מסעדה צרפתית-ספרדית חדשה בלילינבלום ועוד 5 פתיחות לוהטות

טרין כבד אווז וטונה מיובשת במלח ושקדים בכרמן, המתקפה האיטלקית ממשיכה עם עוד שני מקומות, לאונג' בר מושקע בנחלת בנימין ומסעדת קונספט ששווה לצאת בשבילה אל מחוץ לעיר: כל המקומות החדשים ששווה להכיר החודש

כרמן. צילום: יהונתן בן חיים
כרמן. צילום: יהונתן בן חיים

1. דרום צרפת בלילינבלום

ז'ק אמויאל משוטט נרגש במסעדת כרמן שנפתחת בימים אלו להרצה. מזה שנה וחצי הוא הבעלים של מסעדת RANDEZ VOUS שבקצה לילינבלום בואך נווה צדק, שמציעה תפריט איטלקי חלבי כשר, אבל בלילינבלום פינת הרצל יכין השף מוריס אביטן (אידלסון 10, פר דרייר) אוכל של המטבח הדרום צרפתי שאמויאל אהב לאכול לפני שעלה לארץ. אמויאל בכלל לא התכוון להפוך למסעדן, הוא הקים מרכז רפואי בלילינבלום, ובמהלך הפגישות עם הקבלן והשותפים, המסעדה שבה נפגשו נסגרה, ובעל הבית פשוט דחף לאמויאל את המפתחות למסעדה  אל תוך כף היד, ואמויאל לקח על עצמו את המקום. ההצלחה הפתיעה את אמויאל, וכשראה מבנה יפה בקצה השני של הרחוב החליט שהמוצר המשלים יהיה מסעדה בשרית שתביא את התבשילים הדרום הצרפתיים אל הסועדים בעיר.

כרמן. צילום: יהונתן בן חיים
כרמן. צילום: יהונתן בן חיים

השף ביטן בנה לבקשתו של אמויאל תפריט של קוט דה בף, פוא גרא, אנטריקוט של עגלה שמנה, וטרין כבד אווז. כשהבשרים ניצלים בתנור ג'וספר בעשן גחלים. אלא שביטן, שנולד במרוקו, רצה להביא גם את הבית שלו, עם התרבות האנדולוסית שבה גדל, וכך נוצרה כרמן, שמשלבת בין המטבח הדרום צרפתי לדרום ספרדי עם אחו בלנקו, ומנת טונה טריה מיובשת במלח, שקדים ובצל (58 ש"ח). באותה מנה של הטרין כבד אווז משלב אביטן גם סיגר מרוקאי "שזה ממש מהבית שלי" הוא מסביר (76 ש"ח). בין העיקריות הקסולה של מוריס, תבשיל של שעועית לבנה, נקניקיה בסגנון טולוז, קונפי אווז (149 ש"ח). מנת המבורגר רוסיני בגריל, פרוסת פואה גרא ורוטב יין (119 ש"ח), וגם צלעות טלה (56/100 ש"ח).
בחלקה העליון של המסעדה המורכבת לבנים צבועות לבן, נמצא חדר פרטי, ובחצר תוכלו לשבת על כסאות בר או להתרווח על ספות לאונג' לכוס של יין, מתוך מבחר שהוא בעיקרו מקומי עם יקבים מצויינים כמו יתיר, קסטל ופלאם (מ- 38 ש"ח לכוס ועד 600 ש"ח לבקבוק), ונשנוש של טאפס, מבלי להתחייב לארוחה של ממש. בשתי המסעדות שאמויאל שותף בהן השפה שממלאת את האוויר היא צרפתית, הן מצד השותפים והן מצד הלקוחות, לפיכך במידה והצרפתית שלכם זקוקה לשיוף מהיר, פשוט תגיעו לכאן לכמה ארוחות. בהתחשב בעובדה שממש בימים אלה נפתחת כאן גם מסעדה ניצה (ניס) השכנה, דרום צרפת זה כאן.

כרמן, לילינבלום 24, תל אביב, 03-933-8381

כרמן. צילום: יהונתן בן חיים
כרמן. צילום: יהונתן בן חיים

2. טאטי בגינדי

אחרי בילד אפ ממושך הושק סוף סוף Tatti TLV – המקום החדש של קבוצת טאטי בקניון TLV Fashion Mall. הקפיטריה האיטלקית שממוקמת בתוך הקניון (ליד זארה) נותנת חיזוק למערך הקולינרי של הקניון עם 60 מקומות ישיבה בתצורה מרווחת ותפריט עשיר שמעודד מנוחה מהשופינג: מאפים פריכים וכריכים טריים ומפתים, סלטים שיכולים להוות ארוחה שלמה, משקאות קרים וחמים (נסו את הקפה הקר בבקבוק), עוגות ועוגיות, קינוחים וכמובן לחמים לקחת הביתה. האיכות שהתרגלנו אליה נשמרת והעיצוב אלגנטי ונעים, כזה שמרגישים בו נוח גם למפגש אימהות טריות או עבודה עם לפטופ, כשקפה רודף כריך רודף קינוח או עוגה.

טאטי תל אביב

טאטי תל אביב. צילום: אור גפן
טאטי תל אביב. צילום: אור גפן

3. האיטלקים באים 1: פיאצה ירמיהו

בצפון דיזנגוף בקטע שבין שדרות נורדאו לירמיהו נפתחה פיאצה ירמיהו, אחות למסעדה מדיזינגוף 99. את התפריט בנו השף שי דובלרו והשף בפועל אמיר נויפלד בהכוונת הבעלים המסעדנים אורי רז (קוקו במבינו, פיאצה, סושיאל קלאב, ריפאבליק); איתי ביטון (קוקו במבינו, פיאצה); איתי שפירא ותומר בן אזר, במטרה לייצר חוויית אוכל ברמה גבוהה ובמחירים נוחים. בין המנות תמצאו ארנצ'יני – כדורי ריזוטו במילוי גבינות על סלסת עגבניות שטח (36 ש"ח); סלט פנצנלה עם ירקות שוק ומוצרלה די בופאלו (41 ש"ח); ניוקי פטריות פורצ'יני וערמונים (72 ש"ח) ועוד. אגף נרחב בתפריט מוקדש לפיצות דקות ופריכות מבצק בעבודת יד מקמח איטלקי, למשל פיצה ספינאצ'י – קרם תרד ושמנת, מוצרלה, פטה וביצת עין (54 ש"ח); או ביאנקה – ארטישוק, בצל סגול, מוצרלה, גבינת גורגונזולה ובשמל (58 ש"ח). את האווירה השמחה מתדלקים קוקטיילים צבעוניים על רקע עיצוב כפרי-מודרני שמחבר בין רומא לתל אביב.

פיאצה ירמיהו, דיזינגוף 302 תל אביב, ראשון-שבת 12:00-חצות, 03-5274488

פיצטה כמהין בפיאצה ירמיהו. צילום: אמיר מנחם
פיצטה כמהין בפיאצה ירמיהו. צילום: אמיר מנחם

4. האיטלקים באים 2: סיקיליה

כבר סיקרנו בהרחבה בטיים אאוט את מתקפת הפיצות האכזרית שנגזרה על תל אביב. אם חשבתם שיש הפוגה בהסתערות הפיצואלו'ס על העיר, פשוט תפתחו כפתור במכנסיים והיכנסו לכוננות ספיגה כי פיצות, הנה זה ממשיך. סיקיליה, המסעדה הסיציליאנית מבית הזקן והים נפתחה במהלך השבועות האחרונים בנמל יפו. מתוך טאבון איטלקי גדול שבלב המסעדה בוקעות מגוון פיצות: סיציליאנית עם גבינת עיזים עגבניות שרי צלויות ומוצרלה; פיצה שרימפס; פיצה חזה אווז מעושן עם אגסים בזעפרן וגבינת גורגונזולה; ופיצה תפוחי אדמה עם תפוחי אדמה סגולים ברוטב לבן, אווז מעושן וכמהין (54-42 ש"ח לפיצה אישית). בפועל אתם מוזמנים לאכול פה גם ארוחה איטלקית מלאה הכוללת גם מנות פסטה, למשל רידאטורי פומדרו, רביולי מלנזנה עם גבינת עיזים, או רביולי זנב שור עם ירקות שורש ובטטה ברוטב ציר בקר. במנות הראשונות תמצאו סלט תמנון או שרימפס ג'מבו (48 ש"ח), ועיקריות אם אתם באמת קשוחים ויש לכם מקום אחרי הפסטה: בשר פיקאטה חזה עוף או שניצל בקר (74 ש"ח). תוכלו להוסיף קוקטייל או יין לארוחה. המיקום ממש על הרציף ביפו מעניק לבילוי ארומה סיציליאנית (סיקיליה=סיציליה) כמובטח.

סיקיליה, האנגר 101, רציף העליה השניה נמל יפו, ראשון-שבת 11:00-24:00, 077-9968385  

אנדר 52. צילום: שלומי אוחיון
אנדר 52. צילום: שלומי אוחיון

5. לאונג' בר בנחלת בנימין

רחוב נחלת בנימין מקבל תגבורת בגזרת הבליינות והקולינריה – Under 52 – לאונג' בר קלאב חדש, ששם דגש מיוחד על המטבח. המטרה המוצהרת של המקום היא לכסות את כל הבסיסים כמועדון שאפשר לרקוד בו, לאונג' בר לדרינק, ומסעדה קז'ואלית אך איכותית. מאחורי הקונספט עומדת חבורת שועלי לילה תל אביביים ותיקים:  אתי מרק – מבעלי מועדון LEMON המיתולוגי, האסקובר, שושו והחתול והכלב; פונגי – די ג'יי עם קבלות ומבעלי מסעדת יאסו והאוטו בר; והדי ג'יי אסי קוז׳אק מבעלי החתול והכלב והדאדא. את התפריט הרכיב דודו בן אבו, שף צעיר (24) שעבד אצל מאיר אדוני, שימש שף בז'אז'ו המנוחה ובאווה סאפי המרוקאית. המנות קטנות ואופייניות לסגנון הלאונג' כמו סביצ'ה דג לבן (46 ש"ח), טרטר טונה (48 ש"ח), קרוסטונים פטה כבד וקרמל תפוח חריף (39 ש"ח) ובאן שפונדרה (65 ש"ח). הלאונג' בנוי משני חללים שאחד מהם מיועד ל-300 איש והשני מתחם VIP, שמשקיף על הלאונג' ומאובזר בפינות ישיבה פרטיות. מעצבת הפנים שרון פין והאדריכל גיא וליקסון, שגם הם בקבוצת הבעלים, חתומים על עיצוב אורבני כולל גרפיטי ענק של האמן יונתן mas972. מערכות סאונד מהמתקדמות ביותר בעולם תומכות באווירת הבליינות לצד תפריט אלכוהול וקוקטיילים מגוון, וחדר עישון מיוחד למעשנים עם בר אלכוהול ודי ג'יי.

אנדר 52, נחלת בנימין 52 פינת רוטשילד תל אביב, שלישי-חמישי מ-21:00, שישי מ-22:00, ראשון-שני ושבת סגור לאירועים עסקיים ופרטיים, 054-2219722

אנדר 52. צילום: שלומי אוחיון
אנדר 52. צילום: שלומי אוחיון

6. בית קולינרי ברמות השבים

החיבור בין קהל שמחפש חוויית בילוי ואוכל במקומות לא "מסעדתיים" ועונת החתונות הקרבה פותח פתח למיזמי קולינריה שמנסים לצאת מהמשבצת. חמש בית קולינרי של השפים זיו מנשה ואמרי בריל הוא בדיוק כזה: וילה מעוצבת ברמות השבים, כפר ירוק בדרום השרון, לארוחות ברמת כוכבי מישלן באווירה אינטימית. כבוגרי בתי ספר גבוהים לבישול ומסעדות מישלן ברחבי העולם יצרו מטבח עילי עם נגיעות מקומיות, שמשלב טכניקות בישול מודרניות עם השפעה קלאסית מסורתית. התפריט עונתי ומשתנה ובכל ארוחה מוגשות שמונה מנות. בארוחת הפתיחה הוגשו בין היתר סשימי אינטיאס עם אבוקדו חרוך ופנקוטת חזרת; חזה ברווז צלוי על קרם קשיו ומנגולד; ו"טראפלס" כמהין לקינוח. השפים עובדים במטבח פתוח, מתקשרים עם האורחים באופן בלתי אמצעי ואפילו מכינים מנה אחת כתצוגת ראווה פרונטלית. המקום פועל אחת לשבוע בימי רביעי כמעין מסעדה אינטימית ל-30 אורחים בלבד (בשאר הימים הוא מיועד לאירועים). החוויה הכוללת חוצה את רף חמשת הטעמים ומענגת את חמשת החושים. מחיר: 290 ש"ח לאדם כולל יין.

רחוב האקליפטוס, רמות השבים, 054-9003324, www.zivimri5.co.il