בול בזמן: הבודהה בולס של ק-פה האנוי נפתח. טעמנו

בול אנד ג'וס שנפתח בסמוך למסעדה הוייטנאמית בכיכר רבין מציע את המרענן הרשמי של הקיץ שעבר - קערות סופרפוד ססגוניות - אבל עושה את זה כל כך טוב שלא איכפת לנו למשוך את הטרנד גם לקיץ הנוכחי

קערת סופרפוד, בול אנד ג'וס
קערת סופרפוד, בול אנד ג'וס
2 במאי 2018

הבול אנד ג'וס שנפתח אתמול חצי פורמלית בצמוד לק-פה האנוי היה אמור להיות הלהיט של השנה שעברה. אלא שהפתיחה התעכבה ובתזמון מושלם המקום החל לפעול בדיוק בעיצומו של השרב שנחת עלינו, מז'אנר משבר האקלים שתקף את הפועלים ביום חגם הראשון במאי. בצהרי איזור אקלים בלהות, שאותו רק הקשוחים שורדים, הגענו למרענן הרשמי של המציאות שפתחו עמנואל דיין וקלוד לוזון.

בול אנד ג'וס. מלא מלא בריאות
בול אנד ג'וס. מלא מלא בריאות

10 העוגות והקינוחים הסודיים הכי מפתים בעיר

מחתרת הקפה: האספרסו ברים האלטרנטיביים כובשים את העיר 

שורות של מיצים בכבישה קרה קרצו לנו מצוננים היטב, הליצ'י פסיפלורה היה גאולה מרעננת.
משם טעמנו את מנת Red River Buddha קארי אדום, שהוגשה בתוך קערה מקסימה עשויה קליפת אגוז קוקוס פראית מבחוץ ומחופה מבפנים בציפוי שטיף. היו בקערה ערימות סדורות של אורז אדום מלא מבושל בדייקנות כמעט עד פריכות, מעט גרגרי חומוס מונבטים, כמות נדיבה של שעועית מאש מונבטת (שלא הייתה אחידה דיה, לא כיף להיתקל בגרגר סורר וקשה שטרם בקע), רצועות דקיקות של טופו פיקנטי וטוב, פרוסות דקיקות של קישוא שניצלו על הפלאנצ'ה ותובלו בחוכמה, מעט קשיו קלוי, שאלוט פריך, פרוסות קיווי, פרוסות דקיקות של ליים, וכוסברה. כל הרכיבים טבלו ברוטב קארי אדום (45 ש"ח). בגלל הבלבול הראשוני שכחו להביא לנו את הקארי במנה, אבל לאור יופיה של המנה, כולל סליל הגזר שנחתך באלגנטיות ועיטר אותה, נראה שזה היה שלב ביניים שבמהלכו היינו אמורים להקדים ולצלם את המנה לשם פולחן האינסטוש. מלבד העובדה שהמנה הייתה יפה היא הייתה טעימה והולמת בדייקנות את הטמפרטורות.
אחר כך המשכנו וטעמנו בול פירות יער – קערה מתוקה עם רפרפת סגולה שהכילה פטל, אוכמניות, בננה, תות, אסאי, חלב שקדים, שקדים טבעיים, גוג'י ברי ומעט אבקה איטלקית של יוגורט טבעוני והוגשה עטורה אוכמניות, דומדמניות, תות שדה וקוקוס פריך. (45 ש"ח) הקערה שהייתה מרהיבה עם פסי הפרי והצ'יה התגנדרה בעזרת סחלב גדול וסגול. הרפרפת הייתה חמצמצה ומרעננת ונחתה בתזמון מושלם לשרב, ואנחנו מוכנים להתערב על כך שהיא תתאים אפילו יותר למזג האוויר ההביל של יולי – אוגוסט. לשאלתנו האם פרח הסחלב רעיל או אכיל דיווח אחד העובדים שהוא לא בטוח, אבל הוא אכל אחד אתמול ושרד. וכן, בעצם מה זה משנה? לאור מזג האוויר, לא תוכלו לדעת מה חיסל אתכם.

קוקונט בול, בול אנד ג'וס
קוקונט בול, בול אנד ג'וס

עמנואל דיין הבעלים מסביר שבית האוכל שפתח פה הולם את החזון שלו להימנע מפתיחת רשתות ולהתמיד בפתיחת קונספטים מפתיעים, כשהיועצת הקולינרית של הקבוצה נופר זוהר אחראית לצד הקולינרי. עם התחממות כדור הארץ נראה שאין מנוס מלהפוך את הקונספט הזה לרשת, אולי רק למצוא דרך להציע בתפריט גם פריטים בתמחור צנוע יותר.

Bowl & Juice | בול אנד ג'וס. פרישמן 77 ת"א. שעות פתיחה: א-ה 17:00-08:30