אין במה להתגאות: מנת יום העצמאות של הבורגר ראנץ' היא אחד הדברים הגרועים שטעמנו

רשת הפאסט פוד הכי ישראלית התגייסה למאמץ הלאומי של מירי רגב והכניסה את ההמבורגר שלה לתוך פיתה. סיפור שמתחיל ברגשות פטריוטים ונגמר בפיתה יבשה, קצת כמונו

ראנץ' בפיתה. בשביל מה זה טוב. צילום: בועז לביא
ראנץ' בפיתה. בשביל מה זה טוב. צילום: בועז לביא
10 באפריל 2018

יום העצמאות השבעים של מדינת ישראל מנפיק לא רק ממירי רגב את המיטב, אלא, מתברר, גם מרשתות הפאסט פוד. רשת בורגר ראנץ', אחת מרשתות הפאסט פוד הוותיקות בארץ וסוג של אמא מבשלת לרבים מאיתנו (טבעות הבצל והשוקופאי של הרשת הם אבני דרך בהתבגרות הקולינרית שלנו), חנכה לקראת החג מנה חדשה שכל כולה שילוב בין מזרח ומערב, אמריקנה ומזרח תיכון מדמם: המבורגר בפיתה. עם צ'יפס.

שמה הרשמי של המנה הוא "ראנץ' חומוס צ'יפס סלט" וכך היא מתוארת בקומוניקט: "מנת ראנץ' חדשה ומגניבה שתוגש בפיתה הישראלית (ישראלית? האם לפנינו עוד עילה למחלמה עם השכנים? ג.ו) ותצטרף למנות המוכרות והאהובות של הרשת לזמן מוגבל".

ראנץ' בפיתה חומוס צ'יפס סלט. אפילו השם ארוך מדי. צילום: בועז לביא
ראנץ' בפיתה חומוס צ'יפס סלט. אפילו השם ארוך מדי. צילום: בועז לביא

 

ובכן. כמה מחברי המערכת הפחות בררנים התגייסו למשימה הלאומית וטעמו. התגובות היו מעורבות: אחדים מהם ויתרו על הפיתה אחרי שני ביסים, והאמיצים (כלומר, הנואשים והרעבים במיוחד) אכלו עד הסוף. הביס הראשון הוא לא הבעיה במנה הזאת. צהריים, אתם רעבים, ובכל זאת השילוב של פחמימות ובשר יודע לעשות את העבודה. אבל אחרי כמה ביסים אתם מבינים שמכאן והלאה אתם ממשיכים מכח האנרציה ותו לא. רוטב חמצמץ לא ברור, ארבעה צ'יפסים (אפילו דורון מהקפיטריה בתיכון פינק ביותר מזה) הרבה מלפפון חמוץ, והכי עצוב: ההמבורגר עצמו, בטעם של המבורגר קפוא ששמים על האש במדורה של ל"ג בעומר, רק בלי טעמי הגחלים.

אבל החוויה הקשה באמת מכה בכם רק אחרי שגמרתם לאכול. שיהוקים עם טעמי לוואי, נקיפות מצפון (בכל זאת, הרבה קלוריות) והרגשה כללית של למה לעזאזל אכלתם את זה.

בורגר ראנץ'. הבו לנו את הקלאסיקה
בורגר ראנץ'. הבו לנו את הקלאסיקה

בורגר ראנץ' יקרים. ברוח החג אנחנו באמת בעדכם. יש לכם המבורגרים הרבה יותר טעימים, מה קרה פה בעצם? אם כבר החלטתם לדחוף את ההמבורגר בפיתה (אפשרות שקיימת בכל שיפודייה סוג ג' ובדרך כלל ברמה יותר גבוהה) – פנקו באחד הרטבים שלכם. שימו עוד קצת צ'יפס. שמרו על זכרונות הילדות שלנו, כי מה עוד נשאר לנו.

מנת "ראנץ' חומוס צ'יפס סלט"- המבורגר בפיתה עם חומוס, סלט קצוץ טרי של מלפפון ועגבנייה עם צ'יפס תעלה כ- 27 ש"ח או במסגרת ארוחה הכוללת צ'יפס ושתיה ב- 44.90 ש"ח. ארוחת ראנץ' כפול בפיתה עם צ'יפס ושתייה תעלה כ- 49.90 ש"ח. החל מה-15.4 בכל סניפי הרשת.