שם הוורד: המקומות הכי שווים לאכול בהם מלבי מדהים

מבאלי (צילום: נופר לפיד)
מבאלי (צילום: נופר לפיד)

הקלאסי, המתוחכם, הטבעוני או זה שבא על מקל? לא משנה איזה מלבי מדבר אליכם, אלה המקומות שאתם חייבים לטעום בהן את קינוח הפלא הטורקי

31 במאי 2020

הוא מרענן, שובב ומתוק. כבר כמה שנים שהמלבי מככב כמעט בכל תפריט ובכל פינה בעיר וצובר מעריצים רבים שהיו מסוגלים להרוג בשביל מלבי אחד טוב. המעדן שהגיע אלינו מטורקיה ונדמה במבט ראשוני כתמים ופשוט הוא ממתק ים תיכוני אמיתי, שכדי להכין אותו כהלכה יש להקפיד על מרקם ראוי שלא חוטא בצמיגיות יתרה, על סירופ מי ורדים במתיקות מעודנת ולא מכבידה וכמובן לטריות וטמפרטורה מדויקת. אז בסופו של קיץ לוהט, חשקה נפשנו במלבי צונן וטוב ויצאנו לבדוק מיהם הטובים ביותר.

מלבי דג'אני

על שלושה דורות של מלבי נכתבה התורה כולה והוא קלאסי, פשוט ומעולה. בלי תוספות יומרניות, עם מרקם קורנפלור-חלב מדויק וסירופ מי ורדים משובח, בדג'אני מפצחים כבר שבעים שנה את הנוסחה למלבי מנצח, ראוי, מהנה וטעים לאללה ללא דאווינים מיותרים. מיטיבי לכת ישמחו גם לטעום ממלבי השוקו המוצע במקום, שבטעמו מזכיר מעדן קרלו אהוב שיחזיר אתכם מיד לילדות.

מלבי דג'אני (צילום: שרית לוי)
מלבי דג'אני (צילום: שרית לוי)

מלבי דג׳אני. שדרות ירושלים 94, שלבים 16, יפו

המלביה

אחד ההישגים הגדולים ביותר של המלביה היא הנגשת המלבי האהוב לחיך התל אביביים כולם, שנהנים כבר כמה שנים מבוטנים מסוכרים, מהעוגיות של אמא של עידו ומאווירה קלילה ומהנה. מלבי מצוין, במחיר שווה לכל נפש, עם מגוון תוספות וסירופים ייחודים. אהבנו במיוחד את סירופ קינמון הוניל והמקום מציע גם סירופ פופקורן, לימון והל ואחרים.

למעוניינים בתוספת אלכוהולית לצד המלבי (כולנו, בעצם) כדאי ושווה לנסות את בירה ורדה שהושקה על ידי המלביה, בירת לתת שעורה מצוינת בתוספת תמצית מי ורדים שיוצרים ארוחה ייחודית ומעניינת.
אלנבי 60 פינת גדרה, פלורנטין 28, עמיעד 11- שוק הפשפשים, כצנלסון 65, גבעתיים

המלביה (צילום: טליה שטיינברג)
המלביה (צילום: טליה שטיינברג)

המלבי של יקיר

אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל כשהגענו למלבי של יקיר (או בשמו המחודש "רגע מתוק") בשכונת התקווה, הבטיח לנו בביטחון בעל המקום שמלבי כזה טרם טעמנו. הבטיח ובהחלט קיים. מלבי בטעם של פעם, במרקם לא פחות מאלוהי, תוספת בוטנים מדוייקת וגולת הכותרת האמיתית נמצאת בסירופ שמרכיביו סודיים ושמורים במערכת. מי שרוצה לטעום מלבי אמיתי מהו, רוצו לשכונת התקווה, לא תתחרטו.
האצ״ל 53 תל אביב 

המלבי של יקיר שכונת התקווה (צילום: אושרי עזרא)
המלבי של יקיר שכונת התקווה (צילום: אושרי עזרא)

דלידה

בדלידה מגישים קינוח מצרי עתיק ששמו אום עלי – עוגת סולת מתוקה והיסטרית שמסביבה מלבי חם בתוספת פיסטוקים קלויים וצימוקים ריחניים. מדהים כמה שמלבי טעים ומנחם גם בגרסתו החמימה שמזכירה לנו מעדן ים תיכוני אחר, הלוא הוא הסחלב האהוב. קינוח חמים ואוריינטלי עם ארומה ייחודית של הל וקינמון, אהבה ותחושה אמיתית של בית.
דלידה
להזמנת שולחן בדלידה

המלבי של דלידה (צילום: אנטולי מיכאלו)
המלבי של דלידה (צילום: אנטולי מיכאלו)

צפון אברקסס

אייל שני הפליא במלבי גורמה משובח, המורכב מקרם מלבי ושמנת מלטף עם פירות העונה (כמו מנגו ואפרסק). אנחנו זכינו לטעום ממלבי התאנים שהפליא במיצוי מזוקק ונפלא של הפרי בשילוב עם ענבים משכרים. כל אלה יוצרים יוצרים מרקחת חלומית למדי, ועליהם מנצח קרמבל פיסטוקים קלויים נדיר באיכותו. קרנבל טעמים נבון ומתוחכם המצליח לשמור על נוסחת המלבי המוכר והאהוב וגם מיטיב איתו. התענגנו על כל ביס.
צפון אברקסס
ל
הזמנת שולחן בצפון אברקסס

המלבי של צפון אברקסס (צילום: איתי דיכנו)
המלבי של צפון אברקסס (צילום: איתי דיכנו)

מלבי על מקל

השלגונים של פאלאטס הם בשורה משמחת של ממש בקיץ התל אביבי הלוהט. הם קלילים, מהנים ונשנוש מושלם בכל עת. לשמחתנו, הפליאו פאלטאס גם ביצירת שלגון מלבי בגרסה טבעונית המבוססת על חלב קוקוס. בשלגון משולבים מי ורדים, מעט פירות יער ופיסטוקים קלויים, היוצרים טעם חד פעמי של מלבי קפוא ורענן. ממתק ים תיכוני קיצי אמיתי.
שלגוני פאלאטס במתחם האוכל שוק שרונה, משווקים בחנויות נוספות

פאלטאס (צילום: נורית דן)
פאלטאס (צילום: נורית דן)

מבאלי

המלביה החדשה שנפתחה ברמת גן מגישה שלוש גרסאות יצירתיות של הקינוח האהוב: באלי – מלבי על בסיס תערובת שמנת, חלב ומעט וניל עם סירופ ורדים־פירות יער או פסיפלורה־מנגו־לימון לבחירה וטופינג קוקוס תאילנדי טחון, פיסטוקים ועלי ורדים מסוכרים; מליבו – מלבי טבעוני על בסיס קרם קוקוס ומי זהר שמגיע עם סירופ לבחירה ותוספות כמו הטעם הקלאסי; ובאלי בודהה – גרסה בהשראה הודית מתבליני צ'אי מסאלה מבושלים בשמנת וחלב עם סירופ ציפורן הל ותוספת שקדים וחלווה.
מבאלי, הרצל 75 רמת גן, 058-4124412, ובאתר

מבאלי (צילום: שיר אלסון)
מבאלי (צילום: שיר אלסון)