מטעמים בחצר האחורית: בית הקפה שיגיש לכם מטעמים מהבלקן

ב-Boraq שנפתח ברחוב מונטיפיורי בתל אביב תמצאו מטבח שמתמחה במעדנים בלקניים מסורתיים, ואווירה שתזכיר לכם טברנה בעיירה קטנה על אי יווני

Boraq. צילום: אנטולי מיכאלו
Boraq. צילום: אנטולי מיכאלו
7 באוגוסט 2014

שלוש מדרגות מתחת לפני הרחוב מתחבא בית הקפה Boraq שנפתח לאחרונה ברחוב מונטיפיורי. בכניסה לבית הקפה בר קטנטן וחלון למטבח, ובצד השני תמצאו דלת קסמים שתיקח אתכם אל מציאות חדשה: חצר סודית מגודרת הטובלת בעצים מוריקים. בחצר שולחנות בכל מיני גדלים: שולחן עץ כבד של קק"ל וגם שולחנות זוגיים קטנים. גינתה הזערורית עמוסה צמחי תבלין, והיא מזכירה ביקור בטברנה של עיירה באיזה אי יווני. מי שאחראית לכל זה היא אחת מבעלות הבית שגם מנהלת את המקום, רוני בורק, סטודנטית לעיצוב ואיט גירל בפוטנציה.

התפריט, שנוטה בעיקר לכיוון בלקני, נפתח בארוחות בוקר: כריך מטיאס שמוגש עם שמנת חמוצה, ירקות טריים ולימון כבוש (38 ש"ח); כריך גאודה עזים או קשקבל טורקי שמוגש עם הרכב ירקות דומה (35 ש"ח); אומלט גבינות המוגש עם ירקות ולחם בסגנון ספרדי שנאפה במקום (42 ש"ח); סלט ירקות עשיר חתוך גס או סלט בורגול (33 ש"ח). בתפריט הערב מנות קלילות של דגים כבושים, גבינות וירקות טריים בצלוחיות מזטים (8־30 ש"ח למנה) שניתן ללוות בשליש גולדסטאר מהחבית (16 ש"ח), בבקבוק לף בלונד (22 ש"ח) או בטובורג (17 ש"ח). מזמן כבר לא נפתחו פה מקומות כאלה שמשופצים באופן לא מהודק מדי כך שהם נעדרים לחלוטין תחושת שטאנץ. אלו המקומות שמשבשים את האוריינטציה וגורמים לנו לשכוח איפה אנחנו ומה השעה.

למסעדת Boraq