יפן באלנבי, מזרח אירופה בלוינסקי: שני מקומות חדשים שיחממו לכם את החורף

הצונאמי היפני ששוטף את העיר ממשיך עם מזללה יפנית בשוק אלנבי רוטשילד וחמארה חדשה עם מטיאס וצ'ייסרים של וודקה בלוינסקי: איפה לאכול ולשתות בסופ"ש המתרגש עלינו לטובה

יאטאי. צילום: חיים יוסף
יאטאי. צילום: חיים יוסף
9 בנובמבר 2017

 

1. צונאמי יפני בחורף התל אביבי

יטאי, המזללה היפנית שנפתחה בשוק רוטשילד, היא חלק מטייפון יפני שנושף בעוצמה בחדשים האחרונים על העיר ומביא לכאן את ההיילייטס הקולינריים שמעבר לסושי. כבר דיווחנו שרימה אוליברה מתכננת להפוך את גינת אואזיס לפופ אפ איזאקיה מרובת מותגי סאקה ונשנושים. בטח הבחנתם שהביסטרו המהודר יא-פאן של השף יובל בן נריה, שנותן את הפרשנות היפנית למנות מערביות כמו כריך ממשיך לצבור תאוצה, מסעדת הפועלים היפנית אוקאסן של אונו מנאמי המתמחה בתבשילי דנובורי הפכה נקודת חובה בשוק הכרמל, שיראטויה של אלי גרוסמן נפתחת ממש בימים אלו, ונרשמת ציפית שיא לפתיחת דיסקו טוקיו של קבוצת R2M בהרצל 16. בינתיים, הכירו את יטאי – עוד הרחבה של היריעה היפנית הנפרשת על העיר. 

יאטאי. צילום: חיים יוסף
יאטאי. צילום: חיים יוסף

המסעדן אודי ישראלי (שותף במסעדת הבשרים סוזנה בגולן ועוד) וקיו אוקאדה זוגתו, שהייתה השפית והבעלים של מסעדת נגומי בקיסריה ועסקה בהקמות מסעדות יפניות, מנסים לפתוח צוהר אל אוכל הרחוב היפני האותנטי, בדגש על הטעמים המקוריים עתירי האוממי, ובמחירים נגישים במיוחד. תמצאו אצלם מנות כמו אונסאן טמאגו – ביצה רכה בסנון יפני (5 ש"ח), אוניגרי כדור אורז (10 ש"ח), ג'אגה צ'יז – כדורי פירה בציפוי פאנקו (22 ש"ח), סלט וואקמה טופו (35 ש"ח), ובעיקר אוקונומיאקי, שהוא פנקייק יפני מלוח עם כרוב, וירקות ( 29 ש"ח) או עם בקר, גאודה, או שרימפס בתוספת תשלום. תבשיל בשר גיודון מוגש על אורז (25 ש"ח למנה קטנה), שיפודי עוף (12 ש"ח לשיפוד), ראמן בורגר שבו הלחמניות עשויות מאטריות ראמן (48 ש"ח), ועוד. כל המנות מותקנות לעיני הלקוח ברגע ההזמנה ללא מטבח אחורי. לצד האוכל מציעים כאן גם קוקטיילים – למשל וויסקי יפני עם קולה ופרח סאקורה מיובש וכבוש מיפן שיוצר ארומה של דובדבן ונקרא צ'רי-קוק. (38-58 ש"ח למשקה).

יאטאי

לוינסקי 50. צילום: אשר חביבי
לוינסקי 50. צילום: אשר חביבי

2. גפילטע ובירה בחמארה בלוינסקי

כמי שגדל במשפחת עולים מספרד אשר חביבי יודע לתת את תחושת התזזיתיות האופטימית של הספרדים. הוא הוכיח את זה כשהקים את פפו בלבונטין (שכבר נסגר), ושוקשוקה בשוק הכרמל. עכשיו חבר חביבי לאריאל חביב, שיש לו טאפס בר בכרמל, וקודם לכן היה הבעלים של מסעדת בלזק המפורסמת מאשדוד, להקמת חמארה שכונתית בלוינסקי. במה שהיה פעם בוטיק נקניק. הבר הארוך מתאים בדיוק ללגימה של בירה, וספסלים לאורך חלון הראווה מתאימים לחבורות של שתיינים שיבואו ללגום בירת לאגר לא מסוננת. בתפריט הצהריים עלי גפן ממולאים באורז על רוטב צזיקי בייתי, צלחת אנטיפסטי של ירקות קלויים, צלחת מטיאס עם ירקות חתוכים גס, שמנת חמוצה וזיתים, מגיע עם צ'ייסר וודקה וכבד קצוץ בסגנון מזרח אירופה עם חזרת בייתית ובצל ירוק מעל (32-39 ש"ח למנה) וכן סנדביצ'ים, למשל עם רוסטביף או חביתה (15-41 ש"ח לכריך). בבוקר ארוחות בוקר כולל מבחר שקשוקות (35-32 ש"ח), ובערב יוגש פה בין השאר גם גפילטע פיש בייתי (25 ש"ח), קציצות טבעוניות מגרגרי חומוס ותרד, ומרקים.

לוינסקי 50 

לוינסקי 50. צילום: אשר חביבי
לוינסקי 50. צילום: אשר חביבי