טעמנו את ה-McTomato, המבורגר העגבניה של מקדונלד'ס

שיתוף הפעולה הטרי של רשת הג'אנק פוד עם השף מושיק רוט עדיין נמצא בפיילוט, לכן טעמנו אותו מהר לפני שיגמר. תחליף הולם לבשר? לא ממש

ה-McTomato. צילום: יעל רוזן
ה-McTomato. צילום: יעל רוזן
16 ביולי 2015

היום (16/7) הושק פיילוט חגיגי במקדונלד׳ס – שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין השף מושיק רוט לבין רשת הפאסט פוד האגדית. במרכז הפיילוט הקולינרי עומד ה-McTomato, קציצת המבורגר שעשויה מעגבניות (43.99 ש"ח לארוחה הכוללת צ'יפס ושתיה) לצד שחקני חיזוק נוספים כמו ״מ׳קנאגטס עגבנייה״ (43.99 ₪ לארוחת 9 יחידות) ו״קריספי עגבנייה״, המבורגר עגבנייה מטוגן (43.99 ש"ח לארוחה) – כולם תוצרים של המטבח המולקולרי עליו רוט שולט ביד רמה בשנים האחרונות.

והטעם? ייחודי. רוט מבטיח המבורגר בטקסטורה של בשר וטעם שנע בין עגבנייה לנתח בקר. למרבה ההפתעה, הוא לא מחטיא בהגדרה: המרקם מזכיר רקמות של נתח בשר, מינוס העסיסיות. אם בהמבורגר רגיל קיימת ג׳וסיות, זו שאנחנו כה כמהים אליה במאנץ׳, בMcTomato היא מעט חסרה. בנוסף, ההמבורגר קטן ודק יחסית לשאר הבורגרים של הרשת (176 גרם, שהם 330 קלוריות) ומכאן שכל ביס, גדול ככל שיהיה, יכיל יותר לחמנייה מאשר קציצה.

בפינה, איל שני מקנא. ה-McTomato. צילום: יעל רוזן
בפינה, איל שני מקנא. ה-McTomato. צילום: יעל רוזן

הטעם החדש משתנה לפי סקאלת זכרונות: הביס הראשון זרק להמבורגר בטיולי צופים, כזה שהתבשל עם הרוטב של הפסטה. הביס השני זימן ממרח עגבניות מיובשות, ופתאום – יחד עם שלוק מהקולה וביס מהצ׳יפס – כבר לא מרגישים שמדובר בהמבורגר שונה, הוא כבר לחלוטין חלק מהחוויה.

עבור צמחונים שלא אכפת להם שההמבורגר מתבשל עם קציצות בשר, מדובר בבשורה נפלאה. עבור סקרנים קולינריים, הרפתקאה נחמדה ועבור קרניבורים רציניים – לפעם הבאה.