מסעדת קפיטן: הטברנה החדשה בשוק הכרמל

מסעדת קפיטן תגיש לכם בצלחת את כל הלהיטים של חופשה ביוון: נגן בוזוקי, סופלקי, ג׳ירוס ואוזו

בטברנה. מסעדת קפיטן בשוק הכרמל (צילום: נמרוד סונדרס)
בטברנה. מסעדת קפיטן בשוק הכרמל (צילום: נמרוד סונדרס)
17 בדצמבר 2015

אנדראס ממיקונוס מחכה שהקיץ יחזור ועונת התיירות תשוב אל האי. בינתיים הוא קורע את תל אביב ומגיע בכל צהריים ובכל ערב עם הבוזוקי לנגן בקפיטן, טברנה יוונית שנפתחה השבוע בלב שוק הכרמל. מי שהביא את אנדראס והבוזוקי לארץ הוא גיא בר לב, אחד השותפים במלון בראון ובפלמינגו בר. בר לב היה הסטאראפיסט שהמציא את שירות הקונסיירז׳ האישי שבו כל לקוח יכול לקבל כל צורך או גחמה באופן מיידי.

עכשיו בר לב ואשתו שמרית הקימו טברנה קטנה בשוק בצבעי כחול יווני ובה בר היקפי מעץ, תצוגת משקאות בצורת מפרש אונייה וחלון קרוע אל המטבח. השף משה אלקיים (רפאל, טורקיז ועוד) מכין ארוחות יווניות על בסיס חומרי הגלם הטריים של השוק, וכולל בה את כל הלהיטים של חופשה ביוון: סופלקי, ג׳ירוס בפיתות מיוחדות שנאפות במקום, מוסקה, ממולאים, דגים טריים ממוסי הדייג ועוד. המנות הקטנות הן גן עדן לצמחונים: ממרח פאבה מאפונה צהובה או משעועית לימה, תבשיל קטן של תרד וכו׳ (7 ש״ח למנת טאפאס או 7 טאפאסים ב־39 ש״ח).

האנרגיות מגיעות לשוק הכרמל. מסעדת קפיטן (צילום: נמרוד סונדרס)
האנרגיות מגיעות לשוק הכרמל. מסעדת קפיטן (צילום: נמרוד סונדרס)

בשם אווירת החופשה יוגשו שלושה קוקטיילים: חמוץ, מתוק וקשוח (39 ש״ח), אבל מובן שאפשר להזמין פשוט אוזו נקי או בירה מהחבית (קרלסברג, 21 ש״ח לשליש). בר לב, שנוהג לפקוד בקביעות את איי יוון ומאוהב בהם, מתכוון להביא את האנרגיות השמחות והטעמים המעולים של האוכל הפשוט שלהם לעיר. בקפיטן החורף הזה הולך להיות סוער מאוד.

קפיטן