עניבה בעמבה: "צ'יריפום", המסעדה החדשה של אבי לוי

זוכה "מאסטר שף", אבי לוי, מגיע לתל אביב עם בית אוכל חדש ושמח שימכור לכם חלומות אלג'יראים בפיתה

צ'יריפום. צילום: אנטולי מיכאלו
צ'יריפום. צילום: אנטולי מיכאלו
28 ביוני 2015

זוכה העונה השנייה של "מאסטר שף", אבי לוי, מגיע לתל אביב. לפני שלוש שנים פתח לוי את מסעדת "המוציא" בירושלים והוכיח שמעבר לסיפור חיים קשה וחשיפה סינדרלית בפריים טיים, הוא פשוט מבין אוכל ומסעדנות. הפתיחה של מסעדת צ'יריפום ("תפוח שמח", בצרפתית־אלג'יראית) השבוע על תקרובת הפיתות והטאבון, מצטיירת כפלישה טריטוריאלית לתוך תחום צפוף של אוכל רחוב משודרג.

אמנם בעיר הזאת קיימים לא מעט דוכנים ובתי אוכל שמנסחים הצהרות קולינריות בפיתות, כשבפסגה ניצב שופט "מאסטר שף" אייל שני וסניפי המזנון שלו. אלא שלוי מנסה להקפיץ את הפיתות צעד נוסף קדימה. אלה לא אותן פיתות מקומיות סטנדרטיות, אלא פיתות מבצק חלה שהכיס שלהן מכיל תבשילים אלג'יראיים. למשל, פיתה במילוי מרגז טחול (46 ש"ח), פיתה עם מסבחה שקדי עגל וחציל מטוגן (48 ש"ח) ופיתה במילוי תבשיל טפייה כבש, גזר ולימון כבוש (46 ש"ח). מאכלי רחוב נוספים שיציע לוי ייצאו אל הסועדים בקונוס, כמו צ'יפס עמבה (22 ש"ח). מתוך הטאבון, בקלחות, יבקעו מאכלים שיתבעו יותר זמן וסבלנות כמו סינייה אנטרקוט דק עם ביצת עין (56 ש"ח), וסינייה ספיחה חצילים וביצת עין (46 ש"ח), ויהיו גם מנות חומוס עם תוספות פחות שגרתיות כמו דגים בשרמולה ופלפלים חריפים קלויים (38 ש"ח).

אבי לוי. צילום: אנטולי מיכאלו
אבי לוי. צילום: אנטולי מיכאלו

לוי צריך לא מעט אומץ כדי להגיע אל העיר ולהשתקע בנקודה שבה נסגרו שתי מאפיות מוצלחות בזו אחר זו, וניכר שהוא השקיע פה לא מעט בעיצוב מסעדה ססגונית עם נשמה אלג'יראית גדולה. אנחנו כבר רואים איך עובדי המשרדים מרוטשילד יבואו לשכשך פה את העניבה בעמבה. אבל זה יקרה רק בהמשך, אחרי ששעות הפעילות יורחבו גם לצהריים.

לצ'יריפום