הקאמבק של האצה: שלוש סושיות חדשות נפתחו בתל אביב

כאילו לא עבר כמעט עשור מאז מתקפת הסושי האחרונה וכבר גשם חדש של סושיות נוחת על תל אביב באמצע החודש הכי חם בשנה, וכן, הוא שוב מגיע בגרסה לכל כיס

אובן קובן. צילום: יולי גורודינסקי
אובן קובן. צילום: יולי גורודינסקי
13 ביולי 2014

תל אביב מהדקת את הקשרים עם ארץ השמש העולה: האוכל היפני הוא קונצנזוס גורף שיכול להתאים לטבעונים, למתנזרי גלוטן, לבריאותנים, לכוסיות, לגרגרני אוממי ולסתם מי שסובל מהחום ומתמודד רק עם אוכל קליל. עכשיו היפני משתלט על העיר בגרסה נגישה גם לתקציב מוגבל.

ג'פאניקה, הרשת שהחלה את דרכה עם סניף אחד קטן בדיזנגוף פינת גורדון ומאז היא כבר לא רק חולשת על העיר אלא גם על כל הארץ, פתחה השבוע סניף חדש ברחוב הארבעה, שם תמצאו את אותו סושי מוכר באדפטציה שעושה נעים לחך הישראלי. בתפריט יש קומבינציות החל מ־37 ש"ח. הסניף עוצב בהתאם לעקרונות אסכולת הפאנג שווי, ותוכלו להתלבט בין ישיבה אלגנטית אל בר ארוך או השתרעות כנועה ומותשת על ספות.

ובינתיים בצפון העיר, אקיקו, הסושייה עטורת השבחים מרמת אביב פתחה סוף סוף סניף בלב העיר. מלבד התפריט הרגיל יש פה תפריט עסקיות וכן עשרה אחוזי הנחה לחיילים מהקריה. המיקום שנבחר לסניף החדש הוא בתוך מה שהיה אורווה במושבה הטמפלרית, והעיצוב פשוט ומזמין במיוחד, עם פנסי תאורה רבועים במשבצות שחורות, בר פצפון בקומת הכניסה, בודהה חייכן והמוני עציצי בונזאי.

עוד ברחוב הארבעה, השבוע התמקמה ברחוב המתעורר מסעדה חדשה מבית קבוצת אונמי בשם אובן קובן. המקום הנראה כמסדרון ארוך וצר אמור לייצג סמטה עירונית ביפן, והתפריט מגוון ולא מוכר במחוזותינו ופורץ הרבה מעבר לגבולות הסושי. קל לבנות פה ארוחה במחירים צנועים במיוחד: חמוצים יפניים, חציל מאודה ברוטב סויה, סלט אטריות סובה או אטריות זכוכית (10־32 ש"ח למנה ראשונה); שיפודי קושייאקי כבד עוף, פרגית או סלמון (14־24 ש"ח); שתי קומבינציות סושי (42־48 ש"ח); מיני בורגר עם מיונז קארי וקטשופ וואסבי (26 ש"ח); כיסני גיוזה או שרימפס בפאנקו (36 ש"ח); ומנות מוקפצות על אורז מאודה, נודלס של אטריות סובה עם טופו, בקר קצוץ או שרימפס וקלמרי (28־74 ש"ח).

לג'פניקה

לאקיקו

לאובן קובן