רפאל בר לחמים: מאפייה חדשה ברחוב הארבעה

מאפייה חדשה התמקמה ברחוב הארבעה בשכנות למאפיית לחמים

רפאל בר לחמים. צילום: בן קלמר
רפאל בר לחמים. צילום: בן קלמר
6 באוקטובר 2014

בחודשים האחרונים אי אפשר היה לצלוח את המדרכה של רחוב הארבעה בלי להידחק לתוך התור המשתרך בחזית קופיקס. הפתעה חדשה שנפתחה שם השבוע היא רפאל בר לחמים, שמסתערת על השכונה במבצע קפה ומאפה בחמישה ש"ח, מחיר שיהיה רלוונטי לחודשים הקרובים. אז מי הוא אותו רפאל שמאחורי בר הלחמים? ובכן, מסתבר שרפאל לוי היה האב המייסד של רשת מאפיות בשם מאפיות הכפר, שהתחילו את דרכן בהרצליה בשנות ה־60 של האלף הקודם, ומשם פרשו מאפיות לכפר סבא ולרמת השרון.

המאפייה החדשה שייכת לכפיר לוי ולאבי קריסטל, שעבדו ברשת כשהיו ילדים. הלחמים בוקעים חמים וטריים מהתנורים, ומוצבים לאורך מדפים גדולים, וזוהי התפאורה שלצדה אפשר להתיישב ולאכול בחלל בית הקפה הנעים והחמים. בתפריט יש פוקאצ'ות אישיות עם בזיליקום ומוצרלה (12 ש"ח), לחמי מחמצת (15 ש"ח לכיכר של 700 גר'), ומי שבשלב הזה חושש מצריכת כמויות מופרכות של פחמימות, יכול להרגיע – קריסטל מבטיח שהמכונה לפריסת לחם שהביא מאיטליה פורסת כיכרות לחם, גם כשהם עדיין חמים, לפרוסות דקיקות במיוחד, כך שאפשר למתן את הכמויות.

כמובן שאל תתנו לכל לחמי השאור להטעות אתכם שמדובר בחוויה בריאותנית, כי בתכלס תוכלו לרדת פה על בורקסים קשקבל, תרד, פטריות (39 ש"ח לק"ג) ומאפה בוקר בגרסת מיני (39 ש"ח לק"ג).

תמצאו פה גם עוגות בחושות (25 ש"ח לתבנית אינגליש קייק) ועוגיות מכל הסוגים (עוגיות חמאה 80 ש"ח לק"ג), אבל גאוות הבית היא בייגלה רומני קשה בצורת שמינייה מתובל מלח ים אטלנטי (3 ב־10 ש"ח) ועוגיות מרוקאיות פריכות (39 ש"ח לקילו). מי שרוצה להתיישב לאכול ימצא כריכים עם סלמון וגבינת שמנת או סלטים (12־16 ש"ח לכריך, 25־28 ש"ח לסלט).

למאפיית רפאל