מה הקשר בין חומוס כספי לקפה קפה? חדשות הקולינריה

מה יקום על חורבות דה סטריטס, סניף חדש לבר לחם וההתרחבות של חומוס כספי: כל חדשות האוכל של השבוע

חומוס כספי. צילום: אנטולי מיכאלו
חומוס כספי. צילום: אנטולי מיכאלו

לחם וחברים במקום דה סטריטס

סניף דיזנגוף של דה סטריטס נסגר, ובמקומו ייפתח בעוד כשבוע וחצי סניף שני למאפייה הצרפתית לחם וחברים. המאפייה הצרפתית האלגנטית מבוגרשוב של ארי ואיזבל בן הרוש, עולים חדשים מצרפת שהקימו מאפיה שוקקת במיוחד, תנעץ בגט בקצה הצפוני של דיזנגוף. לצד לחמי הבולנז'רי, הקישים, מאפי הבוקר הצרפתיים, והעוגות, יציעו בלחם וחברים את התפריט שמציעים אותו בבוגרשוב (15־30 ש"ח לכריך וסלט קטן) פלוס מספר קטן של מנות בר המתאימות לאופי של הרחוב, וכמובן יין ואלכוהול. מי שדואג ללשכה שהוא רגיל לנהל בעזרת הלאפטופ מהקומה השנייה של הסטריטס יכול להירגע. בסניף הזה של לחם וחברים ניתן יהיה להמשיך ולעבוד מהקומה השנייה.

לחם וחברים, דיזנגוף 302 תל אביב, ראשון־חמישי, 07:00־01:00, שישי 07:00־כניסת השבת, שבת מוצ"ש־01:00

פחזניות בלחם וחברים (צילום: אנטולי מיכאלו)
פחזניות בלחם וחברים (צילום: אנטולי מיכאלו)

סניף חדש לבר לחם

הסניף החדש של בר לחם ברמת אביב ג' צמוד לכירופרקט בשם מחלץ עצמות. בדומה למאפיית האם שבהדר יוסף, גם פה בוקעים מהתנור מידי יום 180 סוגים של מאפים ולחמי מחמצת. לחם כוסמין, לחם שיפון עם אגוזים, חלת בריוש, לחם שאור וזיתי קלמטה, לחם קימל 18-23 ₪), מאפה ריקוטה שוקולד לבן וחמוציות, לחמניית דייניש חלבה ושוקולד, לחמניית ביוש 4 גבינות (7-15 ₪) מועמסים חמימים על המגשים לצד סנדביצ'ים כמו מקושקשת קרים צ'יז וירקות, לחמניית בריוש עם פסטו ומוצרלה (16-19 ₪) ועוד מבחר מתוקים, מלוחים, וחמאה צרפתית צהובה. שתי תערובות קפה חדשות נקלות במיוחד עבור בית הקפה ממש בסמוך לזמן ההכנה. מי שנשאר לשבת על אחד מארבעים הכיסאות ברחבה, יכול להתיישב אל שולחנות קק"ל ולערוך מיני פיקניק שמחלץ עצמות ופחמימות בו זמנית.

בר לחם, ברזני 4 רמת אביב ג', ראשון־חמישי, 6:30־21:30, שישי 6:30־16:30, 6313077־03

עסקיות חדשות בבינדלה

עם כניסתו של השף יורם ניצן (לשעבר מול ים), בינדלה משיקה עסקיות חדשות ומשתלמות במיוחד. תמורת 85 ש"ח בלבד תקבלו מנה ראשונה, מנה עיקרית, לחם וסודה / תה קר. בין הראשונות לבחירה תמצאו מרק שורשים לבנים; טרטר סלמון עם קרם מסקרפונה; ויטלו טונטו (נתחי עגל דקיקים עם קרם טונה וצלפים); קלאמרי פלאנצ'ה עם קרם סלק, פלפל פדרונס, יוגורט וכרישה שרופה ועוד. בעיקריות תוכלו להתלבט בין אניולוטי ירקות ירוקים; ריזוטו פטריות; חזה עוף עם שמפניון, גזרים, תפוחי אדמה צעירים וצנוניות צלויות בציר עוף מצומצם;  לברק סיציליאני עם סלסה תרד טורקי, עגבניות, זיתים, צלפים, פטריות, זוקיני, ושמן זית ועוד.

עסקית צהריים בבינדלה, ראשון־שישי, 12:30־16:00

השף יורם ניצן (צילום: דניאל לילה)
השף יורם ניצן (צילום: דניאל לילה)

חומוס כספי מתרחב

חמישים אחוזים מחומוס כספי נקנו על ידי רשת קפה קפה והחומוסיה תהפוך לאימפריה רבת סניפים. סניף אחד נפתח לאחרונה בשוסטר ותוך כחודש יפתחו שני סניפים נוספים ביהודה מכבי 61, ובכיכר מסריק בקינג ג'ורג' 107. השף יניב כספי הקים מטבח הכנות בבני ברק ממנו הוא משגר את גרגרי החמצה המבושלים עם הנוזלים, תערובות תבלינים, רטבים לסלטים, ואת הבסיס לשקשוקה, לזכייני הרשת. ממוצע ארוחה לסועד אמור לשמור על 35 ₪.

חומוס כספי. נתן אלתרמן 13, ראול ולנברג 20, בן יהודה 172, אבא אחימאיר 29. ראשון-חמישי 9:00-22:00 שישי 9:00-עד שעה לפני כניסת השבת.