוכלו לפתוח שולחן יווני עמוס סלטים לצד מגוון מנות ספיישל בשריות בהשראת הטברנות : נקניקיות חריפות עם בצל ועגבניות על הגריל, סופלקי שרימפס קלאמרי , סלט זוקיני ורוטב עגבניות חריף,  שייטל טלה ,סופלקי אנטריקוט עם סלט נענע ובצל סגול מוגש עם צזיקי , טיבון טלה, צלעות טלה ועוד (84-186 ₪ למנה).

גרקו, 2 במאי, יש להזמין מקום מראש

ערב עצמאות יווני, למה לא? צילום דן פרץ
ערב עצמאות יווני, למה לא? צילום דן פרץ

מנגל עצמאות טבעוני

ננה שרייר נותנת פייט טבעוני לרוח החג שהפכה עם השנים לקרניבורית, כשהיא חוברת למאיה פרר, הבעלים של קייטרינג FOOD AS ART. כל סועד יקבל מגש ענקי עם מבחר צלויים מהמנגל הטבעוני, ובמרכז המסעדה יוצב שולחן קינוחים (260 ₪ לסועד).

ננוצ'קה, 1 במאי החל משעה 20:00

מאיה פרר וננה שרייר בפעולה. צילום: דדי ליפשיץ
מאיה פרר וננה שרייר בפעולה. צילום: דדי ליפשיץ

עצמאות בטעם ענבים

באיש הענבים מציינים את יום העצמאות ה- 69 במרתון טעימות של למעלה מ- 60 יינות ישראלים. יקבים מובילים, יקבי בוטיק מצטיינים, ויינות מיוחדים מכל קצוות הארץ: אבידן, תג כתום 2007, בזלת הגולן, קברנה סוביניון 2002, מגנום, דומיין סרור, רמת הגולן 2014, ועוד. הטעימות יאפשרו לחוות סגנונות שונים, יינות מתיישנים, טעימת חבית ויינות איכותיים ונדירים גם כאלו מיקבים ביתיים, מקוריים בטעמם ולא שגרתיים. (125 ₪ להשתתפות באירוע).

איש הענבים, בעל הטורים 14, יפו, 03-5180533, 28 באפריל בשני סבבים: 11:00, 13:30.

עצמאות נוסח איש הענבים. צילום: ולדיסלב גורניך
עצמאות נוסח איש הענבים. צילום: ולדיסלב גורניך

עוד חדשות אוכל:

 

שובו של הרובן

מזללת כריכי הבשר המפורסמת מיהודה הלוי, שלא מעט אנשים בעיר היו מכורים לכריכים שלה, סגרה את הדלתות ביולי 2015 עקב עליית מחירי הבשר. עכשיו מגיעה הידיעה המשמחת הזו: באמצע מאי הקרוב הם יחזרו לפעול עם אותם כריכים משכבר, עמוסים בקורנביף מבושל ומעושן במקום. שגיא עברון, שמייצג את קבוצת השותפים שבבעלותם גם הדא דא ודא, וקפה הבימה וקפה בן גוריון, מנמק את החזרה לפעילות בכך שבעקבות התווספות מכסות ליבוא בשר לארץ, המחירים ירדו. בשלב זה לעברון עדיין אין מחירים עדכניים של הכריכים. נחכה בסבלנות.

רובן

כריך רובן. צילום: אנטולי מיכאלו
כריך רובן. צילום: אנטולי מיכאלו

 

טאלי ללא הפסקה

רשת מסעדות טנדורי מציעה לאורחיה את מגשי הטאלי למילוי ללא הפסקה (ממש כמו שזה עובד בארץ המקור, הודו). המגשים מתאימים לאוכלי הבשר, לצמחונים ולטבעונים, ויש גם מיני טאלי ססגוני עם הפתעה לילדים. הטאלי מכיל לא פחות מעשר מנות שונות במגש אחד, כך שהוא בקלות סוגר את הפינה של הרעב. טאלי טבעוני/צמחוני 40 ₪, טאלי עם בשר עוף 45 ₪, טאלי לילדים 30 ₪.

טנדורי

מגש טאלי בטנדורי. צילום: רמי זרנגר
מגש טאלי בטנדורי. צילום: רמי זרנגר

מל ומישל בצהרי היום

לאחר פעילות של עשר שנים, לראשונה תפתח מל ומישל את שעריה גם בשעות הצהריים ותציע ארוחה עסקית ב-88 ₪.  השף, ניר ויימן, נמנע עד היום מפתיחת המקום לצהריים מהחשש לאבד מהאווירה של המקום. כעת, נמצאה הנוסחה הנכונה בה הלקוחות מקבלים את מל ומישל האמיתית במחיר נוח מבלי לפגוע בחוויה הקולינרית. בין הראשונות: ברזאולה, בייבי קלמרי, סלט מל ומישל, ארטישוקים צרובים ועוד. בגזרת העיקריות תוכלו ללכת על טורטליני חלמונים, ניוקי פריזאי, פנה ראגו עגל ועוד. תפריט הצהריים יוגש בימים ב'-ה' בין השעות 12:30־15:30.

מל ומישל

ניוקי פריזאי בעסקית צהריים. צילום יח"צ
ניוקי פריזאי בעסקית צהריים. צילום יח"צ

פעמיים כי טוב

אגאדיר מקדימים ופותחים את הקיץ עם ליין חגיגי בו יוגשו בירה ב־10 ש"ח וצ'ייסרים החל מ־11 ש"ח. על המוזיקה והרמת המורל אמון די.ג'יי טום רר שיקפיץ את הקהל בסט אלקטרוני. מתי? מדי יום שלישי החל מהשעה 21:00 בסניף נמל תל אביב.

אגאדיר

אגאדיר נמל תל אביב. צילום: יח"צ
אגאדיר נמל תל אביב. צילום: יח"צ

סיציליה בלוקה ולינו

מסעדת לוקה ולינו משיקה תפריט טאפס סיצלאני שיוגש על הבר. המנות בתפריט החדש ינועו בטווח מחירים של 23- 59 ₪, לדוגמה: ברזאולה בעבודת יד עם שסק ורוקט (24 ₪), פלמידה פרוסה (28 ₪), קממבר אפויה  (45 ₪), סלסיצ'ה עגל (45 ₪), ברוסקטה סרדינים (32 ₪), פיצת פירות ים (59 ₪) ועוד. התפריט החדש מוגש בימים שני עד רביעי בין השעות 18:30-00:00

לוקה ולינו

תפריט פיקולינו בלוקה ולינו. צילום: ליאור זילברשטיין
תפריט פיקולינו בלוקה ולינו. צילום: ליאור זילברשטיין