נור מדורגת במקום השני ברשימת המסעדות הטובות בניו יורק

בדירוג 30 המסעדות החדשות הטובות בעיר של טיים אאוט ניו יורק דורגה נור במקום השני - והקדימה אפילו את 11 מדיסון פארק האוחזת בשלושה כוכבי מישלן ובתואר המסעדה הטובה בעולם של סן פלגרינו

נור, ניו יורק
נור, ניו יורק
13 בדצמבר 2017

מסעדת נור של מאיר אדוני לא מפסיקה לקצור שבחים מהתקשורת האמריקאית: באוגוסט האחרון זכתה המסעדה בדירוג של שני כוכבים ובהמלצת המערכת בניו יורק טיימס, ה-Gotham Magazine התלהב מחלת הדבש והשום עם קרם פרש, מהחריימה הקזבלנקי ומפרפה כבד האווז עם פרחי השומר ומי הוורדים, ב-Eater NY עפו על הטרטר הפלסטיני ורק בתחילת החודש פירגנה למסעדה גם כתבת הניו יורקר שכתבה כי נור ״מציגה את טעמי המזרח התיכון בצורה חדשנית הרחוקה מקלישאות הפלאפל והבאבא גנוש".

הניו יורקר מפרגן לנור של מאיר אדוני

עכשיו, זוכה המסעדה להישג נוסף – היא מדורגת במקום השני ברשימת 30 המסעדות החדשות הטובות בניו יורק של Time Out New York, רשימה שנתית המדרגת את המסעדות הטובות בעיר, ועוקפת בדירוג גם מסעדות נחשבות כמו 11 מדיסון פארק המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן והוכרזה כמסעדה הטובה בעולם בדירוג 50 המסעדות הטובות של סן פלגרינו. 

מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס
מאיר אדוני. צילום: נמרוד סונדרס

בנימוקים לדירוג נכתב כי אדוני הוא האחרון בשורת השפים הישראלים המביאים את המטבח הישראלי לניו יורק, וכי הוא מביא עמו השפעות מכל רחבי הלבנט, ממסורות יהודיות וערביות ועד לשורשיו הצפון אפריקאים.

המנה המומלצת בנור, על פי עורכי הדירוג, היא הסביצ׳ה פני פורי –  טונה נאה עם קצף יוזו, משמשים מיובשים, שקדים ופלפלי הבנרו, מנה שזכתה לשבחים גם בכתבה האחרונה בניו יורקר. 

מאיר אדוני אמר הבוקר ״אחרי שנים שחלמתי להגיע לניויורק עם מסעדה הרגע הזה קרה לפני 7 חודשים ונור נולדה. מהתחלה העיר קיבלה אותנו בהתרגשות פירגון וצפייה ענקית. כולם רצו להבין מה עומד מאחורי ההגדרה של מטבח מזרח תיכוני מודרני. היום אני מאושר וגאה בהישגים של נור ומוחמא מהחיבוק המרגש שהעיר מעניקה לנו. לא יכולתי לחלום על טוב יותר מזה ואני גאה להביא את הבשורה של המטבח המזרח תיכוני לניו יורק ולעולם כולו. בהזדמנות זאת אני אודה לשותפיי דניאל שיין וגדי פלג ולצוות הטבחים והפלור המדהים של נור״.