רק עוד ביס אחד

בית אוכל בריא נפתח ברמת החייל. מאחורי הסירים: השף נעם דקרס

מסעדת ביסל'ה. צילום: שרית גופן
מסעדת ביסל'ה. צילום: שרית גופן
1 ביוני 2014

השף נעם דקרס מייצג את דור השפים המקומי שגדל בתוך מטבחי גוש דן. בחמש השנים האחרונות הוא ניהל את מטבחה של ליליות וקודם לכן ארוגים לו ברזומה ברקרולה, רפאל, לחם ארז, קלואליס, מול ים ודיקסי, שבכולן עבד, למד והתפתח. עכשיו באה התפנית בעלילה. ממטבחים עיליים דקרס יצא לדרך עצמאית בשיתוף עם בת זוגו, דפנה בלקין. הדרך החדשה מתמקדת במטבח טרי־בריא ולא יקר הממוקם ברמת החייל.

הרעיון לביסל'ה, בית האוכל החדש שפתחו, עלה כשישבו עם חברים לסשן קיטורים והבינו עד כמה להורים עובדים קשה מאוד להיכנס למסלול של בישולים קבועים. מכאן הם החליטו על מקום עם אוכל לא מעובד, מקום שמתאים גם למתנזרים מגלוטן כמוהם (הם משתדלים להקפיד על תזונה פליאוליטית, בסגנון האדם הקדמון), ובעיקר מקום עם מבחר מנות שישמחו גם טבעונים, צמחונים, פעוטות וילדים.

דקרס מציין שהוא משתמש במטבח שלו בשמן זית ובמעט שמן קוקוס מכבישה קרה. מלבד אלה אין שם שמנים נוספים. כמו כן, אין תוספת של סוכר באוכל, והתיבול עדין. אבל מבחינתו, דווקא הבחירה לא להשתמש בחומרים מעובדים משאירה אותו באותן נקודות עיסוק של המטבח העילי, מכיוון ששני המטבחים מושתתים על עבודה עם מבחר חומרי גלם טריים ואיכותיים. מכאן דקרס פונה לטעמו האישי ולא מהסס להכין גם מחית ירק או פרי לתינוקות (7 ש"ח), קטשופ פלפלים ושניצל אפוי עם אורז במתכון סודי לילדים (22 ש"ח). השניצל, אגב, גרם לדקרס לעוף על עצמו על הווריאציה הטעימה והבריאה למנה האהובה.

יש גם סלטים מחומרי הגלם שהם אבני היסוד הבריאותניים כמו סלט סלק וקינואה (16 ש"ח) וסלט אצות וטופו (16 ש"ח). הפחמימות של דקרס הן בטטות, אורז ותפוחי אדמה, ללא דגנים, למעט כוסמין בקישים (12 ש"ח לקיש אישי) ומנות שפיתח כמו גרטן בטטה עם טחינה וסויה ולזניה מדפי אורז (26 ש"ח). בעתיד הקרוב אפשר יהיה להזמין את האוכל ישירות הביתה.

בדומה לעבודתו בליליות, דקרס מקווה להצליח לשלב גם כאן אנשים שנפלטו ממעגל העבודה או זקוקים להזדמנות שנייה. ביסל'ה היא מקום פשוט ומזמין עם אלטרנטיבה אמיתית – תקציבית ותרבותית – לקולינריה המוכרת. מעניין אם היא התחלה של מגמה חדשה.

לבית האוכל של ביסל'ה