שטח מופרז: המנות המוגזמות בארץ מוגשות בחולון

בלי ששמנו לב, הפכה השכנה מדרום לבירת המאכלים המוגזמים הארצית, עם מנות כמו פבלובה על סטרודיאים, וופל בועות חד קרן והמבורגר ביסלי גריל. תשאירו את ההתנשאות בבית ולכו לטעום את המנות שלא מתנצלות על זה שהן יותר מדי

ערימת פנקייקים ובייגל מלוח, גורדוס. צילום: שי בן אפרים
ערימת פנקייקים ובייגל מלוח, גורדוס. צילום: שי בן אפרים
14 בדצמבר 2017

אמנם המיתוג העירוני שלה מושך לכיוון עיר הילדים אבל בעיני אנשי האוכל חולון דווקא הולכת ומסתמנת כבירת המוגזם הארצית, בלי שום צורך בהכרזות והכתרות מטראמפ. היא פשוט עושה את זה בעצמה, ובאופן פנומנלי. הסטנדרט החולוני להגזמה מתחיל ברף גבוה, עם מנות נדיבות פלוס פלוס בגודלן בביסטרו 45, במנות המאנץ' של סניף נאפיס המקומי ובמנות הנדיבות במלנה האיטלקית – אבל העיר ממשיכה אל מעבר לנדיב, ומגיעה בקלי קלות להתפרעות חסרת רסן ולהשתוללות מלאת בוז להתנשאות התל אביבית ולכל מה שיכול להחשב הגיוני. הנה כמה דוגמאות לטובת תל אביבים שרוצים להתנסות בכל מה שמוגזם וחולון מציעה לכם במרחק עשר דקות נסיעה:

  1. 1. פיצה מק אנד צ'יז | סילו

  2. מסעדת סילו שממוקמת בפארק פרס מציעה מטבח איטלקי מושקע, כולל טאבון עצים שיובא מאיטליה. אמנם המאפים האיטלקיים מאופקים יחסית, אבל בגזרת הפסטה תמצאו פטוצ'לה טרטופו די פארמה – מנת פסטה מסורתית שמשתכשכת בשמנת, פטריות ושמן כמהין, ולפני ההגשה לשולחן עוברת כמה סיבובים, עירבולים וטלטלות לעיני הסועדים בתוך גלגל גבינת פרמז'ן (79 ש"ח),  או מנה של פיצה מאק אנד צ'יז עם רוטב עגבניות, המון מוצרלה, פרמז'ן ופפרוני עגל (65 ש"ח).
  3. סילו, מתחם לה פארק חולון, כל יום 24:00-09:00. 03-5733315
  4. פיצה מק אנד צ'יז, סילו. צילום: גל קולוג
    פיצה מק אנד צ'יז, סילו. צילום: גל קולוג

2. וופל בועות עם גלידה חד קרן | אגזיט 

כל הפחמימות השמנתיות עוד נראות הגיוניות לפי שמתבוננים במתוקים החולונים. אחרי שמונה שנים של התמחות בהכנת עוגות אקסטרים מקושטות ובפיסול בבצק סוכר (500-800 ₪ לעוגה) במותג "שגעון העוגות", החליטה הנדסאית האדריכלות שרון צעירי (קודם לכן בעלת משרד עצמאי במקצועה) לפתוח מקום המתמחה בוופל בועות, כוכב האינסטגרם העולמי הבלתי מעורער. צעירי מכינה את הוופל במקום בעצמה מבלילת ביצים בתוך טוסטר מיוחד, בתהליך הכנה שדומה לוופל בלגי (15 ש"ח לוופל ערום) אבל ממש לא עוצרת שם: את הוופ תולכו למלא ב-6 טעמי גלידה איטלקית שהיא מכינה במקום, קצפת שמקבלים על חשבון הבית ורטבי נוטלה, שוקולד לבן, פירות יער, פסיפלורה, ריבת חלב, קרמל או דובדבני אמרנה שמצטרפים למילארד סוגי סוכריות, שוקולדים, אגוזים ופירות. זהו וופל בועות ענק שאתם יכולים לבחור מה אתם דוחסים לתוכו והוא עצום בגודלו (28 ש"ח). צעירי מציעה גם ספיישלים שהיא הגתה כמו מנת החד קרן – וופל בועות במילוי גלידה, סוכריות צבעוניות, נשיקות מרנג ומרשמלו טוקרן מוזהבת – מסוג המנות ששומרי משקל מתמחרים בנקודות לחיים שלמים.

אגזיט, סקולוב 62 חולון, ראשון-חמישי 24:00-12:00, שישי עד 15:00-10:00 שבת חצי שעה מצאת השבת- 24:00

חד קרן, אגזיט. צילום: שרון צעירי
חד קרן, אגזיט. צילום: שרון צעירי

3. התותים של אריה | קפה גן סיפור

סניף קפה גן סיפור בחולון מציע תפריט קינוחים עשיר ומרהיב שכל תזונאית הייתה חוטפת שבץ מוחי רק מלהציץ בו. למשל התותים של אריה – שטרויזל, גלידת וניל ותות, תותים טריים, מקלות מרנג, קצפת וריבת תות (42 ש"ח) או נחום תקום – מגדל עוגיות שוקולד צ'יפס וופל בלגי, גלידת וניל צ'יפ, שוקולד וקצפת (59 ש"ח).

קפה גן סיפור, מוטה גור 15 חולון כל יום 24:00-08:00, 03-5011596

התותים של אריה, קפה גן סיפור. צילום: לינה מיארה וערן שמר
התותים של אריה, קפה גן סיפור. צילום: לינה מיארה וערן שמר

4. המבורגר ביסלי ופבלובה על סטרואידים | גורדוס

אם עדיין לא נאלצתם להזריק לעצמכם אינסולין קבלו לסיום את גורדוס, שבה ביסלי גריל נבזק כתבלין למנת ההמבורגר שמוגש לצד שייקים של גלידות עם המוני ממתקים ובייגלה מלוח כדי להרגיע את המתיקות, ולקינוח עוד קצת סוכר עם קינוחים שמעלים חשד שמישהו שם במטבח היה בהשראת מאנצ' עוצמתי במיוחד. לדוגמה: מילי ונילי שהוא בעצם הר וופלים בלגים שחור לבן עם רוטב שוקולד פאדג' ושוקולד לבן, גליליות שוקולד, שברי בראוניס, עוגיות אוראו, קליקים, שטרויזל, פופקורן מתוק, קצפת בתוך ביצת שוקולד וגלידת קרם ברולה (65 ש"ח) או פבלובה על סטרואידים שהיא מרנג ענק עם מרשמלו, שטרויזל, קרם דיפלומט, תותים טריים, קצפת וגלידת תותים בשמנת (65 ש"ח).

גורדוס, פארק פרס חולון. ראשון-חמישי 02:00-17:00 שישי-שבת 02:00-12:00 03-7733366

פבלובה על סטרואידים, גורדוס. צילום: שי בן אפרים
פבלובה על סטרואידים, גורדוס. צילום: שי בן אפרים

לסיכום, תל אביבים ענוגים ועדיני נפש שמגיעים לסיור קולינרי לאמיצים בחולון, בטח ידאגו מראש להכניס לרשימת אנשי הקשר את מספר הטלפון של ניידת טיפול נמרץ, ויגיעו עם סטנט בכיס.