סחוניה: בר פירות ים בניחוח מרוקאי

בר פירות הים סחוניה (חמסין במרוקאית) ימכור לכם שרימפס וקלמרי במחירים שפויים

סחוניה. צילום: אנטולי מיכאלו
סחוניה. צילום: אנטולי מיכאלו
26 ביולי 2015

רשת הדייגים שנתלתה בכניסה לבר פירות הים סחוניה בטח תדוג לא מעט עוברי אורח חולפים ביהודה הלוי. סחוניה, חמסין במרוקאית, הוא בר שממנו מנשבת רוח רעננה בין גינת לבונטין לשדרות רוטשילד. ניר ארז ודני אביטל ניהלו מסעדות בעיר כשהחליטו שהם חייבים לפתוח מקום המתמחר באופן שפוי מנות של פירות ים. הם מספרים שעשו זאת קודם כל בשביל עצמם כסועדים מתוסכלים שנאלצים להיפרד מהרבה מאוד כסף בשביל מנה פשוטה של קלמרי. לכן כל המנות בסחוניה עולות 45 ש"ח ומגיעות כארוחה מלאה עם תפוח אדמה בטעם גחלים אפוי בתנור ברזל מיוחד, או עם סלט ירוק.

למרות רשת הדייגים לא מדובר בפירות ים הנידוגים בסביבה אלא בקלמרי ושרימפס המיובאים בגרסה קפואה, כמו בהרבה מסעדות בעיר. בסחוניה הגו מנות קלאסיות לצד מנות מפתיעות – שרימפס חמאה ושום פריך ומטוגן, קלמרי מטוגן בבלילה או בבגד פירורי לחם, טורטייה חריפה בתיבול מרוקאי עם קציצות שרימפס ועוד.

סחוניה. צילום: אנטולי מיכאלו
סחוניה. צילום: אנטולי מיכאלו

קאווה או יין לפי כוס (20־25 ש"ח), בירות בבקבוקים ותצוגת בקבוקי אלכוהול מוודאים שסחוניה לא תותיר אתכם סחים. שולחנות בר ארוכים על המדרכה וסגנון פונקציונלי וצנוע בפנים מתחברים לכך שסחוניה השקיעו את המינימום ההכרחי ביופי בשביל הרבה מאוד אופי ותמחור סביר. אם אין לכם תקציב לטוס לנופש ביוון, גם בתעריפי משבר כלכלי, אז קלמרי פריך זה כאן.

לסחוניה