איטליה הקלאסית: הכירו את פומו, האיטלקיה החדשה ברמת החייל

מצוידת בטאבון, בתנור פחמים, ובשף שחר ברנע, מסעדת פומו החדשה ברמת החייל מביאה את רעיון הבישול מהנשמה לקדמת הבמה כאשר פשטות בהשראה איטלקית היא העיקר. אנחנו סקרנים

פומו ברמת החייל, מריחה לנו טוב. צילום: דרור עינב
פומו ברמת החייל, מריחה לנו טוב. צילום: דרור עינב
8 ביוני 2017

בעוד העולם נשלט על ידי הפימו (Fear of missing out), הפומו מייצג את העולם הישן והטעים של רוטב העגבניות האטי, הפומדורו. זה מה  שעולה מהמסעדה האיטלקית שנפתחה לאחרונה ברמת החייל בניווטו של השף שחר ברנע (מיטבר, קפה נואר וסבסטיאן ובהמשך ייעץ לרשתות כמו לנדוור, BBB ובנדיקט).

עוד סיבה לקפוץ לרמת החייל, פומו. צילום: דרור עינב
עוד סיבה לקפוץ לרמת החייל, פומו. צילום: דרור עינב

ברנע פתח את המסעדה אחרי סיורים קולינריים במסעדות האיטלקיות בלונדון, המפורסמת שבהן הריבר קפה. הרעיון שהנחה אותו היה לא להיצמד למתכונים האיטלקיים הקלאסיים אלא לבשל עם נשמה איטלקית. אוכל ים תיכוני מחומרי גלם פרשיים, שטופלו באופן פשוט ממספר מצומצם של רכיבים בכל מנה. אוכל שהוא עשיר בירקות, בשמן זית ולימון, ובעיקרו קליל וחף מרטבים כבדים. ברנע שמר על חלוקת מנות איטלקית לארוחה עם ראשונות, פיצות או פסטות ואחריהן מנות עיקריות. כך תמצאו אצל ברנע במטבח גבינת פטה שהיא אינה איטלקית, אבל עונה לרעיונות האיטלקיים. כדי להגיע לחזון של ברנע פומו צוידה בטאבון של פיצות ופוקצ'ות ובתנור פחמים שמעניק ארומה של עשן גחלים כפרי לבשרים, לדגים ולירקות האנטי פסטי.

פומו, עושים כבוד לעגבנייה. רמת החייל. צילום: דרור עינב
פומו, עושים כבוד לעגבנייה. רמת החייל. צילום: דרור עינב

בניגוד לאוכל בפומו, שרוחה של מאמא איטלקית מחבקת שורה עליו, העיצוב עדכני ועירוני ומעט מנוכר, וכולל ישיבה אל בר ארוך וגם פינות ישיבה אינטימיות יותר. בין המנות הראשונות: סקוטאטו קלמרי, שבו הקלמרי נצלה בתנור פחמים ומוגש עם סלט עדשים ועשבי תיבול. מנת זוקה של דלעות בטאבון עם גבינת בושה, פרמזן ,בלסמי 3 שנים ופיסטוקים. טונאטו מטונה אדומה צרובה ,סלט זוקיני וסלסה סיציליאנית (39-55 ₪ למנה ראשונה). פיצות ובניהן פיקנטה עם עגבניות שרי מדורה, צ'ילי, מוצרלה, חצילים וגבינת כבשים, סרדיניה עם עגבניות, מוצרלה, אנשובי, סרדינים, צ'ילי, עגבניות שרי צלויות ושומר, וקלבריה שמכוסה קרם פרש, מוצרלה, תפוחי אדמה, ביצת עין, פנצ'טה ואספרגוס (49-68 ₪). בין הפסטות; גמברטו פטוצ'יני אלי אוליו עם שרימפס, ארטישוק צרוב, עשבי תיבול וצ'ילי, ראגו פטריות טבעונית, אנלוטי גבינות ברוטב של חמאת פרג, מרווה ולימון, וניוקי גורגנזולה ברוטב שמנת עם פיסטוקים (58-82 ₪). למי שאחרי מתקפת הפחמימות הזאת עוד נותר מקום לעיקריות, יוכל כמו איטלקי אמיתי להזמין דג ים עם ארטישוק, תפוח אדמה, עגבניות וזיתי קלמטה, עוף שנצלה בתנור פחמים בתוספת תפוח אדמה מדורה, קרם פרש ורוטב עשבי תיבול, או תבשיל לחי עגל בבישול ארוך עם גזר צלוי ופירה תפוחי אדמה (88-142 ₪ לעיקרית). מודאגי פימו רשמו לעצמכם; פשטות בהשראה איטלקית היא העיקר.

אוי את נראית טוב. הפיצה של פומו. צילום: דרור עינב
אוי את נראית טוב. הפיצה של פומו. צילום: דרור עינב

פומו, הברזל 11 רמת החייל תל אביב, כל יום 18:00-24:00, 03-9225320