"פארוק": ביסטרו ערבי-גלילי חדש בשוק הפשפשים

התנועה בשוק הפשפשים לא עוצרת: ביסטרו חדש המציע גם ארוחות בוקר התמקם במתחם

פארוק. צילום: אנטולי מיכאלו
פארוק. צילום: אנטולי מיכאלו
21 באוגוסט 2014

בכל הנוגע לצפיפות, שוק הפשפשים מזכיר את סצנת המרפסת והחיילים הרומאים ב"בריאן כוכב עליון" של מונטי פייתון – כמה שדוחפים נשאר עוד מקום. במשבצת קטנה נדחסים כמה רחובות קטנים ובהם בתי קפה, גלידריות, ברים ומסעדות – ונראה שהיד עוד נטויה. פארוק בשוק הוא מקום חדש שהוקם בחלל שאכלס את יאמאס, והוא אחד מנציגי הדור החדש. "התאמנו את הקונספט לקהל ולסביבה. לשוק הפשפשים מגיעים אנשים שאוהבים לאכול, לשתות ולבלות וחיברנו את כל זה בביסטרו בר עם מטבח ערבי גלילי", אומר יוני סולומון, מבעלי המקום. יחד איתו שותפים גם רועי חדד ויוני אלוש (מבעלי סניף אגאדיר בבאר שבע), עידו אמיר, גיא חלד (שהוא גם אח למחצה של בן ארצי) ושותפים נוספים.

שטח החלל הפנימי תפוס בחלקו הגדול על ידי בר, ורוב הפעילות מתנהלת בחוץ. ריהוט עץ בשיק אופייני לשוק מתערבב בספות ושולחנות קפה נמוכים שמתאימים לבילוי נינוח. תריסי חנויות סמוכות שנצבעו הפכו לאמנות רחוב ונתנו למקום את שמו. על הפן הקולינרי חתומה השפית אמילי גולדברג (מונטיפיורי שבע) שהרכיבה תפריט על בסיס חומרי גלם מקומיים כמו דגים מצורי הדייג, עשבי תיבול טריים וירקות עונתיים.

במנות אפשר למצוא רביולי גבינת עזים וסלק עם עלי מנגולד ולוביה (49 ש"ח), סלט תפוחי אדמה עם ביצה רכה, עולש ולוביה בווינגרט פסטיס (46 ש"ח) ומסח'אן (42 ש"ח) – עוף מפורק עם בצל בסומאק, רשאד וטחינה שמוגש בפיתה על סטנד של פלאפל. חלק נפרד בתפריט מוקדש לארוחות בוקר שמוגשות גם בשישי ושבת עד השעה 14:00, כשהבסיס הוא בוקר פארוק – ביצים לבחירה, סלט ערבי, לבנה וחלת שבת (36 ש"ח), אבל אפשר להתפרע גם עם שקשוקות, בורקס גבינת עזים וביצה עלומה, חביתה בפיתה ואייטמים נוספים של בוקר.

למסעדת פארוק