מיסטר קומאר: המסעדה החדשה של רושפלד במקום הרברט סמואל

מסעדת הרברט סמואל תהפוך לחלל קולינרי לא שגרתי. רושפלד: "מיסטר קומאר ייארח מטבחים שונים מתקופות מופלאות, מסעדות ושפים מרתקים". המקום ייפתח ב-1 בפברואר

יונתן רושפלד. צילום: גיא כושי ויריב פיין
יונתן רושפלד. צילום: גיא כושי ויריב פיין
17 בינואר 2017

"מיסטר קומאר, רב המלצרים הידוע של מלון רויאל אמפריאל מומבאי, הצניע במשך השנים את הידע העצום ואת הרעב למטבח ההודי ולמטבחים שונים שאליהם נחשף במסעותיו. גרגרן כמוהו לא נברא", מספר ה"מאסטר שף" יונתן רושפלד. "ב'תענוגות החיך מסביב לגלובוס' הוא מתאר מנות דמיוניות, יינות מופלאים ומשקאות שאותם חיבב במיוחד. מיסטר קומאר הוא סמלה של תרבות האוכל היצירתי של הודו שמתבססת על היסטוריה וידע של מאות בשלני על".

על שמו של מיסטר קומאר המיתולוגי ייקרא המקום החדש של רושפלד, שהוא יותר חלל קולינרי ממסעדה נורמטיבית. המקום יפעל ללא תפריט קבוע אלא שישתנה מדי כמה חודשים, וללא רוטינה מסעדתית. "מיסטר קומאר יארח מטבחים שונים מתקופות מופלאות, מסעדות ושפים מרתקים", מספר רושפלד בהתרגשות ומבטיח ש"מיסטר קומאר יתארח במקום ממש בקרוב ויבשל לראשונה ב-1-2 בפברואר".

קפטן קארי, דוכן האוכל של יונתן רושפלד (צילום: זיו ממון)
קפטן קארי, דוכן האוכל של יונתן רושפלד (צילום: זיו ממון)

הודעתו של רושפלד השבוע על פתיחתו של מיסטר קומאר היא טוויסט שמח בעלילה מורכבת, שהתחילה באוגוסט האחרון, אז הודיעה קבוצת קפטן קארי בהובלת רושפלד על חזרתו לחלל בקויפמן 6, שבו שכנה עד ספטמבר מסעדת הרברט סמואל בבעלות חברת עדי'ס לייף סטייל; רושפלד כיהן כשף המסעדה במשך שמונה מתוך תשע שנות קיומה. השמועות דיברו על כך שהוא יפתח במקום מסעדה עם מטבח הודי עילי, או מסעדת תבלינים, כפי שאמר אז לתקשורת. אולם כחודשיים לאחר ההודעה על פתיחת המסעדה החדשה חלה תפנית והקבוצה הודיעה לחברת עדי'ס לייף סטייל על ביטול העסקה. השבוע, כשלושה חודשים לאחר התפוצצות העסקה, הודיעה הקבוצה שהיא כן תיקח את הנכס ותפתח בו בתחילת פברואר חלל שיפעל במתכונת לא שגרתית.

קפטן קארי, דוכן האוכל של יונתן רושפלד (צילום: זיו ממון)
קפטן קארי, דוכן האוכל של יונתן רושפלד (צילום: זיו ממון)

"קבוצת קפטן קארי ויונתן רושפלד הגיעו השבוע להבנה ג'נטלמנית עם חברת עדי'ס לייף סטייל ועדי שטראוס, שבמסגרתה תיקח קפטן קארי את הנכס של מסעדת הרברט סמואל לשעבר", מסרו השבוע מוש בודניק, גיא בליס ורושפלד מקבוצת קפטן קארי. "זה מקום שבועט בתפריטים ובחללים הקבועים שאליהם מחויבות מסעדות רגילות. קונספט כזה הוא חלום של כל שף או מסעדן: להתעורר בבוקר ולא להיות מחויב לאותו תפריט או לאותה אווירה, אלא להוציא לפועל את מה שהוא חלם בלילה: הודי, סיני, צרפתי – מה שבא לו".

המסעדה עצמה תופעל פעמיים בשבוע, בימי רביעי-חמישי, ובמהלך השבוע צפויות להתרחש בו שלל הפתעות קולינריות, ספונטניות יותר או פחות.

מיסטר קומאר, קויפמן 6 תל אביב. הפתיחה ב-1 בפברואר