האיש שאהב נקניקיות: השרקוטייר אלן טלמור פותח בר נקניקיות מבטיח

אלן טלמור, פרסונה חשובה בעולם הקולינריה התל אביבי פותח בר בשר חדש בשם Port 19 ובו תוכלו ליהנות ממגוון מעניין של נקניקיות משובחות

לכו תתנקנקו. מסעדת Port 19. צילום: יולי גורדינסקי
לכו תתנקנקו. מסעדת Port 19. צילום: יולי גורדינסקי
6 באוגוסט 2014

אלן טלמור הוא דמות מפתח חשאית בדברי הימים הקולינריים של העיר. מאז שנת 2000 הוא עוסק בשרקוטרי, והנקניקיות שהוא מכין נחשבות משובחות. סביר להניח שכבר נישנשתם מהן לא פעם, כי טלמור מספק נקניקיות להרבה מאוד מסעדות וברים ברחבי העיר, ומחוצה לה. עד היום אפשר היה לרכוש אותן בדוכן בנמל יפו, אבל לאחרונה פתח בר בשר קטן על פינת רחוב קינג ג'ורג' ושלמה המלך.

הבר המעוצב משובץ אבנים שחורות ולבנות, ומזכיר את הרקע הצרפתי של טלמור, שנולד וגדל בפריז. טלמור השקיע זמן רב בהקמת הבר ותזמון הפתיחה תופס אותו נבוך: "מצד אחד אני מוכן לפתיחה, מצד שני לא נעים לי לפתוח במצב כזה", הוא מודה בכנות.

לכו תתנקנקו. מסעדת Port 19. צילום: יולי גורדינסקי
לכו תתנקנקו. מסעדת Port 19. צילום: יולי גורדינסקי

בין מעדני השרקוטרי שממתינים לכם אצל טלמור תמצאו נקניקייה אירית עם טלה, נקניקייה בדואית עם שקדים בתיבול מזרחי, צ'וריסו דרום אמריקאית, נקניקייה חריפה עם פלפל סודני, נקניקיית עגל בסגנון בווארי, בראטוורסט גרמנית קלאסית, נקניקיית טולוז עם גבינת פיקורינו, וגם סלופי ג'ו או המבורגר קטן (19 ש"ח להמבורגר, 26־32 ש"ח לנקניקייה, או בעסקית – כולל צ'יפס ושתייה קלה – 42־51 ש"ח).

עושה רושם כי שליש בירה לבנבראו מהחבית (19 ש"ח) נועדה בדיוק למפגש פסגה עם הנקניקיות. ומה לצמחונים? צמחונים יחצו את הכביש וירכשו מנת פלאפל אצל הקוסם, כי לטלמור פשוט אין כרגע מה להציע להם.

למסעדת Port 19