עוד באיטליה

החיים אחרי הגסטרו פאב: בחלל הפינתי הוותיק ביהודה הלוי פינת מזא"ה נפתח בר איטלקי מבטיח

צ'יקטי זה דווקא בסדר (צילום: בן קלמר)
צ'יקטי זה דווקא בסדר (צילום: בן קלמר)
23 באפריל 2014

"צ'יקטי זה בר של מסעדה, רק בלי המסעדה" – כך מגדיר אבי קשי באניגמטיות את צ'יקטי, המקום החדש שפתח בשותפות עם השף מיכאל גרטופסקי, השף של מסעדת סושייאל קלאב ומסעדת מיכאל במושב לימן. גרטופסקי בעצמו גם היה השף של הגסטרו פאב, בר אוכל מלא חיים ששכן בחלל הזה עד לפני שבועות ספורים. על כרטיס הביקור מופיע באנגלית הכיתוב "מנות איטלקיות קטנות", מה שמרמז לקונספט החדש שרקחו השניים למקום.

אבל בפועל מדובר בשינויי עיצוב לא מאוד גדולים שעבר החלל במהלך שיפוץ קצר. בהתאם לנתוני המבנה האדריכלי, הספוט החם הוא אזור הישיבה סביב הבר, ולצדו שולחנות קטנים, כולל על המדרכה בחוץ. קשי מגדיר את המנות כ"סוג של מזטים איטלקיים כמו אלה שמוגשים בברים בוונציה, בלי קציפות, מריחות ועננים, אלא אוכל יצרי ואמיתי", וכולן נוצרו של ידי גרטופסקי. תמצאו ביניהן כדורי ארנצ'יני של ריזוטו, פטריות וגבינות (26 ש"ח), אספרגוס ופרושוטו עם פרמזן וביצה מגוררת (42 ש"ח), סלט פנצאנלה (38 ש"ח), פוקצ'ה (19 ש"ח), צלחת טעימות מאיטליה המשתנה מדי יום (64 ש"ח), וגם ייצוג למנות ספורות בתמחור גבוה יותר כמו פסטה טרייה עם פירות ים (64 ש"ח) או ביסטקה פיורנטינית עם מח עצם ותפוחי אדמה (175 ש"ח).

משמעות המבחר הקטן והאלגנטי של המנות בתפריט היא האפשרות להתנסות במהלך ארוחה אחת במגוון סגנונות, חומרי גלם וחבלי ארץ איטלקיים, אבל ברמת מחויבות גמישה מאוד מבחינת ההשקעה של זמן, העניין והמחיר בארוחה. אפשר להגיע לצ'יקטי גם לבילוי אלכוהולי ולפגוש משקאות כמו בליני העשוי אפרסקים, תבלינים או פרוסקו איטלקי ונמזג פה מברז של חבית (32 ש"ח). על סדרת הקינוחים חתומה השפית־קונדיטורית המוכשרת מיכל בוטון.

Cicchetti, יהודה הלוי 58, 6853499־03, כל השבוע 18:00־אחרון הלקוחות