הגל החדש: 5 המנות הצרפתיות הכי טובות בעיר

מרק בצל במייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)
מרק בצל במייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)

מנות ואלמנטים מהמטבח הצרפתי מרימים את ראשם הקוקטי ומציעים גרסה עדכנית וסקסית של ערש הקולינריה. אספנו עבורכם 5 מנות נבחרות שניתן למצוא במקומות שונים בעיר, לכבוד יום הבסטיליה אבל לא רק

14 ביולי 2021

קרוק מאדאם | לורנץ ומינץ

בבית הקפה האלגנטי בקצה נווה צדק מגישה השפית נילי כהן־מינץ קרוק מאדאם במילוי קרם כמהין וקונפי שום, מוצרלה וגאודה ומעל שתי ביצי עין, מנה לרעבים במיוחד שמוגשת עם סלט ירוק ושתייה חמה/ קרה (74 ש"ח). קרוק פלורנטין במילוי תרד מאודה בשמנת, סלמון מעושן, ביצה בקן ורוטב הולנדייז הוא טייק אוף מוצלח לקלאסיקה. את שתי המנות בגרסה מוקטנת תמצאו גם במפגש אסי (דיין) בנחלת בנימין.
לורנץ ומינץ

קרוק מאדאם בלורנץ ומינץ (צילום יחצ)
קרוק מאדאם בלורנץ ומינץ (צילום יחצ)

מרק בצל | מייזון קייזר

במסעדה הצרפתייה־אסלית היחידה בעיר מגישים מרק בצל כהלכתו שמזכיר יותר מכל שלכת בפריז (אם כי במזגן הרצחני הוא בא בחשבון גם בתל אביב בקיץ). בצלים מקורמלים בנדיבות ותועפות גרוייר הולכים מצוין עם בגט פריך, ובצירוף כוס יין לבן אפשר לסגור כך ארוחה מושלמת. 46 ש"ח.
מייזון קייזר

קרפ קלאסי | ברטון קרפרי מקומי

קרפ כוסמת דקיק הוא ממנות הדגל של מחוז בריטני בצפון צרפת. בברטון הוא מקבל לבוש ישראלי אך לכבוד יום הבסטיליה אנו ממליצים דווקא על הגרסה הקלאסית עם אמנטל וביצה (38 ש"ח) או על מילוי גבינת סנט מור ודבש (40 ש"ח), על קו התפר בין מתוק למלוח. כקינוח לכו על חמאה צרפתית וסוכר דמררה, טרה ז'ולי.
ברטון קרפרי מקומי

פטה כבד עוף | פר דרייר

אנחנו מתים על בר היין הצרפתי ביפו כי יש לו אותו Je ne sais quoi, האלמנט החמקמק שהופך מקומות למוצלחים. פטה כבד עוף נימוח, תוצר של תועפות חמאה מן הסתם, משובץ פיסטוקים ומוגש עם ריבת בצל וטוסטונים (47 ש"ח) מעורר געגוע לביקור האחרון בעיר האורות. באותה הזדמנות כדאי להציץ בספיישלים, ואם הטרטר פלאס חלמון מופיע ברשימה – לחטוף מהר (64 ש"ח).
פר דרייר

פטה כבד בפר דרייר (צילום יח"צ)
פטה כבד בפר דרייר (צילום יח"צ)

פלטת גבינות | אגתה

במעדניית החלומות תוכלו לקבל פלטת גבינות צרפתיות משובחת במינימום גינוני טקס – מזמינים בקופה, אוספים מהדלפק ומתיישבים ליד שולחן בחוץ. אם עוצמים עין ושותים מספיק אפשר להחליף את רחוב הברזל בשאנז אליזה. מ-245 ש"ח לפלטה במשקל 600 גרם.
אגתה

שומעים את הצרפתית עד כאן. אגתה (צילום יח"צ)
שומעים את הצרפתית עד כאן. אגתה (צילום יח"צ)