החיים על פי הקציצה

110 הוא מקום חדש במתחם שרונה שימכור לכם המבורגרים מהירים באריזה סקסית. ניחוש אחד מי הרשת שעומדת מאחורי השם המקורי

המבורגר ב110. צילום: דן פרץ
המבורגר ב110. צילום: דן פרץ
2 באפריל 2014

לפני 17 שנה התחיל איתן טרבלוס לשווק קציצות בשר בתוך לחמנייה באריזת סקס, אקשן ורוקנ'רול. כמעט בין לילה המבורגר הפך להיות המאכל הלאומי בתל אביב, והפך למאנץ' ליילי סליזי לקלאברים ובליינים צעירים שבאו לסגור במקום הקטן בנחלת בנימין את הלילה עם קציצות־אלכוהול־מוזיקה ומלצריות מגה־בייבס.

עד אז ההמבורגר היה מוכר במחוזותינו כמוצר אמריקאי מהיר שמזוהה עם ליצן אחד בשם רונלד, וטרבלוס צרב אותו בגריל התודעה כתל אביבי הולל עם שורשים בעיר אגאדיר שבמרוקו. בשבוע הבא הוא פותח את המיזם הסקסי החדש שלו – 110 – רשת המבורגרים חדשה שאת מקום מושבו של הסניף הראשון שלה בחר טרבלוס למקם בשרונה. ולא סתם בשרונה – במבנה טמפלרי מהמם של בית הוועד, עם חזית לרחוב קפלן ועורף מלא בכל מה שיש למתחם להציע: רחבה, דשא ועוד לא מעט בתי אוכל שמחכים לרגע שיוכלו להכניס את המפתח בדלת ולהתחיל לתקתק על הקופה הרושמת. בתוך המבנה הזה ניצבים עמודי ענק שהטמפלרים הביאו ממצרים, ועליהם מופיע כיתוב בערבית: "איזה הוא חכם? המפחד מאלוהים".

"זאת מחשבה שחלפה לי בלילה כששמתי את הראש על הכרית רגע לפני שנרדמתי", נזכר טרבלוס, "אני אגיש שם בייקון, וכחלק מהמיתוג אני הולך להוזיל משמעותית את מחירי האלכוהול".

לראיון בצהרי היום מגיע טרבלוס מהבית בהרצליה, ובהתאם לדימוי שלו, רכוב על אופנוע כבד, מפהק מההשכמה המוקדמת. הוא חי עם אשתו ("אלינור המהממת") ועם שלושת הבנים שלהם. למרות ההתמסדות המשפחתית, הוא ממשיך להטיס אולטרה לייט כתחביב ולהתעורר רק לקראת שעת הצהריים, אבל אחר הצהריים הוא לוקח את הילדים לחוגי שחמט וג'ודו בשכונה, ומנסה לא להתערב להם בוויכוח מי יותר טובה ריאל מדריד או ברצלונה.

110 מעוצבת כמסעדה ולא כלוקיישן של פאסט פוד, אבל המהירות אמורה להיות פרמטר משמעותי – ההזמנה אמורה לצאת אל הלקוח תוך 110 שניות בלבד בעזרת מכשור צלייה שיובא מארצות הברית. התפריט נפתח ב־110 גר' של קציצת המבורגר בקר (29 ש"ח) וממשיך לגרסת המבורגר מבשר אנטרקוט (31 ש"ח), צ'יקן סנדוויץ' עם חזה עוף על הגריל בלחמנייה (29 ש"ח), סטייק סינטה סנדוויץ' (41 ש"ח), המבורגר פטריות צמחוני (31 ש"ח) ותוספות להמבורגר כמו צ'יפס, סלט חסה או קולסלאו. נקניקייה, שניצלונים, משקה פירות קפוא עם או בלי אלכוהול, בירה מהחבית וגלידה או צ'ורוס סוגרים תפריט קומפקטי. אפליקציה חדשה תאפשר להזמין מנות דרך האיפון או אתר האינטרנט, ולאסוף אותן בשיאן עם האוטו ממפרץ החניה שיועד לכך.

צ'יפס ב-110. צילום: דן פרץ
צ'יפס ב-110. צילום: דן פרץ

אז מה בין אגאדיר ל־110?

"אני כמובן שומר על האופי של אגאדיר, שזה אומר מערכת סאונד טובה, בירה, שעות פתיחה ארוכות עד לפנות בוקר והמבורגרים איכותיים ממאה אחוז בשר מקומי טרי. זה לא פאסט פוד מתכתי לילדים, אלא מקום סקסי וחמים עם אווירה. הייחוד בשרונה הוא שיש לי גריל חדש ומשוכלל שיובא מארצות הברית, כך שכל גריל מן לא מיומן יכול להפיק ממנו המבורגר גורמה צלוי בדיוק, באחידות ובמהירות. הצ'יפסר גורם לצ'יפס לספוג 30 אחוז פחות שמן, ויהיו שם גם משקאות סמות'יז שנכין בבלנדר ממוחשב. כל אלה נועדו כדי לייצר המבורגרים בשטח קטן יותר ובפחות עבודה, מה שמוזיל לנו משמעותית את התפעול ושומר על אותה איכות גבוהה באותה רמת תמחור. המכירה בטייק אוויי ללקוחות תהיה דרך אפליקציה מיוחדת המחוברת לקופות. האפליקציה תעדכן אותנו כשהרכב מגיע לאבן גבירול עד מרחק של 50 מטר מאיתנו, כך שהרכב יגיע לדרייב ת'רו ויעמוד במפרץ חניה יהיה אפשר להוציא אליו את האוכל מוכן".

כשהתחלת עם הרעיון של המבורגר איכותי היית לבד. מה אתה חושב על התחרות הנוכחית כיום בתחום?

"קודם כל יש מקום לכולם, כי מספר האנשים שאוכלים המבורגר עולה בהתאמה. אבל כמובן שאנחנו מובילים. אנחנו מקפידים על איכות, נותנים מאה אחוז של בשר בקר טרי, ולא מחפשים להוזיל חומרי גלם. התחרות שומרת עלינו ערניים ועדכניים, ונכון שאנחנו לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים כי אנחנו לא פועלים בוואקום, אבל אנחנו לא מחפפים".

רשתות המבורגר אחרות לא לקחו לכם את קהל הילדים?

"אני פונה לקלאברים. יש רשתות שתפסו את עולם הילדים, וזה בסדר. כשהילדים יגדלו הם יבואו לאכול אצלנו. יש לי שלושה ילדים משלי בבית ויום אחד בשבוע אנחנו מזמינים מאגאדיר ארוחת צהריים. זה היום שבו אנחנו לא מבשלים, ואז אני מנסה על הילדים מנות חדשות. הם אומרים לי את האמת, ובגללם אני ממשיך למכור גלידה ברשת, אף שהדרישה היא כמעט רק לסורבה, אבל הילדים שלי מתעקשים על גלידה".

אפשר שלוק? צילום: דן פרץ
אפשר שלוק? צילום: דן פרץ

מה השתנה ברשת אגאדיר ב־17 השנה האחרונות?

"פתחנו את הסניף הראשון עם תפריט מצומצם והרחבנו אותו כך שגם אם מגיעה משפחה כל אחד ימצא את עצמו. לקח לי הרבה שנים עד שהוספתי שניצל לתפריט. היום יש באגאדיר גם לחמניות המבורגר מקמח מלא וגם לחמניות ללא גלוטן, וגם מנות צמחוניות. הרחבנו גם את מגוון הסלטים. היום התפריט רחב ויש בו מבחר נכון של מנות ראשונות. והכי חשוב, ההמבורגר עצמו איכותי יותר".

במתחם שרונה ובשרונה מרקט מתוכננים להיפתח המוני עסקים קולינריים. זה לא מלחיץ?

"ממש לא. כמות עסקי המזון יחסית לכמות המשרדים והאנשים שמחפשים איפה לאכול בסביבה היא לא גדולה. חוץ מזה אני מציע המבורגר איכותי שכולם אוהבים ורוצים לאכול, זה פתרון מהיר לארוחה".

אחרי כל כך הרבה שנים של פאסט פוד, לא מתחשק לך להיכנס לקולינריה עילית?

"אני אמנם עושה המבורגר וזה אוכל מהיר, אבל מבחינתי הוא גורמה. ב־110 אני בונה את הדור הבא של ההמבורגר וזה מאוד מרגש אותי. בהמשך אולי אני אכנס גם לקולינריה עילית".

בדברי הימים של הקולינריה הישראלית, מה אתה מעריך שיכתבו עליך?

"חלוץ ההמבורגרים, מביא בשורת ההמבורגרים האיכותיים לישראל ומקים הבר בורגר הראשון בעולם. אולי יכתבו גם דברים נוספים, אבל הפרק הבא כבר יופיע בכתבה הבאה".

למסעדת 110