בשקט בשקט: ארבעה מקומות חדשים בתל אביב

כל רגע מתגלים בתל אביב עוד ועוד בתי אוכל ששווים ביקור. הפעם אנחנו מספרים לכם על מעדניית בוטיק, בר מחתרתי עם אוכל משתנה, מסעדה צרפתית בסגנון ניס וחומוסייה טבעונית. תודו שאין כאן רגע דל

ברד פודינג של דנה מלמד, הטיארה. צילום: דנה מלמד
ברד פודינג של דנה מלמד, הטיארה. צילום: דנה מלמד
22 בפברואר 2018

על חורבות לוקה ולינו

אם תהיתם מה יפתח בחלל שהותירה מסעדת לוקה ולינו, מסתבר שכבר בעוד חודש נוכל לטעום את התשובה. במבנה החד קומתי היפה שברחוב לילינבלום תפתח מסעדה המתמחה באוכל של ניס, צרפת. מי שמקים את המסעדה הם אורון אמר, שהקים דאנס בר ומסעדות באשדוד, והדוד שלו, שעושה עליה ממש בימים אלה מניס, פטריס מזיג.

המבנה הכללי של המסעדה של לוקה ולינו נותר כשהיה עם בר רבוע במרכז, ומאחוריו משתרע מטבח שקוף. החצר תפתח סוף סוף לקהל, והטאבון הענק שמוקם במרכז המסעדה יקבל לקרבו פיצות של דרום צרפת. עוד יציעו כאן מנות על בסיס סוקה, אוכל רחוב דרום צרפתי הנראה כקרפ עשוי קמח חומוס (ללא גלוטן) שיוגש כאן עם מבחר טופינגס כמו עלי רוקט טריים ומבחר גבינות צרפתיות. מנות על בסיס לחמניית פאן בנייה ובגטים מיוחדים, וכן תבשילים של כתף טלה, עופות של רוטסרי, וקוט דה בף. כמו כן יוגשו פסטות וניוקי בסגנון דרום צרפתי. אמר מסביר שמדובר באוכל בחריפות גבוהה, והמקום יתוגבר בתנור עישון כך שהטעמים יהיו עזים ומגוונים.
(40-80 ש"ח לראשונות, 80-140 ש"ח לעיקריות).

סגנון הבילוי בערב ילך לכיוון של בר בעזרת קוקטיילים, יינות ושאר אלכוהול. לאור העובדה שתלמידי הצרפתית בארץ מתחילים את מערכת היחסים שלהם עם השפה במשפט: "אנחנו בניס בגן של ז'אק" היינו ממליצים לקרוא למקום, שעדיין לא נחרץ שמו, "בגן של ז'אק".

ניס, לילינבלום 20 א' תל אביב, כל יום 11:00-18:00, 19:00-1:00

כיכר הקממבר המפורסמת של לוקה ולינו זצ"ל. צילום: ליאור זילברשטיין
כיכר הקממבר המפורסמת של לוקה ולינו זצ"ל. צילום: ליאור זילברשטיין

אשכרה בטבעוני

מי שמחפש ארוחת צהריים קלילה ובמחיר נגיש במיוחד ישמח לשמוע על המיזם החדש מבית היוצר של אנשי חומוס אשכרה. מסעדה טבעונית צנועה למראה שמציעה תפריט ים תיכוני מלא שכולו על טהרת הצומח. התפריט המתעדכן מציע בימים אלה מרק שעועית (25 ש"ח), צלי סייטן ברוטב שזיפים ופטריות ובצל (36 ש"ח) סייטן עם ירקות שורש (34 ש"ח), תבשיל תפוח אדמה בסגנון אינדונזי (36 ש"ח) ועוד. מהתבוננות בדינמיקה במקום נראה שהרבה מהמבקרים באשכרה הטבעונית בוחרים לקחת איתם קופסה של אוכל בטייק אאווי.

אשכרה הטבעונית, ירמיהו 17, תל אביב, ראשון-חמישי 10:00-17:00 שישי 10:00-עד כניסת השבת, 03-5464547

 

מקלובה מחתרתית

השחקנית ואמנית המייצג, אמור דנטי, פתחה השבוע בר במיקום מחתרתי, בלב חפירות הרכבת הקלה ביהודה הלוי. הפתיחה, שהייתה אמורה להתקיים עוד בקיץ, התעכבה בגלל שיפוצים לא צפויים במבנה, אבל עכשיו המקום פעיל, עם רהיטים שדנטי בנתה בעצמה. תוכלו לזהות את הרכיבים בקלות (דלת ארון עץ בוהקת הפכה למשטח הסעדה של שולחן), בר קטן, וקומת גלריה. מעניין במיוחד לגלות שעל האוכל במקום מופקדת חברתה של דנטי, דנה מלמד. מי שכבר ידע לקרוא בתחילת שנות האלפיים בטח זוכר את המוני טורי אוכל והמתכונים שפרסמה מלמד, שעבדה קודם לכן במטבח מלון דן, ובהמשך בהכנת פסטות למסעדת מסה של אביב משה.

הבישולים המחתרתיים של דנה מלמד, הטיארה. צילום: דנה מלמד
הבישולים המחתרתיים של דנה מלמד, הטיארה. צילום: דנה מלמד

בבר החדש מלמד מכינה מידי שבוע ספיישל מיוחד. בימי חורף וגשם מדובר במרק או בתבשיל ובשאר הימים מאפים, מתוקים ושאר מפתיעים. השבוע היא הכינה מקלובה ענקית עשירה, וכמו כל בישוליה של מלמד, היא נטולת בשר. הסיר התמלא בירקות; חצילים, קישואים, פלפלים, תפוחי אדמה, אורז וצנוברים. מנת המקלובה מוגשת על יוגורט וטחינה. בימים הקרובים תפציע פה בסבוסה, ויהיו ערבים של כנאפה, או קממבר עם סלק צלוי ופרוסת לחם, והכל במחירים צנועים במיוחד (15-35 ש"ח למנה). בשלב הזה תוכלו ללגום בזמן שאתם אוכלים גולדסטאר או מכבי מהחבית (23 ש"ח לשליש). עוד בתכנון קבלות שבת בצהרי שישי  וארוחות של שפיות מתארחות. בינתיים מסתמן כי לפחות עד שתעבור פה רכבת יהיה כאן שמח.

הטיארה, יהודה הלוי 49, תל אביב, כל יום 18:00-2:00

אנחנו בעד דברים מחתרתיים. הטיארה. צילום: דנה מלמד
אנחנו בעד דברים מחתרתיים. הטיארה. צילום: דנה מלמד

מעדניית בוטיק

מי שנוהג למלא את המזווה שלו בגיחות לשוק לוינסקי, ישמח לשמוע על מעדנייה חדשה בעורף השוק, ברחוב זבולון. מדובר במכולת ותיקה שהפכה בשיפוץ וביד מעצב של בני הדור הצעיר במשפחה, לנקודה ששווה הצצה מיוחדת. עדיין המקום מוגדר כמכולת, אבל כותרת המשנה היא פיין פוד לאנשים שמחים בגוף בריא. תמצאו פה גבינות בוטיק של ברקנית, מבחר יינות מיובאים, לחמי בוטיק מרהיבים: לחמי שאור וכיכרות בריוש שמן זית ענקיים (25 ש"ח לכיכר) ועוד. כשמגוון המוצרים הולך וגדל על בסיס יומי בהתאם להתפתחות האפיסרי. אם לא לקנות, אז לפחות להצטלם פה ולהעלות לאינסתוש.

HAPPYSERY, זבולון 10 תל אביב, 03-6917727‏, ראשון-חמישי 20:00-08:00, שישי 15:00-08:00,

אפיסרי, עוד מעדנייה שכדאי לבקר בה. צילום: שירי כץ
אפיסרי, עוד מעדנייה שכדאי לבקר בה. צילום: שירי כץ