עושים לכם סדר בבלאגן: העוגות הכי טובות של ראש השנה

במדריך הזה לא עוקצים אתכם - קלאסיים, מסורתיים, יצירתיים ומפתיעים מתמיד – אספנו עבורכם את הרשימה המקיפה ביותר של העוגות, המאפים והקינוחים שתרצו לקנות ולאכול בראש השנה

עושים לכם סדר בבלאגן. עוגות לראש השנה
עושים לכם סדר בבלאגן. עוגות לראש השנה
26 באוגוסט 2015

רולדין

קולקציית ראש השנה של רולדין, איך לא, מגוונת ומפתיעה לטובה. תמצאו בה עוגות מסורתיות לצד חדשניות, עם שילובי טעמים מעניינים כמו תפוחים ומרנג-אספרסו, דבש ומסקרפונה ועוד. תשומת לב מיוחדת ניתנה גם השנה לקינוחי פרווה, דוגמת עוגת מרנג פסיפלורה, סבלה שוקולד מקיאטו ועוד.

כדאי לכם לנסות: דבש תפוחים ומרנג אספרסו (39.90 ש"ח), ריז'יק דבש ומסקרפונה – שכבות של בצק דבש קרמל אפויות וקרם מסקרפונה דבש ווניל (59 ש"ח); ובוסטוק אגסים – בריוש עלים, קרם פרנג'יפאן ,אגסים בקרמל, תמרים, אגוזי מלך ושטרוייזל (44 ש"ח). בקולקציית הפרווה נסו: שוקולד קרם מקיאטו – ביסקוויט שוקולד, קרם וניל, מרנג וקרמו קפה בציפוי שוקולד מריר (29 ש"ח), סבלה שוקולד מקיאטו – ביסקוויט שוקולד, קרם וניל, מרנג קפה, וקרמו קפה וקרמבל שוקולד שקדים (59.90 ש"ח).

עוגת בוסטוק אגסים של רולדין. צילום: רונן מנגן
עוגת בוסטוק אגסים של רולדין. צילום: רונן מנגן

בוטיק סנטרל

מה ששבר אותנו בקולקציית הקינוחים של בוטיק סנטרל הוא האקלר וויסקי. שיתוף פעולה ייחודי בין הפטיסרי למותג הוותיק ג'ק דניאל'ס הוליד קינוח אלגנטי, שנעלם מהר מהשולחן שלנו וזכה לשבחים רבים. מדובר באקלר במילוי קרם פטיסייר, מועשר בליקר ג'ק דניאלס בניחוח דבש דבורים טהור וארומה של קרמל, וניל ופריחת תפוז (16 ש"ח ליחידה). בקולקציית הוויסקי תמצאו גם דובשניות ויסקי דבש (34 ש"ח למארז של 250 גרם). חוץ מקינוחי האלכוהול המשובחים תוכלו לאסוף פה עוגת דבש אפויה קלאסית (38 ש"ח), עוגת דבש תפוחים הפוכה (46 ש"ח), עוגת דבש חלבה במילוי ובעיטור קרם מסקרפונה ושברי אגוזים (62 ש"ח) וקרנץ' נורמנדי – שושני בריוש צרפתי במילוי תפוחי עץ (42 ש"ח).

בוטיק סנטרל לראש השנה. צילום: אייל קרן
בוטיק סנטרל לראש השנה. צילום: אייל קרן

פיס אוף קייק

בליין המוצרים של רשת הקונדיטוריות פיס אוף קייק תמצאו עוגות מקוריות בטעם של בית (שאנחנו אוהבים), כמו בירה שחורה ותפוחים (49 ש"ח), עוגת דבש פלורנטין (59 ש"ח), עוגת דבש לימון וג'ינג'ר (39 ש"ח), פאי תפוחים בקרם שקדי לימוני (59 ש"ח), בוואריה שוקולד לבן ותפוחים בדבש (קוטר 20 ס"מ – 98 ש"ח), פיננסייר דבש עם קרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים (קוטר 20 ס"מ – 98 ש"ח) – וכמובן, עוגת "דבש" טבעונית עם תמרים (35 ש"ח; 2 ב-49.90, לחברי מועדון).

דובשניות טבעוניות בפיס אוף קייק
דובשניות טבעוניות בפיס אוף קייק

קונדיטורית שמו

לצד עוגות הדבש המהודרות, מציעה רשת קונדיטוריית שמו גם מבחר חלות מתוקות, לחמים, מאפים וטארטים מפנקים. אנחנו היינו הולכים על: עקיצת הדבורה – בצק בריוש בציפוי שקדים ודבש במילוי קרם וניל (49 ש"ח), דובוש דבש – עוגה הונגרית מסורתית בשילוב שכבות בצק דבש וקרם וניל (49 ש"ח), דולצ'ה מוס דבש – מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב שוקולד "ולרונה" (69 ש"ח ל"פס") ועוגת תפוחים ודובדבנים, טארט תפוחים, תאנים וקסיס (38-69 ש"ח) ועוד. בגזרת החלות והלחמים תוכלו להתלבט בין: חלת דבש, חלת בריוש ולחם תאנים ותמרים ( (16-22 ש"ח).

דובוש דבש של שמו. צילום: דן לב
דובוש דבש של שמו. צילום: דן לב

לחמים

מאפיית הבוטיק שהפכה זה מכבר לרשת מצליחה גם בניו יורק הפתעה בקינוח שיש לנו אליו פטיש בלתי ממומש – טרייפל. קינוח השכבות המרהיב, שמוגש בכלי פיירקס גדול, שקוף ומרכזי לשולחן, מכיל שכבות של קרם פרש וניל, בצק ברטון עשיר, תותי עץ וגרגירי רימון (140 ש"ח). אחרי שנפלנו מזה התפנינו לדברים האחרים: חלת מהודרת וגדולה (כ-60 ס"מ) במתיקות עדינה ובציפוי מרהיב (59 ש"ח), "חלה בדבש" – חלה חגיגית קלועה ואפויה סביב כלי חרס בעבודת יד (55 ש"ח), עוגת דבש קלאסית מתובלת (39 ש"ח), עוגת דבש סבתא עם קוביות תפוחי עץ בניחוח קינמון (49 ש"ח), קוגלהוף דבש ופקאן (65 ש"ח) וקרנץ' תפוחי עץ ומרציפן (49 ש"ח).

מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה

מתוקה

מירי ארזי, הקונדיטורית של מתוקה, הרכיבה קולקציית מאפים מלוחים ומתוקים שיהיו טובים גם להרמת כוסית במשרד, או כמתנות. בקולקציית עוגות הדבש אנחנו היינו הולכים על בבקה דבש שיש וניל (79 ש"ח), עוגת דבש בחושה במילוי פטל וחמוציות – עוגת דבש עדינה במילוי קולי פטל עם טוויסט חמצמץ (42 ש"ח) ועוגת דבש בחושה עם שזיפים, ללא מוצרי חלב (42 ש"ח). כמתנה תוכלו לרכוש כאן צנצנת מתכון עוגיות + ספר המתכונים של מתוקה; המתכון לעוגיות נמצא בספר (129 ש"ח), ושלישיית עוגות במארז מתנה – שלושה טעמים מליין עוגות הדבש, ארוזים בקופסאות מתנה ( 69 ש"ח). את כל הטוב הזה תוכלו להזמין און ליין בחנות האינטרנטית של מתוקה, "רום סרוויס": metuka.co.IL.

עוגת דבש-שזיפים של מתוקה
עוגת דבש-שזיפים של מתוקה

לחם ארז

בקולקציה שכל מוצריה מכילים דבש אמיתי ולא מתק, תמצאו בין השאר שלל עוגיות מדליקות כמו דובשניות נוסטלגיות עם טוויסט עדכני (35 ש"ח למארז של כ-300 גרם) וכדורי דבש, תמרים ואגוזים (מארז של 7 יחידות, כ-150 גרם: 25 ש"ח). בגזרת העוגות משכו את תשומת לבנו: עוגה בחושה דבש, בננות מקורמלות וברנדי (39 ש"ח), קראנץ שמרים תפוחים ודבש הדרים (42 ש"ח), וטארט תפוחים מקורמלים וקרם פטיסייר 63 ש"ח).

עוגת דבש קלאסית של לחם ארז. צילום: גליה אבירם
עוגת דבש קלאסית של לחם ארז. צילום: גליה אבירם

ביסקוטי

הקונדיטורית המשקיענית והיצירתית רוסלה יונה, עמלה על קולקציית קינוחים ביתית, בעבודת יד, עם מיטב סמלי החג: עוגת דבש ופלחי תפוחים (44 ש"ח לתבנית אינגליש קייק), עוגת דבש ופלחי אגסים (44 ש"ח לתבנית אינגליש קייק), קראק פאי דבש – פאי שיבולת שועל עם טופי דבש (78 ש"ח), עוגת לאמברג'ק – עוגה בחושה עם תמרים, תפוחים, דבש וקראמבל (68 ש"ח), פאי תפוחים ודבש עם קראמבל (89 ש"ח לעוגה בינונית), בראוניז שוקולד עם שקדים מלוחים בציפוי שקדים מקורמלים בדבש (54 ש"ח) ועוגת קרם וניל ותפוחים מקורמלים (58 ש"ח לפס).

בראוניז של ביסקוטי
בראוניז של ביסקוטי

דלאל

הקונדיטוריה של דלאל שומרת כהרגלה על משבצת הקלאסה המדויקת, ומציעה, לצד עוגת דבש מסורתית ועגולה, גם עוגת דבש-בירה שחורה עם אגוזי מלך ותיבול מעודן. בנוסף, תציע הקונדיטוריה מאפים ברוח החג כמו טארט נורמנדי מבצק פריך, קרם שקדים, תפוחי עץ וקרם פטיסייר אפוי, עוגת שכבות של דבש וקרם גבינה, וחלות אווריריות וחגיגיות.

 

BROWN ו-Buy The WAY

האופה והשף קונדיטור דידייה פרוזניאק משיק אף הוא קולקציה לרגל החג, והשוס – השקעה גם בלחמים: חלות שונות ומתוקות בעבודת יד (22-26 ש"ח), וגם בריוש ריקוטה ודובדבני אמרנה (28 ש"ח) ולחם רוקפור אגוזים (24 ש"ח). בגזרת העוגות תוכלו להתפנק עם קוגלהוף דבש (48 ש"ח), עוגות בחושות דבש ולימון/דבש ותפוחים, 42 ש"ח), קלפוטי תפוחים ורימונים (56 ש"ח), עוגות שמרים, וטארטים מושקעים של אגסים, לימון, מנגו קרמל או קפה נואר (75-90 ש"ח).

עוגת דבש בחושה של בראון
עוגת דבש בחושה של בראון