חמין מנחם עד הבית ועוד חדשות קולינריה

סדנאות בישול משוגעות, תפריט פופ אפ, מרק למתקדמים ומתחם עודפים שתרצו לגור בו

חמין במסעדת סנדר. (צילום: גיא הכט)
חמין במסעדת סנדר. (צילום: גיא הכט)

שיר חמין

במסעדת סנדר זיהו את הפוטנציאל ואת כמות תמונות הצ'ולנט שאתם מעלים לאינסטגרם מדי סופ"ש, והחליטו להמשיך את מסורת "סיר חמין עד הבית" בחמישה גדלים שונים: סיר אישי (89 ש"ח), סיר זוגי (169 ש"ח), סיר חבר'ה שמתאים לשלושה־ארבעה סועדים (249 ש"ח), סיר משפחתי (4־5 סועדים, 329 ש"ח), סיר גדול (5־6 סועדים, 399 ש"ח). אם החלטתם להזמין גם את השכנים מלמעלה, יש סיר ענקי לשבעה סועדים (469 ש"ח). במקום שבו מגישים חמין בנוסח מזרח אירופי מ־1954, אין הרבה מקום לטעויות. המסעדה היהודית בשוק לוינסקי מגישה את המאכל המחמם והמנחם עם תפוחי אדמה, נתחי בשר, קישקע תוצרת בית, שלושה סוגים של שעועית וביצים חומות. את החמין אפשר להזמין כבר בחמישי משעות הערב ובשישי החל משעה 11:30.

סנדר

למה לא כל יום שבת? חמין במסעדת סנדר (צילום: גיא הכט)
למה לא כל יום שבת? חמין במסעדת סנדר (צילום: גיא הכט)

נצאה אל הבוסתן

סדנאות הבישול של ארז קומרובסקי בביתו במתת הן אירוע אינטימי של קולינריה, מהבוסתן עד לארוחה. החורף קומרובסקי עורך סדרת סדנאות עם ארבעה שפים. האופה אורן חג'ג', המוכר כ"אדון שיפון", מגיע למפגש פסגה, והוא ימלא את הלחמים בשלל ירקות טריים מהבוסתן ואולי יפתיע עם מקלובה טלה ולחמניות חמין (28.1). השף מידן סיבוני ישלב בין המזרח הרחוק לחומרי גלם מכאן ויתחבר לשורשיו בדיאלוג עם המטבח המקומי שקומרובסקי מייצג (4.2). השף מתן אברהמס מהדסון בראסרי יגיע מצויד בנתחים גדולים של בשר וייצור עם קומרובסקי חגיגת תענוגות בשרים (11.2). אוסמה דלאל ממסעדת דלאל לשעבר, יגיע עם שלל דגה טרייה מהדייגים של עכו וישתף פעולה עם קומרובסקי בשילוב של אוכל מערבי ומזרחי (3.3). מספר המקומות מוגבל למדי, הקדימו להירשם (750 ש"ח למשתתף, כולל יין ללא הגבלה).

28.1 – אדון שיפון, 4.2 – שף מידן סיבוני, 11.2 – שף מתן אברהמס, 3.3 – שף אוסמה דלאל

סדנאות הבישול של ארז קומרובסקי, 9772929־03

מהבוסתן לצלחת. ארז קומרובסקי (צילום: חיים יוסף)
מהבוסתן לצלחת. ארז קומרובסקי (צילום: חיים יוסף)

לשבור את הכלים

קווים רבים משיקים בין תעשיית האוכל לתעשיית האופנה: ריבוי הבלוגים, הצפת תמונות באינסטגרם, תיקוני פוטושופ ועוד. והנה, עולם חדש חצה את הגבול מתעשיית האופנה לעולם הקולינריה: אאוטלט. מתחם עודפים חדש שנפתח במרכז ביל"ו מציע לחובבי הבישול והאפייה מאות כלי מטבח מסוגים שונים בהנחות משמעותיות. ומה בתפריט? האנגר בגודל 450 מ"ר שכל כולו מוקדש לכלי בית, מוצרי אירוח וגדג'טים למטבח בהנחות של 30־70 אחוז. במותגים: Arcos ,FoodAppel ,Valira ,Oxo ,Inox ועוד. רגע לפני שאתם מוציאים את העילאיים והמתנשאים שבכם החוצה עם קביעות כמו "מותגים כאלה לא נמכרים בהנחות כה גבוהות", גיא מורג, מבעלי יוזמת המתחם רשת ספייסז, מרגיע את הרוחות: "מדובר בקולקציות מוצרים שיצאו לשוק לפני עונה או שתיים ולכן הן נמכרות בהנחה משמעותית". חובבי אבקת הכוכבים יוכלו למצוא תבניות של קרין גורן ב־30 אחוז הנחה, סכיני שף של מאיר אדוני ב־40 אחוז הנחה ומבצעי 1+1 על סירים של אהרוני.

אאוטלט בשלנים, צומת ביל"ו סנטר, 9455223־08, ראשון־חמישי 9:00־21:00, שישי 9:00־15:00, שבת 9:00־21:00

לא לשכוח לקנות משהו לאמא. אאוטלט בשלנים (צילום: אייל קרן)
לא לשכוח לקנות משהו לאמא. אאוטלט בשלנים (צילום: אייל קרן)

צבעי פאסטל

כמו כל תצוגה משתנה במוזיאון, גם השף הלל תווקולי החליט לאחרונה לעלות עם מנות לפרק זמן מוגבל. לתפריט של פאסטל, הביסטרו הישראלי, נוספו מנות חורף עונתיות: מרק דלעת צלויה, שרימפס, תפוח גרנד סמית, עירית וברוסקטה עם קרם פרש (48 ש"ח); קבב דג ים עם קישוא בלאדי, עגבניות, לבנה, נענע יבשה ושום חרוך (86 ש"ח); סלט קייל בנוסח ניסואז (58 ש"ח); מוסר ים עם בובס ערמונים, שעועית ירוקה, בצל, צ'אטני ראס אל חנות ורוטב לימון ביאנקו (138 ש"ח); וצלעות טלה עם גבינת צאן מותכת ותבשיל ריג'לה עם פריקי, שום ופטרוזיליה (148 ש"ח). יש גם קינוחים: איים צפים – דובדבני אמרנה, פיסטוקים מקורמלים, מרנג רך צרוב, שערות קדאיף ומרק מלבי (44 ש"ח); גונדי גבינה – כדורי עוגת גבינה אפויה, קראמבל חמאה, פטיסייר פיסטוק ופירות יער (48 ש"ח).

פאסטל

תפריט פופ אפ. המבורגר עם כבד אווז במסעדת פאסטל (צילום: אנטולי מיכאלו)
תפריט פופ אפ. המבורגר עם כבד אווז במסעדת פאסטל (צילום: אנטולי מיכאלו)

אטריות אחרי הגשם

מי שגילה בחודשים האחרונים שראמן מביא אותו לאורגזמה, שיסמן לעצמו יעד נוסף. בסושי בר בזל תמצאו מיסו – מרק מפולי סויה, עם אצות וואקמה, טופו, שיטאקי ובצל ירוק (49 ש"ח); ראמן עם אטריות חיטה, ציר עוף, דגים, סויה וירקות, ביצה מבושלת למחצה, נבטים סיניים, בצל ירוק, אצת נורי ועוף צלוי (51 ש"ח); מרק ניקו אודון עם רצועות אנטרקוט וביצה שלוקה (49 ש"ח); מרק נאבה יאקי אודון עם אטריות אודון, תרד, בצל ירוק, בורי, סלמון, שרימפס בטמפורה, סרטן, תמנון, וביצה שלוקה (49 ש"ח).

סושי בר בזל

אם שותים – נוסעים במונית שירות

במסגרת מבצע של המותג יגרמייסטר, ברמנים יעניקו לכל בליין שיזמין את המשקה כרטיס נסיעה חינם חזרה הביתה במונית שירות של קוי 4־5 ללילה. המבצע הזה שחרר קלאץ' כבר לפני כשבוע, ויימשך עד בוקר ה-1.1.16. הוא תקף בבלוק, ג'ימי הו, פולי, בילי ג'ין, פטריקס, סימטה, ג'אספר, בר גיורא, טראק דה לוקס ופרלה. ברור שמי שעולה על מונית השירות אחרי כמה דרינקים לא יהיה כשיר להעברת המטבעות לנהג והחזרת עודף לנוסעים, אבל זה לא תירוץ לא להמשיך ולהריץ את המבצע החיוני הזה במשך כל השנה, בהשתתפות מותגים נוספים.

מונית השירות של יגרמייסטר (צילום: באדיבות איצטרובל)
מונית השירות של יגרמייסטר (צילום: באדיבות איצטרובל)