אם אין לחם: מנות הברד פודינג הכי טעימות ומושחתות בתל אביב

ברד פודינג על שום מה? על שום אותן פיסות חלה יקרות שנשכחו וכמעט נזרקו, עד שנמצאו ונאפו באהבה בתוך פודינג של שמנת וביצים. אם תרצו, הגרסה האפויה והבריטית לפרנץ' טוסט

ברד פודינג בקלארו. צילום: יהונתן בן חיים
ברד פודינג בקלארו. צילום: יהונתן בן חיים

1.  קלארו

מנת הברד פודינג בקלארו יוצאת לוהטת הישר מהטאבון, והיא עשויה חלה רכה, קרם ברולה, תותים טריים, צימוקים ואוכמניות עם גלידת שמנת חמוצה מתוצרת המקום שמעניקה טוויסט צונן וראוי לחמימות הפודינג. ביצוע מצוין של הקינוח הקלאסי, עם ניחוח בריטי מלכותי ומדויק (56 ש"ח).
קלארו

זהירות, חם. ברד פודינג באלנה. צילום: אנטולי מיכאלו
זהירות, חם. ברד פודינג באלנה. צילום: אנטולי מיכאלו

2. אלנה

במסעדה במלון נורמן מוגשת גרסה מהודרת בסיר ברזל אישי חם ומבעבע. בתוך הסיר, ניצבות להן פיסות בריוש רך עטופות בסוכר חום ומקורמל. על כל הטוב הזה יוצקים במקום מול עיניכם קרם אנגלז עשיר ומלטף שהופך את חווית הסעודה לאגדה של ממש (56 ש"ח).
אלנה

ילד האהבה של הפרנץ' טוסט והברד פודינג. הרצל 16. צילום: עידית בן עוליאל
ילד האהבה של הפרנץ' טוסט והברד פודינג. הרצל 16. צילום: עידית בן עוליאל

3. הרצל 16

אל תפספסו את המנה של הרצל 16 שהיא הומאז' ייחודי לברד פודינג ולפרנץ' טוסט. פיסות קרואסון עתירות בחמאה מוצאות בית חם עם קרם פרש ממותק, נגיעת וניל ופירות העונה. בצק הקרואסון אוורירי ונימוח ומותיר את המנה קלילה ולא מכבידה, כזו שממש כדאי לפתוח איתה את הבוקר (36 ש"ח).
הרצל 16

הגרסה המלוחה. בושוויק. צילום: אפיק גבאי
הגרסה המלוחה. בושוויק. צילום: אפיק גבאי

4. בושוויק

הגרסה המלוחה של המאכל המסורתי: קוביות לחם פריכות עטופות בתרד, קייל צרוב, שמנת וגבינת עיזים משובחת. טעמי התרד והקייל אמנם מעט מרירים מטבעם, אך גבינת העיזים הנפלאה והשמנת מאזנות אותם לכדי מנה מעודנת ושווה בהחלט (56 ש"ח).
בושוויק
להזמנת שולחן בבושוויק

מושחת. שישקו. ברד פודינג שישקו צילום: שרון בן-דוד
מושחת. שישקו. ברד פודינג שישקו צילום: שרון בן-דוד

5. שישקו

תעשו מקום בבטן לקינוח הכי מושחת בבראנץ' שיכורים, המושחת כשלעצמו: ברד פודינג חמים ואוורירי עשוי חלת ויזנ'יץ רכה, משובץ בשוקולד צ'יפס ופיסות בייקון פריך וצרוב היטב, ומעליו הר בוהק של קצפת. שילוב מושלם של מתוק-מלוח ונימוח-קראנצ'י בארוחה שכולה הדוניזם צרוף. תהנו, חיים רק פעם אחת (44 ש"ח).
שישקו

6. גרינברג

יונתן רושפלד רקח  בביסטרו גרינברג תפריט קינוחים מרגש במיוחד לימים החורפיים וכעת הוא משיק את הקינוח האולטימטיבי לקור ולנחמה ומגיש פיסות קראוסון חמאה שהושרו כהלכה באייריש קרים ונותרו עם טעם אלכוהולי מרגש והכרחי. מעליהם נמזג קרם וניל עשיר שלא מותיר לנו אלא ללקק את האצבעות (42 ש״ח). ולמי שלא אוהב להסתפק בקינוח אחד, נסו גם את הניו יורק צ׳יז קייק האלמותית (44 ש״ח) או את פאי שיבולת השועל שמוגש עם גלידת הל ריחנית (44 ש״ח).
גרינברג