שמונה בעקבות אחד

דוכן אוכל חדש התמקם בכיכר רבין ומציע ארוחות שוות במחיר מתון

אורן גולדווסר ב"שמונה". צילום: אנטולי מיכאלו
אורן גולדווסר ב"שמונה". צילום: אנטולי מיכאלו
20 במאי 2014

מוזיקת צ'יל אאוט מלווה את מחול השדים שמתחולל במטבח הפתוח של דוכן האוכל שמונה, שנפתח בכיכר רבין. מנות מוקפצות במחבתות גדולות, סכינים קוצצות, טאבון גז שנפתח ונטרק והשף אורן גולדווסר מנצח על כל התזמורת. "שמונה" הוא דוכן שוק פתוח שבו תפריט עונתי משתנה. בשביל ארוחה די ב־50 ש"ח כולל טיפ ועודף. גולדווסר, שמחזיק גם בדוכן אוכל איטלקי בשם פיורי בנמל תל אביב, חיפש מקום שבו יהיה לו שטח גדול יותר לתפעל מטבח מורכב יותר. בשמונה, בקומה השנייה, מתנהל מטבח הכנות, ובקומת הכניסה, לעיני הסועדים, הוא מכין מנות חושניות בשיתוף שני טבחים.

אורן גולדווסר ב"שמונה". צילום: אנטולי מיכאלו
אורן גולדווסר ב"שמונה". צילום: אנטולי מיכאלו

רגע אחד גולדווסר פורש נייר פרגמנט על מגש ויוצק ישירות על הנייר רטבים, ממרחים, מבחר ירקות קלויים מהטאבון ואנשובי, ומניח לצדם קעריות קטנות של סלטים חיים; שתי שניות אחר כך הוא שוקל על המאזניים בצק תפוחי אדמה ומערבב וקוצץ את העיסה בעזרת שפכטל מיוחד עד שנוצרים ניוקי מושלמים. הסגנון הזה של ההסעדה מגלם הרבה פרפורמינג ארטס. בחלל לא משויף של לבנים חשופות, בטון ומרצפות של פעם, מבעד למיצב של הררי ירקות טריים, מתנהלת דינמיקה של הכנות שקשה להתיק ממנה את המבט. גולדווסר למד בישול ביפן וגם עבד שם.

בתפריט יש מנות כמו רביולי ארטישוק (43 ש"ח), כמה סוגי פטוצ'יני כולל מנת ילדים (35 ש"ח), סלט קפרזה (30 ש"ח), פוקאצ'ה (10 ש"ח) וריזוטו קישואים (45 ש"ח). הישיבה בשמונה מאוד לא פורמלית – על כיסאות גבוהים ולאורך הבר הפנימי שמעבר לו מבשלים. אם כשהגעתם לא נשאר מקום, יארזו לכם את האוכל ותוכלו לשבת על הדשא בכיכר רבין.

מסעדת "שמונה". צילום: אנטולי מיכאלו
מסעדת "שמונה". צילום: אנטולי מיכאלו

אז בעצם פתחת כאן מזנון סטייל אייל שני?

"שני מכניס את הכל לפיתה, ולי אין כאן קונספט. אנחנו מכינים בכל יום משהו שונה ומוכרים אותו במחירים נמוכים. הדבר היחיד שמשותף לכל המנות הוא שאני אוהב להכין את כולן, ושהאוכל אף פעם לא יוצא אותו הדבר".