מרגישים כמו ניו יורק בסתיו?

בר קטן וחשאי נפתח בגאולה ומציע קוקטיילים מיוחדים שאותם רוקח המיקסולוג עמית גלעד

עמית גלעד. צילום: אנטולי מיכאלו
עמית גלעד. צילום: אנטולי מיכאלו
27 במרץ 2014

עמית גלעד עומד במיני בר שלו לבוש בחולצת צווארון כהה עם חפתי זהב מיוחדים שתפורים לו סביב שרווליה, כך שלא יפריעו בעבודת המיקסינג. סביב צווארו כרוכה עניבה אדומה בהידור רב. מדובר פה במופע של איש אחד המתרחש מדי ערב בבר הקטן ונטול השלט ברחוב גאולה, וגלעד מגלם בו את כל התפקידים האפשריים. במהלך השבועות האחרונים הדיבור של אנשי האלכוהול בעיר הוא על אלוף העולם בקוקטיילים ועל הבר החשאי שפתח. אז מתברר שגלעד החל את דרכו כבריסטה לפני כמעט 20 שנה בבית הקפה המקורי של ארומה בירושלים. משם הוא עבד כברמן במסעדות עילית, ובמקביל למד את רזי הקונדיטוריה במכללת הדסה והתמחה בקונדיטאות אצל השף יונתן רושפלד. כשהבין שתחום האלכוהול מעניין ומתגמל יותר מקונדיטוריה השתלב בעבודה כאחד המיקסולוגים הראשונים בארץ. הוא ערבב ושקשק בהרברט סמואל וזכה בפרסים בינלאומיים במיקסולוגיה. גלעד הוכתר אלוף העולם בתחרות שנערכה בשנת 2010 בבורדו בהשתתפות 44 ברמנים מ־27 מדינות.

גלעד מסביר שההבדל בין ברמן למיקסולוג הוא אוצר המתכונים הטובים שעומד לרשותו והידע שרכש מעבר למזיגה: "מקסולוגיה היא מקצוע מושכל. לא ערכת שייקרים ותמצית פסיפלורה. צריך לשלוט ביכולת טכנית של מזיגה, ברפרטואר גדול של מתכונים ובהתאמה אישית. אם מישהו בא ואומר לי אני מרגיש ניו יורק בסתיו, זרוק אותי לשם. אני מבקש שיכוון אותי יותר. האם הוא מתכוון לטעמים של דלועים או לריח של בוטנים מקורמלים. להכין למישהו קוקטייל ולגלות ברגע ההגשה שהוא מתעב טרגון זאת תהיה טעות. אני מציע קוקטיילים במחיר שלא פחות מ־50 ש"ח כי המשקה עשוי מחומרים יקרים".

עד כמה הקוקטייל משפיע על ההתנהלות של הלוגם באותו ערב?

"אני לא שאמן, אבל כשמזמינים קוקטייל רצוי לעדכן אותי בציפיות. מי שהיה לו יום מחורבן מחפש משהו שירים אותו, מישהו שחוגג סיום של יום נהדר מחפש משהו אחר. הכנת קוקטייל היא לגמרי חוויה אינטראקטיבית. אני עובד בשיטות של ניו אורלינס, שהיא ערש תרבות הקוקטייל. המתכונים שאני הכי אוהב מגיעים משם, ואני בונה את הערב בהתאם לזה, מהקל לכבד. פרוגרשן. לכל איש יש את הקוקטייל שהכי מתאים לו באותו רגע. אני רק צריך למצוא אותו".

ומה עם הגברים? הרי קוקטייל לא נחשב דרינק גברי, נכון?!

"גברים אמיתיים, שאוכלים סטייקים שלוש פעמים ביום, שותים רק ציר בקר ומרגישים מאוימים על ידי דרינק, צריכים לבדוק בציציותיהם".

למה אין למקום שלט?

"זה מקום של Speak Easy כי זה מקום מאוד קטן, ואני עובד כאן לבד. אני רוצה שאנשים ישבו בשלווה וישתו את הקוקטייל. אם תאבד האינטימיות, זה לא יהיה אותו הדבר".

למיניבר