כל הפרטים על המסעדה התאילנדית החדשה שתפתח במתחם של הר סיני

התאילנדית שתיפתח באולם עצום ממדים במתחם הר סיני תגיש אוכל דרום תאילנדי מסורתי ברוטבי קארי. אז איך אומרים היפסטר בתאילנדית?

קארי תאילנדי אורגינל (תמונה: shutterstock)
קארי תאילנדי אורגינל (תמונה: shutterstock)
15 ביולי 2015

האחים ניב (35) וצבי (33) גרוס גדלו בבית פגודה מעל מסעדה תאילנדית. אבא שלהם, צחי גרוס, הקים את מסעדת הבית בחוף לידו שבכנרת ב־ 1979, בתקופה שבארץ אנשים לא ידעו בדיוק מה זה ווק. בין גלישות רוח באגם לסיורי שיט לתיירים, נהגו שני האחים מאז ימי ילדותם לסייע בעבודות המסעדה ולנשנש עם עובדיה. מאז יצא צבי גרוס לתחרויות שיט ברחבי העולם והקדיש שש שנים לגלישת רוח בהוואי ושנה וחצי באוסטרליה.

בשלב מסוים החליטו האחים לפתוח מסעדה תאילנדית בתל אביב. הם יצאו לשבוע לימודי בישול בבית הספר בלו אלפנט בבנגקוק, ומשם שלח אותם מנהל בית הספר להתמחות במסעדה בפוקט. במשך שלושה חודשים נוספים הם סיירו במקומות שבהם מגישים למקומיים אוכל דרום תאילנדי מסורתי עשיר ברוטבי קארי מתובלים בכורכום טרי. במקביל חיפשו האחים במשך שנתיים מקום בתל אביב, עד שאיתרו את האולם עצום הממדים שבהר סיני, עם המרפסת הענקית הצופה לבניין שקרס בעורף של נחלת בנימין, ופתחו בו מסעדה תאילנדית ברוח הר סיני וברמת מחירים של העסקים ברחוב.

בכניסה הוצב בר שבו יותקנו המנות הראשונות: סלטים של פפאיה, עוף קצוץ ופירות ים. במטבח בירכתי המסעדה (שגם הוא חשוף לסועדים) מכינים מנות גריל ומנות מוקפצות. כל אלה אמורים להתאים לבירה סינגה תאילנדית מהחבית ולמוזיקה פאנקית תאילנדית. לפי השרטוטים האולם יהיה מרווח גם כשיוצבו בו רהיטים ססגוניים. הצבעוניות משלבת טורקיז ואדום, מרצפות שומשום כחלחלות ודקורציה מעוטרת במבוק.

"בתחילת אוגוסט נפתח מסעדה של אוכל תאילנדי פשוט וטוב בהר סיני 1", מסכם ניב גרוס. לנוכח ההיסטוריה וסגנון החיים הייחודיים של האחים, לא היינו מגדירים את המסעדה הצפויה כמקום פשוט, אלא כמקום שונה מכל מה שתל אביבים מכירים ושחובה לבדוק אותו מקרוב.

התאילנדית בהר סיני (שם זמני) הר סיני 1, הפתיחה בקרוב