מדברים סינית: מסעדה סינית אותנטית נפתחה בנחלת בנימין

מסעדה סינית אותנטית השייכת לבן של פליטים ממלחמת וייטנאם נפתחה בנחלת בנימין

אותנטיות. טאיפיי
אותנטיות. טאיפיי
28 באפריל 2015

משלל המסעדות האסייתיות שנפתחו לאחרונה נראה שמישהו שכח את המטבח של המדינה הגדולה והעתיקה מכולן – המטבח הסיני. מסעדת טאיפיי נפתחה השבוע בנחלת בנימין בתקווה להזכיר לכולם שאוכל סיני אותנטי לא נמצא בקומה השלישית של אף קניון. טאיפיי עושה אוכל סיני וזהו. משפחת וואנג מפעילה מסעדות סיניות ברחבי הצפון עוד משנות ה־80, ואחרי סניף מצליח בחיפה הם החליטו בעזרת הבן הצעיר שלהם – שחר ציווין וואנג – לחשוף את רזי המטבח הסיני לקהל נוסף. אליהם הצטרפה שותפה נוספת בשם סווימול (ג'יפ) דוידוביץ'.

טאיפיי היא מסעדה סינית כמו שאתם מדמיינים: מנורות סיניות עגלגלות, שילוב צבעים עז של אדום וזהב וקרקושי מחבתות גדולות ורחבות שמציעות את המיטב של המטבח הסיני. תוכלו להתחיל את הארוחה בשלל מרקים כמו מרק פטריות שיטאקי עם אטריות ביצים (30 ש"ח) או מרק וונטון עם כופתאות עוף סיניות וג'ינג'ר (26 ש"ח), ולהמשיך במנת אגרולים מסורתית (23 ש"ח) או מוקפץ קונג פאו בנוסח צפון סין (47 ש"ח). תוכלו גם לנסות להתמודד עם אחת המנות היותר יקרות בתפריט – ספייריבס ברוטב קנטון (78 ש"ח). לצד האוכל תוכלו לשתות, ממש כמו בסין, בירת צ'יגנטאו קלילה (24 ש"ח).

למשפחת וואנג ניסיון עשיר במסעדות בישראל. הוריו של שחר ציווין וואנג הם סינים שגרו בווייטנאם. לאחר מלחמת וייטנאם הם היגרו לישראל כחלק מקבוצת הפליטים שקיבל ראש הממשלה מנחם בגין, ובארץ והתחילו לעסוק במסעדנות מהסיבה הפשוטה – זה מה שהם ידעו לעשות. לפני חמש שנים הם פתחו במושבה הגרמנית בחיפה את מסעדת טאיפיי, ומאז היא מצליחה מאוד. טאיפיי מגישה אוכל סיני אותנטי, והאותנטיות ניכרת גם ברמת השירות וגם ברמת החוויה והאווירה במסעדה.

שחר, חיפה־חיפה־תל אביב?

"אנחנו מבינים שמשהו חסר כאן, ואנחנו מאמינים שטאיפיי תוכל לתת ערך מוסף, בעיצוב וגם באוכל. התפריט שלנו לא מכוון לקהל הישראלי. אנחנו מתמקדים באוכל סיני אותנטי ויודעים לעשות אוכל סיני אמיתי כמו פעם. לצערי, המטבח הסיני נדחק אל גזרת הפאסט פוד ואל הקניונים. הקהל הישראלי רואה באוכל הסיני אוכל מהיר, ואת זה אנחנו רוצים לשנות".

למסעדת טאיפיי