ניוקי בהתאמה אישית: הכירו את ניוקי שופ הפלורנטינאית

בניוקי שופ בפלורנטין יכינו לכם ניוקי אישי בעבודת יד, עם תוספות ורטבים קלאסיים, אך גם מפתיעים

ניוקי שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
ניוקי שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
5 באוגוסט 2015

"ניוקי זו אמנות – תהליך תובעני שאין לו מתכון. מתחילים עם בישול תפוחי אדמה מזן אדום במים, ואחרי פרק זמן קצר מעבירים לאפייה בתנור כדי לייבש אותם. בשלב הזה צריך לקלוף אותם כשהם חמים וזה כואב רצח. בהכנה הרגילה מוסיפים חלמונים, וכדי להכין ניוקי טבעוניים מוסיפים ירקות מבושלים ושמן זית. לזה מוסיפים כמות הדרגתית של קמח שאי אפשר לחזות מראש. עשינו חודש של ניסיונות כדי ללמוד איך להגיע לתוצאה רצויה גם של ניוקי חלמונים וגם של ניוקי טבעוני".

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

כך מסביר בהתלהבות טל רשבסקי, שפתח השבוע את ניוקי שופ בשכונת פלורנטין. הניוקי יוצא ממטבח ההכנות ומוכן לקבל אופי ייחודי כאחד מחמש מנות ניוקי מתחלפות על בסיס יומי. תמיד תמצאו פה מנה קלאסית של ניוקי עם חמאה ומרווה, אבל גם מנות מפתיעות כמו ניוקי חריף עם עגבניות חלוטות ומבושלות, פלפל חריף וליים וניוקי פטריות. כשמזמינים מנת ניוקי, רשבסקי שואל אם יש בעיה עם ירק מסוים או עם חריף, כי הוא די משתולל באופן ספונטני עם ירקות העונה. כל מנת ניוקי היא אישית וחד פעמית ולגמרי טיילור מייד ועולה 39 ש"ח.

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

רשבסקי גדל בבית של שפית, אפרת רשבסקי, שעורכת אירועי קייטרינג קטנים ואקסקלוסיביים, ולמשך כמה שנים היו האם והבן שותפים בקפה אלזה שבשוק הפשפשים ביפו. עכשיו הבן עובד פה עם אשתו, השחקנית נטלי רשבסקי, במדרחוב הקטן שזורם אל סלמה. עם גביע של יין ביד וניוקי קריספי מבחוץ וענני מבפנים, אתם יכולים להרגיש פה לגמרי איטליה, רק לוהט יותר.

לניוקי שופ