Then We Take Berlin: מאיר אדוני פותח מסעדה בברלין

שנה אחרי שפתח את נור במנהטן ממשיך השף במסע ההתרחבות הבינלאומי שלו. בתפריט: הפרשנות של אדוני למטבחי הים התיכון, הרבה עשבי תיבול ומחירים נוחים יחסית. שותפתו של אדוני: "זו לא תהיה עוד נור, אנחנו מתרחקים מהקטע הרשתי"

מאיר אדוני. בדרך לברלין. צילום: נמרוד סונדרס
מאיר אדוני. בדרך לברלין. צילום: נמרוד סונדרס
15 במאי 2018

אחרי שכבש את מנהטן וזכה לדירוג שני כוכבים ולהמלצה חמה ממבקר המסעדות של הניו יורק טיימס, מאיר אדוני מגיע לברלין. המסעדה החדשה של המגה-שף תיפתח בסתיו הקרוב בשכונת קרויצברג ההיפסטרית. "רצינו לעשות עוד משהו אחרי שנור התבססה בניו יורק וקיבלנו הצעה מברלין. אנחנו מאוד אוהבים את העיר הזו וזה הרגיש נכון. מבחינת וייב ואופי היא בין ניו יורק לתל אביב", אומרת לילך ספיר, שותפתו של אדוני. התפריט יציע פרשנות של אדוני למטבחי אגן הים התיכון בסגנון ובתמחור שמזכיר את המזללה. "יהיו הרבה עשבי תיבול ותבלינים ועושר טעמים כמו שמאיר אוהב. אנחנו הולכים להביא את חוויית האירוח שלנו". בשלב זה עוד מוקדם לדבר על מנות ספציפיות, למרות שצפויות להיות בו מספר מנות שמלוות את אדוני לאורך הדרך – ולא בהכרח הטרטר הפלסטיני. כמחווה והתאמה לעיר יוגשו טייק אופים על מנות מקומיות כולל הקאריוורסט הברלינאי. המסעדה תוקם בשותפות מקומית. הכניסה תיעשה דרך בר, שמתוכו יעברו האורחים אל החלל המרכזי. לפי ההדמיה שאדוני העלה באינסטגרם צפויות פינות ישיבה שיקיפו בר בצורת רי"ש ומטבח פתוח.

שובה של בקלאוות הכבד אווז: אבי ביטון פתח את קפה פופולר

הולי מולי: טעמנו את קורנפלקס אוראו החדש 

בשבועות הקרובים יחל תהליך שיפוץ והמקום צפוי להיפתח בספטמבר-אוקטובר. מבחינת כשרות, אדוני ממשיך את הקו שאימץ והמסעדה תהיה לא כשרה. שם עדיין לא נבחר אבל הוא בוודאות לא יהיה נור. "כעיקרון אנחנו מתרחקים מהקטע הרשתי. לכל מסעדה שאנחנו מקימים בכל מקום בעולם יש שם, תפריט ואופי משלה".