חג הפועלים: מסעדה טריפוליטאית חדשה לנכד של בכור את שושי

הנכד של בכור, מהצמד בכור את שושי, פותח מסעדה טריפוליטאית חדשה

הטריפוליטאית של בכור (צילום: יולי גורודינסקי)
הטריפוליטאית של בכור (צילום: יולי גורודינסקי)
15 בפברואר 2015

המקום: פרדס כץ. השנה: 1966. שאול לוי, המוכר בכינוי בכור, מקים דוכן לתבשילי פתיליה עבור סוורי השוק הסמוך. האוכל טעים, כל תושבי השכונה באים לאכול, והדוכן מתבסס והופך למסעדת פועלים שבה מבשלת בתו של בכור – שושי. בהדרגה האוכל הטריפוליטאי העוקצני והמתובל היטב הופך בעזרת מקבץ אוהדים שרופים ומבקרי אוכל חדי לשון למוקד עלייה לרגל מכל רחבי הארץ. בשלב מסוים משפחת לוי משחררת את השליטה הריכוזית ומקימה סניף אחד בלבד ביד חרוצים בתל אביב. נדמה היה שבזה השלימו את מגמת ההתרחבות וחבל, כי לא פשוט להשיג מפרום וצ'ירשי עשויים כהלכה בתל אביב. אלא שהנכד של שאול לוי, שנקרא בשמו של הסבא, מחליט לפתוח מסעדה בלב תל אביב, וזה יקרה בתחילת השבוע הקרוב.

מדובר במסעדה עם דלפק גדול, רצפות מצוירות, ועיצוב שלא חיפפו בו, אף שגם פה הקונספט הוא מסעדת פועלים עם תבשילים שמחכים חמים על פלטות משעות הבוקר המאוחרות ומוגשות לפרולטריון המקומי שמטפטף פנימה. הלקוחות ניגשים לדלפק, מזמינים ומקבלים פינוק קטן על תקן מנה ראשונה, ואת התבשיל החם שהוזמן, כולל לחם, צ'ירשי וחמוצים. בשלב הבא הלקוחות לוקחים מהדלפק באופן עצמאי את הארוחה שלהם ומתיישבים לאכול (לא צריך לפנות, המלצרים יפנו אחריכם).

עסקית בשרית של מפרום, קציצות עוף, או פלפל ממולא עם קוסקוס או אורז תעלה 38־45 ש"ח. עסקית צמחונית (ומדובר במבחר עצום של תבשילים אטרקטיביים לצמחונים ולטבעונים) תכלול ירקות עם גרגרי חומוס, שעועית בכמון, תבשיל במיה על קוסקוס או אורז 33־35 ש"ח. בדיוק כמו בסניף האם או בסניף הסב בפרדס כץ יארזו לכם גם תבשילים לקחת הביתה (35 ש"ח לליטר), ויציעו לכם ארוחות לכנסים ולאירועים קטנים של עד 80 סועדים. בעידן שבו הפנסיות נשחקות ויוקר המחיה מרקיע שחקים, מסעדות פועלים אמיתיות הן היתרון האחרון של העובדים.

הטריפוליטאית של בכור, יהודה הלוי 39 (פינת נחלת בנימין), 5094599־03, ראשון־חמישי 10:00־17:00, שישי 10:00־15:00