"המעבר": מסעדה טבעונית חדשה בפסאז' אלנבי

מסעדה טבעונית חדשה נפתחה בפסאז' באלנבי. על התפריט: רועי הרצוג, מי שהתחנך במטבחו של אייל שני במשך שמונה שנים

מסעדת "המעבר". צילום: יח"צ
מסעדת "המעבר". צילום: יח"צ
21 בדצמבר 2014

רועי הרצוג למד משחק, תיאטרון וקולנוע בניו יורק, וכשחזר לארץ לפני כשמונה שנים התחיל לעבוד אצל אייל שני בסלון, במזנון ובצפון אברקסס. ההתברגות במערך המסעדות של שני היה מוצלח כנראה כיוון ששני מצדד בעבודת צוות המטבח כפרפורמינג ארט, ונוקט סגנון תיאטרלי בעצמו. הרצוג מספר שברגע שהבין שהמטבח הוא לא מאחורי הקלעים, התאהב בעבודתו כשף. אלא שבמהלך שלוש השנים האחרונות הפך הרצוג לטבעוני וחיפש מקום שבו יוכל להביע את סגנון הבישול החדש שהוא מאמין בו: "אני לא רוצה להטיף לאנשים כמה רעה ואכזרית תעשיית המזון מהחי", מצהיר הרצוג, "אני רק רוצה להראות שיש המון מה לאכול מעבר למוצרים מהחי. זה אוכל שאפשר לשבוע ממנו, הוא טעים ויוצר אלטרנטיבה אמיתית".

בשעה 8:00 בבוקר, במטבח הפתוח שלו בפסאז' אלנבי, הרצוג קוצץ ירקות למרק מינסטרונה חורפי. המרק מוגש בשוט של אספרסו כחלק מארוחה עסקית הנקראת "הר", ואכן מוגשת כהר של קייטניות על ברוסקטה מלחם מחמצת עם טחינה. ההר גופו עשוי קיטניות שטעמן מועשר בעשבי תיבול וירקות, והן מוגשות במגשית קרטון רבועה ונוחה ובה קרע בטטה אפויה (29 ש"ח). התפריט במעבר מוגבל למנות ספורות הכתובות בטושים צבעוניים על נייר בריסטול: סלט שוק עם ירקות, עשבי תיבול וקיטניות (29 ש"ח); פסטה ברוטב עגבניות מרושע מחריפות נקרא פה אהבה בוערת (29 ש"ח), ולקינוח פודינג צ'יה עם פירות העונה (28 ש"ח), או באן בננה פקאן מקורמל (23 ש"ח) שנראה כמו עוגה ענקית בציפוי רוטב טופי.

לארוחת בוקר הכין הרצוג כריכים מושקעים במיוחד עם אבוקדו, צנונית ועגבנייה. אם תשימו לב לסושי הטבעוני שנפתח בסמוך למעבר ברחוב מונטיפיורי ולמסעדת זכאים השכנה, הרי שניתן להכריז על האזור כרובע הקולינריה האלטרנטיבית. טבעונים, השחיזו שיניים!

למעבר