יוצאים למילויים: סנדביצ'יה חדשה נפתחה בבן יהודה

ברשת הכריכים החדשה פאולט שהתמקמה בבן יהודה, המילויים ממתינים ללחם בוויטרינה כדי להיכנס אליו בדיוק ברגע הנכון

פאולט. צילום: נמרוד סונדרס
פאולט. צילום: נמרוד סונדרס
3 באפריל 2016

על חורבות כוראסל פטיסרי ברחוב בן יהודה נפתח השבוע הסניף הראשון והמסקרן של רשת פאולט. הקונספט שעומד מאחורי המותג החדש הוא פטנט של חברת קרוסט וויץ' הצרפתית, שנולד מתוך מחקר מקיף על מציאת הכריך המושלם הזול ביותר.

"ברשתות רבות סנדוויצ'ים יושבים שעות בוויטרינה קרה שיוצרת תהליכים כימיים לא אידיאליים לכריך", מספר גל נעים, אחד משלושת בעלי הרשת. "הלחם נרטב, חומרי הגלם שבתוכו הופכים לחים ומאבדים את הטעם. בוויטרינה שלנו רואים רק את המילויים של הסנדוויצ'ים, ללא הלחם. הלקוח בוחר את המילוי הרצוי ואת סוג הלחם (דגנים, מחמצת או בגט), ואיש הדלפק מרכיב אותו במקום ברגע ההזמנה".

פאולט. צילום: נמרוד סונדרס
פאולט. צילום: נמרוד סונדרס

בדיקות מעבדה דקדקניות שערכו בקרוסט וויץ' גילו שסנדוויץ' מושלם כולל לחם בארבע מעלות צלזיוס מעל טמפרטורת החדר, והמילוי שלו בשיאו בשבע מעלות. בדיקות שערכו נעים ושותפיו גילו שהלחם הטוב ביותר נמצא ברשת Paul הצרפתית, שלה סניפים ברחבי צרפת. "מפתיע ככל שזה נשמע, יבוא מוריד לנו את עלויות ייצור הכריך. נוסיף לזה עובד דלפק אחד וכלים חד פעמיים, וקיבלנו עלויות ייצור נמוכות וסנדוויץ' מעולה".

להרכבת תפריט הכריכים גויס שף מישל בן שטרית (לשעבר מלונות ישרוטל). בוויטרינת המילויים תמצאו בסיסים להכנת סנדוויצ'ים שונים כמו אמנטל, סלמון, קפרזה, סלט טונה ומיונז, גאודה וכמון, קממבר, חביתה ועוד (22 ש"ח בממוצע לכריך). כל חומר גלם מקבל רטבים מתאימים וירקות נבחרים ונארז לתוך הלחם בעזרת מעמד ידני מנירוסטה.

פאולט