30 מנות בתל אביב במחיר נגיש לכל כיס

בדקנו, חקרנו, חיפשנו מעל ומתחת ומצאנו 30 מנות שיעלו לכם לא יותר מ-30 שקלים. חלקן חפוזות וקטנות אך עם טעם בלתי נשכח, אחרות יצליחו למלא יפה את הבטן ויעבירו אתכם בבטחה אל הקפה או הקינוח. כולן כולן מענגות ובלתי נשכחות ומתאימות בדיוק לתקופה הזו שבין גל שני לאלוהים יודע מה

אוכל קטן במחיר קטן. לאגר אנד אייל (צילום נעה עינת)
אוכל קטן במחיר קטן. לאגר אנד אייל (צילום נעה עינת)
9 ביולי 2020

1. אוזריה

הכרובית של אביבית/קלמרי מטוגן עם איולי  – 30 ש"ח

התלבטנו בין הקלמרי המטוגן לבין הכרובית של אביבית – מנת פתיחה קטנה ושובבה, שנחשבת לאחת ממנות הדגל של השפית המוערכת אביבית פריאל מבר האוכל השמח בלוינסקי, והחלטנו שלא לבחור ולתת לכם לשבור את הראש. תעשו עץ או פאלי ומה שלא יצא, it's a winner.
אוזריה

2. דילק'ס

בורקס מים – 30 ש"ח

דילק בהג'י למדה את אומנות אפיית הבורקס באיזמיר שבטורקיה והביאה את טירוף בורקס המים לתל אביב. למי שלא מכיר או לא טעם את הסו בורק – בורקס המים, מדובר בבורקס שמגיע בגרסת תרד, גבינה בולגרית ומעט קשקבל, ונאפה בין דפי בצק דקיקים כנייר שבושלו קודם לכן במים. התוצאה היא מעין לזניה אוורירית במיוחד שקשה להפסיק לאכול.
ההגנה 33, תל אביב 

3. שושו

סנדוויץ' תוניסאי – 22 ש"ח

בדוכן החדש מבית "ישתבח", הספוט שמתמחה בסנדוויץ' של יום שישי, יכינו עבורכם סנדוויץ' תוניסאי מפריקסה אמיתי מתוצרת בית, טונה, ביצה וכל השבאנג, ביס שמתחשק לנו בדיוק עכשיו.
סמטת הכרמל 35, תל אביב

שו שו בשוק (צילום יעקב בלומנטל)
שו שו בשוק (צילום יעקב בלומנטל)

4. שניט

מיסיסיפי האש פאפיס – 29 ש"ח

למבשלת בירה באים כדי לשתות בירה, ובשניט היא טרייה וטעימה במיוחד. לידה תוכלו לנשנש מיסיסיפי האש פאפיס – כדורי פולנטה ובירה מתובלים ומטוגנים שמוגשים עם רוטב ירוק וסלסת עגבניות מעושנת. 29 ש"ח.
הארבעה 12, ככר גבעון

האש פאפיס בשניט (צילום גיא חמוי)
האש פאפיס בשניט (צילום גיא חמוי)

5. טאקריה

קסדיה קלאסיקו – 28 ש"ח

אנחנו מתים על אוכל מקסיקני, בעיקר בגלל שהוא טעים, אבל גם בגלל שהוא קצת מזכיר לנו את האוכל שלנו – מגולגל בבצק, חריף, מלא בירק ובמטבלים, עז בטעמים ו.. נוזל ונוטה להתפרק. בטאקרייה יודעים מה אנחנו אוהבים ומגישים לנו את הקסדיה ממולאת בצ'דר, מוצרלה וגאודה, כוסברה, בצל ירוק, חלפניו וסלסת עגבניות שרופות ושמנת חמוצה. אח, טעים.
טאקריה

קסדיה קלאסיקו בטאקריה (צילום: יח״צ)
קסדיה קלאסיקו בטאקריה (צילום: יח״צ)

6. מוטפאק

לחמאעג'ון – 30 ש"ח

הררי תשבחות נכתבו על השווארמה הטורקית של מוטפאק, ובצדק, אבל אנחנו כאן דווקא בשביל ובגלל הלחמעג'ון. במוטפאק הולכים על הגרסה הקלאסית של בצק דק דק וקריספי בתחתית עם בשר כבש וירקות צלויים מעל שמוגש עם סלט ירקות בצד. מעדן!
מוטפאק

לחמעג׳ון במוטפאק. צילום: רן בירן
לחמעג׳ון במוטפאק. צילום: רן בירן

7. מזנון

"תפוח אדמה שנדרס 6 פעמים בין 2 ניירות על ידי גלגל אבן נוראי" – 27 ש"ח

במזללה של אייל שני תמצאו תמצאו עוד כמה מנות מתחת לשלושים שקלים, למשל שיפוד אדום עם עגבניות מגי, בצלים ופלפל ירוק חריף או תפוח אדמה בשמנת, אך לא בפיתות עסקינן הפעם. הנדרס הוא תפוח אדמה מזן בלו ליפס שנאפה בתנור אבן ואז, בעודו בוער, הוא נחצה לשניים, ממולא בקרם פרש ושמיר ונדרס ארבע פעמים הלוך ושוב על ידי גלגל אבן. התוצאה: משטח ענק של תפוח אדמה בתוך מעטפת נייר, כמה פשוט ככה מאד מאד טעים.
מזנון

דרוס, מזנון. צילום: אנטולי מיכאלו
דרוס, מזנון. צילום: אנטולי מיכאלו

8. בבקה בייקרי

פוקאצ'ה קריספי מוצרלה – 28 ש"ח

כל מה שהאחיות קורל ושיר גורן מכינות בסניפי בבקה מקובל עלינו ואהוב במיוחד. תמורת שטר אדמדם ומטבע כסוף־זהוב תוכלי לנשנש בצק רך ומתמסר שנאפה עם שמן זית, מוצרלה ופרמזן ומוגש עם מטבל שום ופסטו בצד. ועוד תקבלו שנקל עודף.
בבקה בייקרי

9. ללה

חינקלי בשר/אצ'מה – 30 ש"ח

המסעדנית לילי בן שלום חולשת על מסעדה חלבית ומעדנייה בשרית בשוק הכרמל. במרחק צעדים ספורים תוכלו לטעום חינקלי עסיסי בעבודת יד במילוי בשר (2 יחידות) או אצ'מה, הגרסה הגיאורגית לבורקס מים במילוי גבינות. עכשיו נראה אתכם בוחרים.
חבשוש 42, תל אביב

החינקלי של ללה (צילום לילי בן שלום)
החינקלי של ללה (צילום לילי בן שלום)

10. רוני בשרים

קבב/שניצל/חזה עוף/שפוד פרגית – 30 ש"ח

ועדיין בשוק והפעם ארוחה שלמה ומשביעה בשלושים ש"ח אצל רוני בשרים. תמורת סכום זעום זה תוכלו להזמין קבב שקובב באותו יום, שניצל ענק פריך וזהוב, חזה עוף ושיפוד פרגית, כולם בתוספת סלטים טריים, חצילים מטוגנים, רטבים וצ'יפס חופשי.
הכרמל 7

11. ליי פו

שיאה גיאו שרימפס – 28 ש"ח

המסעדונת האסיאתית היא כבר סוד גלוי בעיר, בעיקר בזכות הדים סאם. מתחת לשלושים תמצאו בתפריט את הסקנד בסט – כיסוני בצק אורז דקיק עד שקיפות כמעט במילוי שרימפס קצוצים.
ליי פו

 

12. סלימי

שיפוד קבב 27 ש"ח/ שפוד פרגית 25 ש"ח 

המסעדה הפרסית בשוק לוינסקי היא עולם הולך ונעלם, שריד אחרון כמעט ממסורת של מסעדות פרסיות נפלאות. שיפוד פרגית או קבב שמוגשים לצד פיתה, המון ירק, חמוצים ועגבנייה שרופה הם ארוחת צוהריים נהדרת בכלום כסף.
סלימי

13. מקדונלד'ס

מק רויאל/קריספי צ'יקן – 29 ש"ח

אינפלציית ההמבורגריות בעיר מטילה צל על ענקית הפאסט פוד הוותיקה, אך יש מקרים שבהם מתחשק פשוט המבורגר בלחמנייה, בלי טופינגז מטורללים ותג מחיר אימתני. מקדונלד'ס מספקת את הסחורה בזריזות ובצורה מדויקת ולעולם יימצא סניף בקרבת מקום. לפעמים זה כל מה שצריך.

מק צ'יקן של מקדונלדס. צילום: יח"צ
מק צ'יקן של מקדונלדס. צילום: יח"צ

14. טש הסולטן

צ'יבורקי – 27 ש"ח

בבר הגיאורגי החדש מבית טש וטשה תוכלו להזמין באמצעות אפליקציה – כי מלצרים זה כל כך פרה־קורונה – צ'יבורקי, סהרון בצק במילוי בשר עגל טחון ועשבי תיבול. ליד מוגש כמיטב המסורת הגיאורגית מטבל טקמלי חמצמץ משזיפי בוסר.
מתחם התחנה, תל אביב, 03-6771373

צ'יבורקי בטש הסולטן (צילום יח"צ)
צ'יבורקי בטש הסולטן (צילום יח"צ)

15. פרנק

זוג נקניקיות פרנקפורטר/נקניקיית עוף קלאסית – 29 ש"ח

הנקניקיות האיכותיות של פרנק מיוצרות מבשר טרי, ללא תוספים וללא גלוטן ומוגשות בצלחת על כרוב כבוש ורטבים או בלחמנייה עם אותה קונסטרוקציה. במחיר הזה אפשר לקבל נקניקיית עוף קלאסית, אבל אם אתם כמונו, אנשי החטאים הגדולים, לכו על הפרנקפורטר החזירית, זה זייר גוט.
פרנק

16. קיטון

רגל קרושה/גפילטע פיש – 29 ש"ח

לא, זו לא טעות, קראתם נכון. בית האוכל שהפך למוסד ומכונה בפי רבים הפולנייה הכי חמה בעיר, מוציא מהמטבח שלו מנות אפורות ורוטטות שגם אם אינכם נמנים על מעריציהן, חובה לנסות לפחות פעם בחיים.
קיטון

הגפילטע של קיטון (צילום אנטולי קריניצקי)
הגפילטע של קיטון (צילום אנטולי קריניצקי)

17. שמוליק כהן

מרק עוף צח – 29 ש"ח

נכון, קיץ וחם, אבל אין כמו מרק עוף ציח וצח למלא את הלב והבטן, בעיקר למי שנדבק בקורונה ולא מסוגל לקום מהספה. תוספת שלושה ש"ח תקנה לכם ארבעה קניידלעך, וזו לחלוטין מציאה.
שמוליק כהן

18. שמשירי

קבב צ'רחי / גונדי נוחודי  – 25 ש"ח

המסעדה הפרסית המשפחתית בשוק לוינסקי כ-20 שנה מציעה שתי מנות שונות לגמרי האחת מהשנייה, אך המשותף לשתיהן, מלבד המחיר, הוא שהן עזות בטעמים, משביעות ויכולות להוות ארוחה בפני עצמה: קבב צ'רחי מבשר עגל טחון דק בתיבול פרסי וגונדי נוחודי, כדורי קמח חומוס וחזה עוף במרק.
שמשירי

19. SHI SHI

מרק אודון קטן – 25 ש"ח

מרק קוקטי שמגיע עם אטריות זכוכית, פטריות שיטאקה, בצל ירוק ומלא עלים ירוקים וקוביות טופו פריכות. לא רק בעונה קרירה.
shi shi

אודון קטן בשי שי (צילום יח"צ)
אודון קטן בשי שי (צילום יח"צ)

20. וואה וואה ווי וואה

פלאפל – 22 ש"ח

"הביס הוא חוויה יוצאת דופן. כמו בכל פלאפל, גם פה תקבלו כדור פריך ולוהט בתוך תערובת סלטים ורטבים, אבל המפגש של המגוון הרחב של התוספות והירקות יחד עם הכדור מלא הטעם בהחלט משדרג אותה ומצייר חוויית טעמים ומרקמים עמוסה וצבעונית", כותב המבקר שלנו, ומי אנו שנתווכח.
הרצל 6, תל אביב

וואה וואה ווי וואה
וואה וואה ווי וואה

21. פלאפל רצון

פלאפל – 7 ש"ח

ואם כבר פלאפל ויוקר המחייה, בלתי אפשרי שלא להזכיר את רצון. לפני כשנה העלתה הפלאפלייה המיתולוגית את המחיר המיתולוגי משישה לשבעה ש"ח, מהלך שהתקבל בתדהמה בקרב הלקוחות. ובסופו של יום זוהי כנראה עדיין המנה הזולה ביותר בעיר, וכל השאר בונוס.
קינג ג'ורג' 7 

22. לולי

סלט זוקיני – 29 ש"ח

חופי הים של תל אביב הם המקום האחרון לחפש בו אוכל זול. הבר־מסעדה לולי אינו יוצא מהכלל, אך הוא בכל זאת נותן מענה גם לתפרנים שכמונו ומציע סלט זוקיני טרי עם מלפפון בייבי, דפי צנונית ונענע, מנה קלילה שמתאימה לעומס חום כבד.
לולי

לולי (צילום אסף קרלה)
לולי (צילום אסף קרלה)

23. בסטה ירקות

כרובית צלויה, טחינה ועגבניות – 30 ש"ח

בדוכן מבית "השומר 1" התפריט כולו על בסיס הצומח וכולו עד 30 ש"ח, כך שאפשר לבחור. כרובית צלויה בטחינה היא הבסט סלר, כי מי יכול לעמוד בפני כרובית שהרגע נקטפה מהדוכן הסמוך.
הכרמל 27, תל אביב

24. מאפיית הלחם הבוכרי אמנון

גוז'גיז'ה – 14 ש"ח

לבוכרים יש סיפור אהבה עם בצקים ממולאים, ובמאפיית אמנון בתל כביר הם מהטובים מסוגם. 30 ש"ח יקנו לכם לא אחד אלא שני גוז'גיז'ה במילוי בקר, שומן כבש ובצל, שנקל עודף וחיוך, כי כולם נחמדים כאן. יותר מזה?
שז"ר 11, תל אביב

אפשר אפילו שניים. מאפיית אמנון (צילום עידן תורתי)
אפשר אפילו שניים. מאפיית אמנון (צילום עידן תורתי)

25. לאגר אנד אייל

נקניקייה בלחמניה/סלט קפרזה – 28 ש"ח

בירה ומנות קטנות במחירים מוזלים הם הדי.אן.איי של Lager & Ale, יחד עם אווירת בילוי קלילה ובריזה בלוקיישן הכי טוב במתחם שרונה. נקניקיה לבחירה בלחמנייה עם חרדל וכרוב כבוש או קפרזה מעגבניות שרי צבעוניות, פסטו, בלסמי ובייבי מוצרלה סוגרים את פינת הנשנוש בלי לקרוע את הכיס.
דוד אלעזר 27, תל אביב

26. המטבחון

פלפל ממולא באורז ובשר/ סלק ממולא בבורגול ובעדשים שחורות – 26 ש"ח

בית האוכל הוותיק והאהוב משוק הכרמל שתמיד כיף לבוא אליו בייחוד כשמתגעגעים לאוכל של אמא או מחפשים אוכל טוב ומנחם, מציג בחירה של ממולאים ביתיים בגרסה בשרית או צמחונית.
רבי עקיבא 18, תל אביב 

ממולאים, המטבחון (צילום: וולט)
ממולאים, המטבחון (צילום: וולט)

27. נאם

מיאנג קאם – 23 ש"ח

התאילנדית שמקפידה להשתמש בחומרי גלם טריים, שאת חלקם מגדלים בשטח החקלאי של המסעדה, מציעה מתחת לשלושים שקלים ביס פתיחה: דג קצוץ עם אטריות שעועית, בצל ירוק, בצל סגול, שום ועשבי תיבול עטוף בעלי שאפו וכרוב סיני.
נאם

28. סוסו אנד סאנס

כדורי פירה עם צ'דר – 21 ש"ח

על ההמבורגר בסוסו אין לנו מה לומר בשלב זה אך כדורי תפוחי האדמה האלה הם הברקה אמיתית – קריספים מבחוץ ונימוחים מבפנים, ללא ספק אחד משימוני האצבעות המוצדקים שחוויתם. בקיצור, מנה קטנה ומדויקת במחיר.
סוסו אנד סאנס

כדורי פירה, סוסו אנד סאנס. צילום: עומר מילר
כדורי פירה, סוסו אנד סאנס. צילום: עומר מילר

29. הרצל 16

יאקי באן, צוקימונו (חמוצים יפניים), איולי שום מעושן – 28

המקום שפרץ לחיינו בסערה בעקבות סגירתו המאולצת של אחיו הבכור רוטשילד 12, הבהיר לנו שגנים זה גנים, ואנחנו כבר מזמן הפסקנו להתגעגע למקום שהיה. אנחנו כל כך אוהבים את המתחם  וגם אם מדובר במנת פתיחה קטנה, היא בכל זאת מתחת לשלושים.
הרצל 16

30. אינדירה

מונגדאל פאקורי/פקורה ירקות – 29 ש"ח

כבר 31 שנים שאינדירה מפצה על הגעגוע להודו במנות מתובלות, צבעוניות ואותנטיות. תמורת פחות מ-30 ש"ח תוכלו לקבל מונגדאל פאקורי, מעין פלאפל הודי מכדורי ירקות מצופים בקמח חומוס, שומשום ותבלינים; או פקורה ירקות – ירקות מטוגנים בציפוי קמח עדשים בתוספת רטבים מתוצרת בית.
אינדירה

אינדירה (צילום מיטל סולומון)
אינדירה (צילום מיטל סולומון)