לא רק שטרודל: אתרי האוכל שכל פודי חייב להכיר

יש אינספור אתרי אוכל שעושים עבודה טובה: חוקרים, טועמים וגורמים לנו לרייר 24/7. ויש את אלו שמצליחים לצאת מהמשבצת, לדייק ולבלוט בנוף העמוס של אתרי האוכל. האתרים שחובה על כל פודי להכיר

SeriousEats (צילום מסך)
SeriousEats (צילום מסך)
23 בפברואר 2017

FoodBeast

חיית אוכל, אתר שמוקדש כולו לכל מה שטרנדי, ויראלי, מוגזם והיסטרי באוכל. הוקם ב־2008 על ידי צוות אמריקאי שנוהג לספר סיפורים מצחיקים מרשתות פאסט פוד, לשבח מוצרי מדף חדשים ומשונים ולפרסם מתכונים מושחתים במיוחד. לאתר ערוץ יוטיוב מכובד עם סרטונים מדליקים – “ 19 מותגי אוכל שאתם מבטאים לא נכון״, “איך להכין שקיק תה מהחלב של דגני הבוקר״ ו״איך לאכול כנפי עוף כמו ליידי״ הם דוגמאות מייצגות.

foodbeast.com

Food 52

שאלו חכמנו: 52 על שום מה? על שום מספר השבועות בשנה שבהם אתם צריכים לבשל. מדובר באתר שנותן גם טיפים ללייף סטייל אבל מתמקד בעיקר בלהפוך אתכם למפלצות פינטרסט שמבשלים את כל מה שיפה, נכון וטעים להרגע.

food52.com   

Eater

ה־אתר לחובבי אוכל מהתעשייה העולמית ומחוץ לה, אתר חדשות מרתק לכל מי שאוהב את תחום האוכל. Eater, מצאצאיה של חברת Vox Media, שמספקת אתרי תוכן בנושאים שונים, הוא מקור חדשותי על כל הבירות הקולינריות בארצות הברית. האתר שופע בכתבות עומק בסגנון “האם הביסטרו מת?״ ו״ההיסטוריה המוזרה והנפלאה של תרופות ההאנג־אובר״, וגלילה יומית בנבכיו תגלה לכם איזו מסעדה נפתחת איפה, מי מגיש תפריט חדש ומה הטרנדים הכי נכונים בזה הרגע. לצד המון חדשות ברנז׳ה תמצאו גם מתכונים, כתבות וידיאו והמלצות (נהדרות!) איפה לאכול כשאתם על אדמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

eater.com


The Daily Meal

בעזרת משחק מילים משעשע עם שם הצהובון הבריטי “The Daily Mail״, הצליח האתר להתברג בחמש השנים האחרונות כאחד מאתרי האוכל הנצפים ביותר ברשת. לצד קטגוריות רגילות כמו מתכונים, חדשות וקטעי וידיאו תוכלו למצוא מתחם שלם שעוסק בחתונות (“האם עוגות חתונה ללא ציפוי לבן הם הטרנד החדש?״), טיפים לאירוח (“איך עורכים מסיבה בפחות מ־15 דקות״) ומחלקה שלמה שעוסקת אך ורק ברשימות (“ 101 המסעדות הטובות באירופה״).

thedailymeal.com

  The Impulsive Buy

מכירים את סרטוני היוטיוב שבהם יפנית שאתם לא מכירים טועמת דברים שהיא הזמינה באינטרנט? נכון שאתם לא סומכים עליה ועל הדעה שלה על במבה לולו? ובכן, באתר הזה תוכלו למצוא ביקורות למוצרי ג׳אנק פוד ופאסט פוד מכל הבא ליד.  האתר הוקם ב־2004 על ידי בחור שמכנה עצמו מארבו (Marvo), ואליו הצטרפו עם השנים כ־30 מבקרים נוספים (שעברו תהליך מיון וסינון). המבקרים סוקרים את כל מה שחדש על המדפים בארצות הברית: ממתקים, חטיפים, רטבים, דגני בוקר ומשקאות. אנחנו מחכים שיטעמו ופלים בטעם לימון.

theimpulsivebuy.com

Serious Eats

האתר, שתחתיו פועל החלק המעניין יותר The Food Lab, מתמקד בניסויים קולינריים, בדיקת מיתוסים, המצאת עובדות ומחקר אמפירי שיעסיק את הגיקים שבכם עם שאלות כגון "מה הזמן האידיאלי לבישול בשר קדירה?", כולל תמונות מפורטות והסברים של המדע מאחורי זה.

seriouseats.com/the-food-lab

The Kitchn

אתר The Kitchn (ה-e חסרה במכוון) הוא החטיבה הקולינרית של רשת המדיה Apartment Therapy, שמצהירה כי מטרתה היא לעזור לאנשים להפוך את ביתם ליפה, מאורגן ובריא יותר על ידי חיבורם לשפע של רעיונות, משאבים וקהילה. האתר הקולינרי, שמציין השנה עשור לפעילותו, מגשים משימה זו בשיעורי בישול מפורטים המתעדים מנות אמריקאיות ועולמיות, מפיצה עד מוקפץ, ובהמון טיפים פרקטיים למטבח כמו איך לקצוץ אבוקדו בעשר שניות, איך למקסם את העגבניות המשומרות ואיך לנצל את כל עשבי התיבול היבשים שמתרוצצים בבית.

thekitchn.com

Food & Wine

מגזין “Food & Wine״ נוסד ב־1978, בתקופה שבה המילה ויראלי התייחסה רק למחלות מידבקות, ומי שמימן את הוצאת הגיליונות הראשונים היה לא אחר מאשר הפלייבוי יו הפנר. לאורך שנות פעילותו צמח וגדל המגזין והציג שפים, מסעדות וכמובן טיפים ומתכונים, עם תשומת לב גם לתחום היין. אחד הטרנדים החזקים שהוא הוביל הוא עידוד השימוש בתפוחי אדמה סגולים. באינטרנט הוא כמובן לא מפגר מאחור ומציע כתבות תוכן מרתקות, סרטונים ויראליים וכמובן מעקב אחרי טרנדים ומגמות חזקים בקולינריה העולמית והאמריקאית (בישול נורדי, מישהו?).

foodandwine.com

Bonappetit

האתר של מגזין האוכל היוקרתי בון־אפטיט. המגזין המודפס יצא לראשונה בשיקגו ב־1955 ועם השנים מיצב את עצמו כמגזין אוכל נחשב ועדכני; בדירוג 100 המגזינים הרווחיים ביותר בארצות הברית הוא מדורג במקום ה־50. כיאה למגזין בסדר גודל כזה ולחיים בעידן הדיגיטלי, אתר האינטרנט שלו מרחיב את התוכן שמגיע לתיבות הדואר עם חלוקה למתכונים, חדשות, טרדנים, וידיאו, טיפים ועוד.

bonappetit.com