החיים בפיתה: מזללת פיתות א-לה אייל שני תיפתח בגן החשמל

מזללת פיתות גורמה, סטייל המזנון של אייל שני, ייפתח בקרוב בפאתי גן החשמל

הדלפק. צילום: אנטולי מיכאלו
הדלפק. צילום: אנטולי מיכאלו
7 באוגוסט 2014

הדלפק, בר הפיתות גורמה, שנפתח בתוך המבנה הפינתי הישן במקווה ישראל, אמור להתנהל כמו מזנון בתחנת רכבת: זירת תדלוק מהיר של ארוחה באמצע יום עבודה או בדרך לבר. בשעות היום קהל היעד אמור להגיע ממשרדי הסביבה, ובלילה אמורים לזרום אליו בליינים שעוצרים לארוחה מהירה וללגימת אלכוהול בדרך לבילוי.

למבנה תקרה גבוהה, צינורות חשופים ובר עץ ארוך הממשיך גם לאורך חלון המכירה מחוץ למבנה. הרחבה הוקפה אדניות גדולות ובהן צמחי תבלין, וגם הישיבה בחוץ מתבצעת על כסאות גבוהים מול שולחנות בר. האוכל שיוגש כאן אמור לבטא מקומיות, פאן של שוק ססגוני סביב הגריל המתנהל כמטבח פתוח, וגם דקדקנות של מסעדת בוטיק. המנות מוגשות בפיתה, אבל כפי שלימד אותנו אייל שני, פיתה היא לא תמיד רק פיתה, ואפשר למלא אותה רכיבים מהמטבח העילי, ולגבות עליה גם יותר מ־40 ש"ח.

בדלפק בנו תפריט של שמונה מנות, אחת מהן צמחונית, וכולן יוצאות אל הקהל בהרכב פריטים קבוע ובלי בקשות מיוחדות. בין המנות תמצאו קבב טלה עם טחינה גולמית, סטייק א־לה מינוט עם ביצה עלומה (28־44 ש"ח למנה), וגם משקאות אלכוהוליים: מבירה מהחבית ועד ברד אלכוהולי (9־18 ש"ח). המיקום של הדלפק, בין לבונטין לשד' רוטשילד, מוצלח במיוחד ומחיר התענוג אולי לא זול אבל בהחלט בר בליעה.

למסעדת הדלפק