יותר חילבה: בר ג'חנון חדש נפתח בכרם התימנים

ב"בו*בה" שנפתח ברחוב בית יוסף תוכלו להחליק את הג'חנון בגרון עם בירה צוננת או עראק בטעמים. ביוש בטן שטוחה

בו*בה. צילום: אנטולי מיכאלו
בו*בה. צילום: אנטולי מיכאלו
23 ביולי 2014

הג'חנון בר התל אביבי החדש נולד בשכונת מרמורק ברחובות, שם עומלות הדודות הצנעניות של ברק פרץ על הכנת בצקים משומנים שיתפחו בתנור האפייה במשך לילה שלם. את התוצאה הוא יתחיל למכור השבוע בבו*בה, בבר שהקים בכרם התימנים.

בזמן שאנחנו מאזינים לשיר של אייל גולן (שגם הוא גדל בשכונת מרמורק) בהמתנה לטלפון של אמא של פרץ כדי לקבל פרטים על ההכנה, אפשר לתת בריף על המקום: ובכן, ברק פרץ הוא אחד השותפים בבר הטוסקה באבן גבירול, יחד עם אחיו ג'וני פרץ הוא ג'וני ג'סטה מדוכן המיצים רווי האקשן בקינג ג'ורג'. סבתם יונה חלף, שהייתה זמרת, נהגה להכין סירי ג'חנון וקובנה, ואורחים נדחקו לתוך מרפסת הבית כדי לאכול מהסירים של סבתא. בהמשך, בעזרת הדודות, החלה הסבתא למכור את הג'חנון ועשתה מזה ביזנס.

סבתא כבר איננה, אבל הדודות ממשיכות את פועלה, ופרץ רוצה להביא את בשורת הג'חנון לתל אביב. בתפריט של בובה יש צמד ג'חנונים עם רסק, ביצה וסחוג (25 ש"ח); קובנה אישית (19־25 ש"ח לפי הגודל); בחורף יהיה גם מרק תימני, ועם האוכל יגישו לכם גולדסטאר או מכבי צוננת (החל ב־7 ש"ח לכוס 220 מ"ל) או משקאות ערק בטעמים (10 ש"ח).

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

בר הג'חנון קטן ומורכב כולו מלוחות עץ בהיר. בגלריה יש כריות לרביצה ישנונית, כנראה בשביל מה שידוע אפקט הג'חנון וקורה בתום זלילה של כמויות גדולות של הבצקים האפויים. פרץ טוען שיש איזו הילה של ג'חנון כמאכל האסור ומקווה שהלקוחות – משפחות בבוקר, ובליינים בלילה – יתפקחו וייתנו ביס.

ומה עם הדיון בעד ונגד חילבה? מצד אחד, יגידו המצדדים, זה משפר ביצועים מוכח, אבל מצד אחר נטען שריח הגוף שהוא יוצר הוא סקס אפיל קילר. אנחנו עדיין מתלבטים.

 לבו*בה