מוצ'ה גרסיאס: בר חדש לקבוצת טפאו

הבר בכיכר גבעון יגיש פלטות נקניקים ומנות סביצ'ה שרקח השף של מסעדת האם טפאו

מוצה, הבר החדש של טפאו. צילום: אייל חסיד
מוצה, הבר החדש של טפאו. צילום: אייל חסיד
27 בספטמבר 2017

מוצ'ה הוא האזור בפרו שנחשב לערש הולדתו של הסביצ'ה. זאת הסיבה שאייל חסיד, הבעלים של מסעדות טפאו, החליט לקרוא לסביצ'ה בר שהוא פותח בתחילת השבוע הבא בכיכר גבעון, מוצ'ה. הבר שנבנה בעבודת נגרות קסטום מייד, בסגנון אירופי מאוד, מעניק אשליה של זליגה הישר לברצלונה. הפרופיל המתכתי השחור לרחוב מייצר תחושה כאילו נקלעתם ללובי של מלון אריסטוקרטי ישן בגוון מוזהב, עם תקרה מעוטרת כרכובים, קיר עטוי ארון מגרות, ובר שיש שחור בצורת פרסה שסביבו יכולים לשבת כעשרים סועדים על כסאות גבוהים.

בשיפוצים. צילום: אייל חסיד
בשיפוצים. צילום: אייל חסיד
בר שיכול לאכלס 20 אורחים. צילום: אייל חסיד
בר שיכול לאכלס 20 אורחים. צילום: אייל חסיד

אצן למרחקים ארוכים

חסיד, שכבר למעלה מעשרים שנה עוסק במסעדנות, מביא לכאן מקצוענות משוייפת של אצן בלייניות למרחקים ארוכים. הוא מתבסס על אנשי המקצוע והספקים של טפאו ולפיכך יציע כאן חמש מנות סביצ'ה בלבד, עשויות מדגי ים טריים, על פי המתכונים של אלון חדידה, השף של טפאו. למען האקסטרים של הטריות במוצ'ה, חסיד מיקם במרכז הבר ערוגת צמחייה שתולה באדמה, וממנה נקטפים עשבי תבלין כמו נענע וכוסברה, ואפילו עגבניות שרי ופלפלי פדרון שימצאו את דרכם לצלחות. הצמחים שנקטפים רק ברגע ההזמנה נקצצים ישירות על הסביצ'ה. (40-58 ש"ח למנת דג במשקל של כ- 80-60 גרם).

נקניקים מהצד של החתן, דגים מהצד של הכלה

עוד יוגשו פה פלטות של נקניקים וגבינות שעליהם אחראי השותף ניני נוף, הבעלים של מסעדת מקום של בשר המשובחת מנווה צדק (60-40 ש"ח למנה של כ-180-120 גרם). המיקסולוג אוהד חן בנה תפריט אלכוהול המתבסס קודם כל על קוקטיילים קלאסיים, מה שהוא מגדיר "חזרה לבסיס של הטעם", ולצידם מבחר של 15 קוקטיילים מיוחדים ובהם ג'ין בזיליקום עם ליקר עשבים, או טוויסט על בלדי מרי עם עגבניות, סירופ סומאק, לימון פרסי, ציפורן וכוכב אניס (58-46 ש"ח לקוקטייל). מי שקוקטיילים הם לא כוס היין שלו יוכל להזמין מתוך תפריט יינות עולם ישן, פלוס יקבי בוטיק מקומיים, עם מבחר גדול של יינות הנמכרים לפי כוס: רקנאטי קרניאין פרא, יין לבן של יקב ספרה וכו' (59-39 ש"ח לכוס).

חסיד מאמין שכיכר גבעון תצבור בחדשים הקרובים תאוצה, ולכן יפתח אליה בהמשך גם מרפסת מתוך טפאו. בינתיים נראה שכל האזור הזה מתעצם גם בעזרת דוד טור שבשבועות הקרובים עתיד לפתוח את ביסטרו הקפיטריה שלו ואת סניף הדיינר של סוסו, בדיוק מעבר לכביש בחשמונאים.      

MOCHE, כיכר גבעון פינת החשמונאים 105, כל יום 18:00-2:00 ואף מאוחר יותר