הכירו את טבעל'ה, מוקד העלייה לרגל הטבעוני החדש

טבעל'ה, המזללה הבריאה החדשה בבוגרשוב, מסתמנת כמקום שהטבעונים חיכו לו כל חייהם. שירי כץ הדפה את דרכה פנימה ורצה החוצה עם סמודי עשב חיטה עדכני

טבעל'ה. צילום: אנטולי מיכאלו
טבעל'ה. צילום: אנטולי מיכאלו
10 בספטמבר 2015

ביום שישי האחרון, כשדלתות המזללה הטבעונית טבעל'ה נפתחו בפינת הרחובות בוגרשוב וקינג ג'ורג', אי אפשר היה להידחק פנימה. תורים השתרכו אל המדרכה, ובשלב מסוים דור ברנדמן, הזכיין של המקום, נאלץ להודות שהמקום פורק. לא נותר מה למכור. הוא היה בטוח שתכנן מלאי מעל ומעבר. מדובר בנקודה שבעבר הייתה סושייה ולאחריה חומוסייה ובשתיהן לא נראה היה שיש יותר מדי תנועה. מתברר שכשזה מגיע לשייקים ירוקים לאנשים יש אנרגיה להסתער, כפי שהוכיחה גברת על עקבים גבוהים שהדפה את דרכה פנימה ורצה החוצה עם סמודי עשב חיטה עם בננה, תפוח, לימון וג'ינגר לתחנת האוטובוס לגבעתיים.

דור סוליטה הקים את הסניף הראשון של טבעל'ה בכפר סבא כשהחל להפעיל שייקייה שכבר היתה קיימת. בהדרגה יצאו מי הסוכר מהמקום, וסוליטה החל לחקור את נושא התזונה הבריאה. זה נגמר בתפריט טבעוני שלם, ללא סוכר, על בסיס חומרי גלם טריים, טבעיים ובלי תוספים מעובדים וסינתטיים ועם הרבה מנות של Raw והרבה מנות ללא גלוטן. על הדרך סוליטה ובת זוגו איבדו הרבה מאוד קילוגרמים. בשלב הזה נכנס השותף רועי ישורון והנהיג סגנון ניהול שמתאים לרשת.

טבעל'ה. צילום: אנטולי מיכאלו
טבעל'ה. צילום: אנטולי מיכאלו

התוצאה היא מקום נעים עם מראות ובר עץ ומעליו לוח קיר גדול, ותפריט של קערת אסאיי עם גרנולה בבוקר (28 ש"ח), מבחר ענקי של סלטים של ירקות/עלים עם אבוקדו או אגוזים – המרשים שבהם הוא סלט קיסר של לבבות חסה עם איולי אבוקדו ואגוזי מלך מגוררים (25־29 ש"ח לסלט). כריכים קרים עם לבנה שקדים, אבוקדו או אנטי פסטי (17 ש"ח), כריכים חמים עם שווארמה סייטן, טופו פטריות או סביח (17־25 ש"ח), המבורגר בלחמנייה או על סלט (29/25 ש"ח).

אפשר גם לקחת הביתה אוכל מוכן, במיוחד בימי שישי: קציצת המבורגר (12 ש"ח), לבנה שקדים (18 ש"ח), גבינת קשיו (20 ש"ח), קטשופ ביתי (15 ש"ח) פרלינים (3 יחידות ב־10 ש"ח) ועוד. מבחר השייקים מפירות, ירקות ועלים עצום ומתאים לכל תכלית: נוגד צינון, ניקוי כבד, מעיין הנעורים ומעודד לב. לאנשים בעיר הזאת יש קרייב לטבעל'ה.