בראנצ'ינג וטייסטינג: כל מה שטעים השבוע במסעדות

יונתן רושפלד בארוחות משותפות עם יקב פלם, קוקטיילים מבוקבקים של ווק ריפבליק במשלוח עד הבית, פופ אפ של גלידות מוגזמות באמריקה, סאמר אוף ריזלניג בג'יאקונדה ובראנץ' יפני באוקינאווה - כל מה שאתם חייבים לדגום השבוע

ברנאץ' יפני. יש דבר כזה. אוקינאווה. צילום: אמיר מנחם
ברנאץ' יפני. יש דבר כזה. אוקינאווה. צילום: אמיר מנחם
7 באוגוסט 2017

בשבוע השני של אוגוסט סוף הקיץ רק כאילו מעבר לפינה. בינתיים במסעדות מצננים את האווירה עם ארוחות מיוחדות של רושפלד ויקב פלם, תפריט דייגים איטלקי בבראון, קוקטיילים מבוקבקים עד הבית של ווק ריפבליק ועוד חדשות חמות.

אהבות נפגשות בג'ונתן פוד קלאב

השף יונתן רושפלד ויקב פלם משלבים ידיים לשתי ארוחות גאלה משותפות במסעדת ג'ונתן פוד קלאב החדשה. בארוחות יימזגו לכוסות חמישה יינות: פלם בלאן 2015, פלם נובל 2013 – השקה מיוחדת של יין הדגל של היקב טרם יציאתו לשוק, פלם קלאסיקו מבציר 2009 (הזדמנות נדירה לגלות לאן מסוגל להגיע היין ה"בסיסי" של פלם בבגרותו) ושני יינות מבוגרים במיוחד –  פלם מרלו רזרב 2005 ופלם סירה 2006. התפריט עדיין לא נקבע ויוחלט על ידי רושפלד סמוך למועד הארוחה לפי תנובת האדמה והים. מחיר הארוחה בלווי היינות: 400 ש"ח לאדם (מחיר מיוחד ינתן לחברי מועדון המסעדה וחברי מועדון היקב). כהכנה לאירוע יוכלו אורחי המסעדה להתנסות בטעימה מיינות פלם: רוזה 2016, פלם בלאן 2016 ופלם מרלו רזרב 2008 במחיר 95 ש"ח.
ג'ונתן פוד קלאב

יקב פלם בג'ונתן פוד קלאב. צילום: איליה מלניקוב
יקב פלם בג'ונתן פוד קלאב. צילום: איליה מלניקוב

 

מסיבה טרופית בסושיאל קלאב

מסורת מסיבת הקיץ השנתית של הסושיאל קלאב נמשכת זו השנה השמינית, והפעם הנושא שנבחר קייצי במיוחד – קופה קבנה. מוזיקה חיה מדליקה תיתן את הטון לסלאש מוחיטו, סושיאל דאקירי ועוד קוקטיילים מיוחדים (38-46 ש"ח) שיצר מוש בודניק, מאסטר מיקסולוג ואחד הבעלים. באגף הקולינריה יוגשו מנות דגל כמו טונה מקסיקו – טרטר טונה על טורטיה קריספית וגוואקמולי לצד טאקו ברווז – ברווז בבישול ארוך, גוואקמולי ואיולי סריראצ'ה וספיישלים נוספים ברוח קריבית (26-70 ש"ח). יהיה שמייח.
סושיאל קלאב

סימן שבא הקיץ. סושיאל קלאב. צילום: בן יוסטר
סימן שבא הקיץ. סושיאל קלאב. צילום: בן יוסטר

עומר עילוואן בהופעת אורח בעכו

אם אתם מתגעגעים כמונו לשף שף עומר עילוואן  ממסעדת עלה גפן לשעבר ובוגר משחקי השף, תוכלו למצוא אותו בערב אחד מיוחד במסעדת ביילסאן בעכו. עילוואן יוביל ארוחת קונספט ערבית מודרנית ויכין בין היתר מג'דרה קלמארי; קוקי סאן ז'אק על קרם גזר וקציפת ירקות ובצלי פנינה; שושברק; תבשיל דג ים טרי עם עגבניות על האש, בזיליקום, צנוברים וטחינה מעושנת; טבעות פילה עגל על ריזוטו פריקי וציר תאנים ושלושה קינוחים. את הארוחה ילוו יינות לבנים ואדומים של יקבי רמת הגולן, שיימזגו לכוסות חופשי לאורך כל הערב.190 ש"ח לאדם.
חמישי 17.8 ב-19:00 וב-21:30.
ביילסאן

עילוואן בביילסאן. התגעגענו. צילום: אנטולי מיכאלו
עילוואן בביילסאן. התגעגענו. צילום: אנטולי מיכאלו

 

טעימת צמדי יינות וסאמר אוף ריזלינג בג'יאקונדה

בר היין הכי נשי וכייפי בעיר פותח את הספריה והמדפים לטעימה השוואתית של ארבעה צמדי יינות לבנים ורוזה באווירה קלילה וקולית. בכל יום רביעי באים מתי שנוח בין 16:00-22:00, יושבים, שותים, משווים ולומדים מהסומלייה אור גולדפרב שיעבור בין השולחנות. בנוסף חוגגות הגי'אקונדות שנה עשירית ברציפות של Summer of Riesling: כל שבוע בחודש הקרוב יתמקד באזור ריזלינג אחר ולכבודו ייפתחו מאות יינות צעירים, מתבגרים ומתיישנים, כולל גראן קרו ויינות קרח.
ג'יאקונדה

טעימות זוגיות וסאמר אוף ריזלינג. ג'יאקונדה
טעימות זוגיות וסאמר אוף ריזלינג. ג'יאקונדה

 

תפריט דייגים איטלקי בבראון

מיכל לוי, השפית של מסעדת בראון, מתגעגעת לשנים שבהן עבדה באיטליה. לכבוד הקיץ היא בנתה תפריט בהשראת עיירות החוף והדייגים של חבל פוליה, אזור שמושפע ממטבחי ספרד, פורטוגל ויוון. בתפריט מככבים ברבוניות מטוגנות וצזיקי (64 ש"ח), קלמרי סגול על הפלנצ'ה עם מנגו ויוגורט כבשים (66 ש"ח), שרימפס במחבת על פולנטה (66 ש"ח), פארידה עטופה שלמה במילוי עשבים מהגינה (145 ש"ח), ספגנטי פוטנסקה- נתחי לוקוס עם עגבניות צלויות, צלפים, צ'ילי, יין לבן ופטרוזיליה (92 ש"ח) ועוד מנות שמזכירות כפרים קטנים וציוריים ודייגים שחוזרים בסירות עמוסות שלל. התפריט מתחלף בכל יום שני בהתאם להיצע הים ולמה שיביאו המגדלים העצמאיים שאיתם לוי עובדת,  אבל בכל מקרה מובטחת נוכחות של 5-3 מנות ספיישל לצד התפריט הקבוע.
בראון

געגועים לאיטליה בבראון. צילום: אנטולי מיכאלו
געגועים לאיטליה בבראון. צילום: אנטולי מיכאלו

 

בליני פותחת לבראנץ'

כחלק ממגמת ההתחדשות שעוברת עליה מרחיבה האיטלקייה בסוזן דלל את שעות הפעילות ופותחת את הדלת לבראנץ' איטלקי קלאסי. לכל שולחן מוגשות פוקאצ'ינות חמות מהטאבון, מטבלים (ריבת עגבניות שרי, פסטו זיתים, קרם פרש, פסטו פלפלים), סלט ארוגולה ומים מינרלים מוגזים של המותג פררלה, כולם כלולים במחיר העיקרית. מכאן אפשר לבחור בשלוש קטגוריות: סלטים, פריטטות, ומנות מתנור האבן. לדוגמה: פיצה ארטישוק וביצה רכה עם מוצרלה, ריקוטה, פלפלים צלויים ובזיליקום (64 ש"ח), שקשוקה תירס טרי צלוי בעגבניות, תרד, עדשים ובזיליקום (66ש"ח), סלט סיציליאני מבורגול גס, עדשים וריקוטה כבשים (62ש"ח), פריטטה סלסיצ'ה ופלפלים צלויים (68 ש"ח) ועוד.
בליני

בראנצ'ינג בבליני. צילום: אנטולי מיכאלו
בראנצ'ינג בבליני. צילום: אנטולי מיכאלו

 

תפריט קיץ באגתה

המעדניה הרב-לאומית ברמת החייל מבינה שלאף אחד אין כח לאוכל כבד בקיץ ומשיקה תפריט של מנות קטנות וקלות מהגבינות, הבשרים והדגים שנמצאים על המדפים: בין המנות החדשות: פלטת גבינות ופירות העונה (86 ש"ח), קרפצ'ו ברזאולה, פרמז'ן מיושן ורוקט (60 ש"ח), ארטישוק א לה רומנה חם עם עגבניות צלויות וגבינת מנצ'גו (43 ש"ח), סלט טונה קיסר (39 ש"ח), כריך גאודה עיזים הולנדית וקרם פרש מנורמנדי (34 ש"ח) ועוד. להשלמת הארוחה כדאי לצרף יין בקבוק מהארץ או מהעולם שנמכר במחירי חנות או יין בכוס למקרה שאין ברירה אלא לחזור למשרד.
אגתה

אגתה: מרעננים. צילום: אנטולי מיכאלו
אגתה: מרעננים. צילום: אנטולי מיכאלו

 

זרעי קיץ במשק ברזילי

המסעדה הטבעונית בנווה צדק מגייסת את התוצרת המקומית העונתית לתפריט חדש שמפגיש את  הודו, הים התיכון, איטליה וישראל. למנות החדשות יש שמות סקסיים ורלוונטיים מתמיד כמו ריקוד האלים – סטייק חציל ברוטב שזיפים ומרסלה על ברוסקטה לחם משק ורוטב אחו בלנקו (42 ש"ח), עד העונג הבא – חצאי פלפל אדום במילוי סויה, כוסמין, אורז אדום, צימוקים, צנוברים וירקות שורש על צזיקי מרענן של מלפפונים צנוניות וכוסברה (65 ש"ח), קלרה הקדושה – פאי משמשים/שזיפים  קייצי עם קצפת משמש וקונפיטורת משמשים (45 ש"ח) ועוד. מרגריטה אבטיח או מלון, עראק רימונים וסנגריה קיצית (28 ש"ח) סוגרים את פינת האלכוהול בלי להכביד על הכיס.
משק ברזילי

פאי שזיפים קייצי, משק ברזילי. צילום: יותם קרן
פאי שזיפים קייצי, משק ברזילי. צילום: יותם קרן

 

בראנץ' יפני באוקינאווה לבונטין

בראנץ' חדש תמיד מעורר עניין, בפרט אם הוא יוצא ממשבצת הפנקייקס-שקשוקה-בנאליה. אוקינאווה, הסושי-בר היפני שבמתחם גן החשמל, מפתיע עם בראנץ' נהנתני שמחבר את המינימליזם היפני ומנות בוהוריים מושחתות. התפריט נפתח באיזקאיה– טעימות קטנות למרכז השולחן שכלולות במחיר העיקרית, ונמשך במנות אישיות כמו אוקונומיאקי – חביתית יפנית עם כרוב יפני וחזה אווז מעושן; קאטצו קארי באן – נתחי פרגית קריספית בבאן מאודה וחמוצים יפניים; אוקינאווה יאם האש – עוגת בטטה ותפוחי אדמה פריכה עם שיפוד אווז; ג'אפניז מינוט סטייק; פיצה יפנית ועוד. 79/89 ש"ח. הבראנץ' מלווה בתפריט קוקטיילי בוקר ומשקאות סאקה תואמים כמו בלאדי סאקה מרי וקוקו שמפיין (25 ש"ח), ובבירה ויין לבן אשר יוצעו במחירים מוזלים.
אוקינאווה

ברנאץ' יפני באוקינאווה: חורג מהבנאליה. צילום: אמיר מנחם
ברנאץ' יפני באוקינאווה: חורג מהבנאליה. צילום: אמיר מנחם

 

פופ אפ גלידה ++ באמריקה

מסעדת אמריקה שבבית ציוני אמריקה התחדשה ב -America ice cream Pop up – דוכן שמעוצב כעגלת גלידה אמריקאית נוסטלגית ומציע הפסקה מתוקה מהקיץ עם מילקשייקים וכריכי גלידה מוגזמים בסטיקי באן או בלחמנית המבורגר מתוקה. הגלידות  מתוצרת בית הולכות על הצד הפחות שגרתי בטעמי פנקייק ומייפל, קורנפלקס, עוגת גבינה עשירה, בננה ובוטנים, סורבה קוקוס, סורבה פאי תפוחים (מנה: 16/20/26 ש"ח או במשקל  48/68/88ש"ח). מלבד האופציות המסורתיות של גביע או כוס, אפשר לקבל את הגלידה גם בסטיקי באן חמאה וקינמון (28 ש"ח) או בלחמניית המבורגר מתוקה (32 ש"ח), למקרה שממש חייבים אקסטרה-קלוריות. ברשימת המילקשייקים המוגזמים תמצאו טעמי וניל מאצ׳ה, וניל עם קורנפלקס וקרמל, וניל וריבת ענבים, שוקולד עם עוגיות חמאה וציפס קוקוס, פאי תפוחים וחלב סויה, שוקו וניל קרמל ועוגיות אוראו.
אמריקה

מגזימים באמריקה. צילום: אורי עשת
מגזימים באמריקה. צילום: אורי עשת

 

קוקטיילים עד הבית בווק ריפבליק

רשת אוכל הרחוב האסיאתית לוקחת בחשבון שקשה להתנתק מהמזגן ומשיקה מהדורה מוגבלת של קוקטיילים מבוקבקים במשלוח עד הבית. הקוקטיילים נבנו בשיתוף עם המיקסולוג עומר גזית-שלו והם שמים דגש על טעמי קיץ קלילים ואסייתיים, התאמה לתפריט האוכל של הרשת (אם כבר מזמינים קוקטייל כדאי שיהיה לידו משהו לנשנש) ותמחור נגיש. הסדרה כוללת את
I lose money  –  פינלנדיה מתובלת באשכולית, מרטיני ביאנקו, מיץ ליים ותמצית למון גראס-מנטה; Beach please – מרטיני רוזטו, וודקה פינלנדיה, ג'ינג'ר חריף, אשכוליות אדומות וסירופ הדרים; וFake news- – מרטיני ביטר, בקרדי קרטה בלנקה, מיץ אננס, ליים וצ'ילי חריף. מחיר: 19 ש"ח לבקבוק. מינימום הזמנה: 60 ש״ח, דמי משלוח: 10 ש"ח.
ווק ריפבליק

קוקטיילים מבוקבקים בווק ריפאבליק. צילום: אפיק גבאי
קוקטיילים מבוקבקים בווק ריפאבליק. צילום: אפיק גבאי

 

קפה קר בבקבוק בנחת

בקפה נחת ליד כיכר דיזינגוף מציעים סטארט אפ חדש: קפה בחליטה קרה (קולד ברו) בבקבוק. מעכשיו יכולים לחכות לכם במקרר בקבוקי קפה קר (מומלץ לשתיה עד שבוע מיום ההזמנה), ואפילו לא תצטרכו לצאת לשם כך מהבית. מחיר בקבוק בודד לקניה במקום 17 ש"ח, רביעייה במחיר 60 ש"ח (15 לבקבוק). בהזמנת שתי רביעיות משלוח חינם עם GETT בתוך כשעה. הזמנות ניתן לבצע דרך האתר.
קפה נחת

קולד ברו של נחת. צילום: עמנואל אפריאט
קולד ברו של נחת. צילום: עמנואל אפריאט

 

ארוחת כנופייה באגאדיר

רשת אגאדיר משיקה את My Gang תפריט לחלוקה לכל מספר שבין 4-6 סועדים. הארוחה כוללת המבורגר אישי (יש אפשרות לטבעוני), כנפיים או חלת בצל לפתיחה, תוספות מעל ההמבורגר ובצד, שתייה וקינוח "חצי עולם" במחיר 69 ש"ח לאדם. התפריט זמין בכל סניפי הרשת והוא מלווה בתחרות נושאת פרסים: בהזמנת ארוחת הגאנג מוזמנים הסועדים להצטלם ולהעלות את התמונה לרשתות החברתיות (פייסבוק/ אינסטגרם) תוך תיוג #Agadirmygang. התמונה הקבוצתית הטובה והמקורית ביותר תזכה את המשתתפים בחבילת נופש שווה: טיסה, מלון וכרטיסים למשחק כדורגל או הופעה בברצלונה. הפעילות תתקיים עד 31.8.
אגאדיר

תבואו עם כל הכנופייה. אגאדיר. צילום: תמוז רחמן
תבואו עם כל הכנופייה. אגאדיר. צילום: תמוז רחמן