נור של מאיר אדוני מגיעה לישראל ועוד חדשות אוכל חמות

מאיר אדוני בפופ אפ ניו יורקי, יהלומה חוגגת בפיקוק, פסטיבל בירה ונקניקיות בביר גארדן פאולנר, גלידת סוף חורף בבוזה ועוד חדשות חמות שמשאירות את הקור באירופה

נספרסו כדור שוקולד מרציפן בתערובות תבלינים. צילום: אנטולי מיכאלו
נספרסו כדור שוקולד מרציפן בתערובות תבלינים. צילום: אנטולי מיכאלו
28 בפברואר 2018

השווארמה של השמן

קשישי העיר בטח זוכרים את עמי בר גיל, שהקים את בר גוריון ושאר מסעדות הלוא בדג'ט והיה שותף בברים סוערים במיוחד בעיר בתחילת המילניום. התבלין הסודי של בר גיל היה בזיקת אווירה הורמונאלית על בתי האוכל שלו, והוא היה הראשון ליצור תורים שהיו לזירת פלרטוטים ערה. עכשיו בר גיל חוזר אחרי שנים של עבודה מלונדון, ויקים תוך שבועיים שווארמייה במקום הסרווסריה. כמו תמיד המחיר יהיה פרמטר מרכזי, ולכן מנה של נקבת הודו בשומן כבש תעלה כאן 30 ש"ח בפיתה. עוד צפויות פה מנות קבב, ומנות נוספות של אוכל ערבי. אם ציפיתם שבר גיל יתבגר ויתברגן בתקופה העדרותו, תגלו שהוא עדיין יודע להפעיל את הצופיפניק הסודי החבוי בכל אחד ולהפוך את התור למוקד משחקי חברה.

השווארמה של עמי השמן, בן יהודה 48  תל אביב. בהרצה: 12:00-00:00

שווארמה על חורבות הסרווסריה . צילום: רחלי מרום
שווארמה על חורבות הסרווסריה . צילום: רחלי מרום

עוד כתבות שיעניינו אותך:
הבראנצ'ים הכי טובים מחוץ לתל אביב
איך הפכה ישראל למעצמת בלו נאן?
20 המסעדות הכי טובות בתל אביב

פופ אפ נור וקינוחי נספרסו

עוד לא עבר חודש מאז פתיחת דוניא, השווארמייה ברמת החייל, והשף מאיר אדוני ממשיך לדהור קדימה. הפעם הוא משתף פעולה עם החטיבה העסקית של נספרסו ועם הקונדיטורית מיכל בוטון בפופ-אפ NUR ולאונג' קינוחים. במשך שלושה ימים בלבד תפעל בתל אביב שלוחה של המסעדה הניו יורקית של אדוני ותציע למי שימהרו לקנות כרטיס, שבע מנות מתפריט המסעדה, אלכוהול ושתיה קלה. בין המנות שיוגשו: הקובנה המפורסמת, בייגל ירושלמי וממרחים, דונאטס תמרים ודג ים, פאניפורי עם קציפת יוגורט ותבלינים, קרפצ'יו חציל ועוד. בתום הארוחה יוזמנו האורחים ללאונג' קינוחים בהשראת תערובות קפה נפאל וקילימנג'רו של נספרסו. בחלל שמוקדש לתערובת נפאל יוגש לכל אורח מגש עם סירות בצק פריך ממולאות בטופי, אגוזים, שוקולד מריר ואספרסו, שאותו יש לזלף על הקינוח. בחלל קילימנג'רו יזרום "נהר" של קפה במרכז שולחן צר וארוך, שעליו יפוזרו כדורי שקדים-מרציפן מצופים בשוקולד מריר וממולאים בפירות אדומים. כדי שגם לאחרים יהיה טוב, שליש ממחיר כל כרטיס ייתרם לעמותת IMAGINE להעצמה באמצעות מוזיקה. מחיר: 240 ש"ח לאדם.

בן אביגדור 22 תל אביב, שלישי-חמישי (6-8.3) 19:00-00:00

פופ אפ של נור, ניו יורק סטייס אוף מיינד. צילום: אנטולי מיכאלו
פופ אפ של נור, ניו יורק סטייס אוף מיינד. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה אמנותי

כרמי כהן רצה להקים גלריה באלנבי והבין שמקום כזה של אמנות צריך ערך מוסף. כך עלה בדעתו להקים את קפה כרמי ורנר שיפתח להרצה באמצע מרץ. על הקירות תלויים הצילומים של כהן, שעוסקים בנשים ספורטאיות, הריהוט אקלקטי מאוד אבל מסוגנן, והתפריט בסיסי במיוחד. משקאות קפה לסוגיהם (12 ש"ח להפוך) ומאפי בוקר, עוגות, עוגיות וכריכים של מאפיית מרגוזה, די מסכמים את ההיצע (17-30 ש"ח לכריך). בתקופת ההרצה המקום יפתח רק בין השעות עשר בבוקר לשבע בערב, אבל לאור הנראות שלו, הוא מן הסתם יקרוץ לקהל גדול של עוסקים בתחומי עיצוב וצילום. אגב, רנר הוא שמו של הכלב של כהן, לא של השותף.

כרמי ורנר, אלנבי 95  תל אביב, ראשון-חמישי 7:00-1:00, שישי 7:00-15:00

כרמי ורנר, תכף פותחים. צילום: כרמי כהן
כרמי ורנר, תכף פותחים. צילום: כרמי כהן

יהלומה מרימה לפיקוק

הגסטרו בר הוותיק פיקוק חוגג יום הולדת 10 ומארח את השפית יהלומה לוי לסדרת ארוחות פופ אפ בחסות מזקקת מילק אנד האני. מאז פרישתה מעסקי המסעדנות מתרכזת יהלומה בקייטרינג, וזו ההזדמנות לפגוש שוב את סגנון הבישול הייחודי שלה, שמתבסס על המטבח הלבנטיני ועל חומרי גלם משוק לוינסקי. לצדה במטבח יעמוד השף של הפיקוק ענבר ברים, ויחד הם יגישו קונסומה בקר עם טורטליני מלוחיה וזרעי כוסברה, טרטר בקר בדאשי, קבב לוקוס עם ג'ין זעתר של מזקקת מילק אנד האני ועוד. לקינוח יוגשו כיסוני עטאייף במילוי שומשום, אגוזי מלך וצימוקים שחורים, ליד גלידת פיסטוק וצ'ייסר יאנג סינגל מאלט.

פיקוק, שני ערבי שישי בשעות 23:00-19:00 ושני בראנצ'ים בשבת מ-16:00 החל מה- 9.3

יהלומה והפיקוק, נשמע לנו כמו שידוך טוב. צילום: אביתר טוקר
יהלומה והפיקוק, נשמע לנו כמו שידוך טוב. צילום: אביתר טוקר

יום האישה אוזריה סטייל

הנקסט דור של האוזריה חוגגת את יום האישה בסימן Girl Power במסיבה לנשים בלבד. השפית אביבית פריאל תכין מנות ספיישל פינגר פוד, שותפתה אופיר לאמי תנצח על האווירה והאירוח, מורן פז על עמדת הדי.ג'י תרים למסיבה, וענת מאיר הברומאסטרית של מבשלת קרלסברג IBBL תלווה את הערב עם טובורג רד המוכרת וטובורג בלאק החדשה. מעיין חי מיקב רקנאטי תמזוג גרי דה מרסלן, בלנד 3 ומרלו רזרב של היקב, והשוקולטיירית איקה כהן תכין פטיפורים לקינוח. הערב אמנם יהיה בסגנון הדוניסטי של שתי, אכלי ורקדי עד דלא ידע, אך כל הכנסות יועברו כתרומה לעמותת סלעית המסייעת לנשים במעגל הזנות. מחיר: 150 ש"ח לאישה. חובה להזמין מקום מראש.

אוזריה נקסט דור, שלישי (6.3) מ-19:30

יותר גירל פאוור מזה, אין. צילום: מאשה סקילי
יותר גירל פאוור מזה, אין. צילום: מאשה סקילי

פסטיבל נקניקיות ובירה חורפית בביר גארדן

הסלבטורפסט, הפסטיבל האירופי שבמרכזו עומדת בירת דאבל בוק כהה ועשירה, מגיע לביר גרדן פאולנר בשרונה זו השנה הרביעית ברציפות. את הדאבל בוק המציאו נזירים איטלקיים ממסדר סן פרנסיס במינכן, שמוכר יותר כמנזר פאולנר, כדי לשרוד את ימי התענית שבהם אסור לאכול אבל מותר לשתות. כך נולדה בירה סמיכה ומזינה כל כך עד שקיבלה את הכינוי "לחם נוזלי". לצד הדאבל בוק פאולנר סלבטור (7.9 אחוז אלכוהול וכמות כפולה של לתת מהמקובל) יגיש השף צביקה ויינר תפריט נקניקיות מיוחד בסגנון גרמני כמו נקניקיית מינכן עם כרוב כבוש, חרדל ואיולי ביתי (39 ש"ח); נקניקיית קאריוורסט עם רוטב קארי מסורתי, בצלים מהגריל ותפוחי אדמה (45 ש"ח); נקניקיות ברטוורסט מסורתיות עם שוקרוט, פירה ומבחר חרדלי הבית (78 ש"ח) ועוד. נקניקיות נוספות בתפריט קורצות למקומות שונים על הגלובוס, למשל נקניקיית אמנטל עם פשטידת שפצלה וגבינות; נקניקיית המבורגר מתובלת בבהרט בתוך לחמניית המבורגר פרעצל; וקורנדוג – נקניקיות על מקל בציפוי קמח תירס. הפסטיבל יימשך עד סוף חודש מרץ.

ביר גארדן פאולנר

תפריט נקניקיות מיוחד. צילום: נטולי מיכאלו
תפריט נקניקיות מיוחד. צילום: נטולי מיכאלו

 

גלידת סוף חורף בבוזה

סוף החורף כבר כאן וכדי לחגוג את המעלות העולות השיקה גלידריית בוזה בטעם חדש, על בסיס הקוניאק הצרפתי האיכותי קורבזיה. גלידת ערמונים וקוניאק קורבזיה עשויה על בסיס שמנת ויש לה מרקם קטיפתי מלטף ומתיקות עדינה של ערמונים, שמתחברת לטעם העשיר של הקוניאק. את האלכוהול מרגישים בסוף, וטעמו נשאר על הלשון כהד נעים של הביס. הגלידה החורפית תימכר עד סוף חודש מרץ, ואז כבר נפנה מקום בפה לטעמי האביב. מחיר: 20 ש"ח לשני כדורים בגביע בוזה מיוחד.

בוזה

גלידה חורפית תמיד עושה לנו את זה. צילום: מתן בוגנים
גלידה חורפית תמיד עושה לנו את זה. צילום: מתן בוגנים

חדר האוכל מתחדש

לאחר עשר שנות פעילות מסעדת חדר האוכל מרעננת את התפריט. המטבח הישראלי עדיין עומד במרכז וכעת השף גיא מלכה מציג גרסה משלו, שנשענת על טעמים וזכרונות אישיים ונוסטלגיים  בהשראת אוכל רחוב ותבשילים משפחתיים. בין המנות החדשות אפשר למצוא תבשיל תרד גלילי עם שום, בצל, קרם פרש, ופיתה סומאק (38 ש"ח); כרוב "חמין" עם שמנת חמוצה וחזרת לבנה (42 ש"ח); וסרטי דלעת כבושה עם ויניגרט חמוץ מתוק, פיצוחים, זעתר טרי וריקוטה ביתית (32 ש"ח) לראשונות, ו שווארמה פרגית עם קרם חצילים שחור, טחינה, עלים ובצל מוחמץ (76 ש"ח); וקבב דג ים (72 ש"ח) בעיקריות. התפריט החדש, כמו הקודם, מתאים גם לחלוקה, וקרם החצילים והכבד הקצוץ עדיין שם, כי במיתוסים אסור לגעת.

חדר האוכל

תתחדשו, חדר האוכל. צילום: אנטולי מיכאלו
תתחדשו, חדר האוכל. צילום: אנטולי מיכאלו

 

לילות זוברובקה

חובבי הוודקה הפולנית המתובלת בעשב הביסון שימו לב ללילות זוברובקה, יומיים של תפריטי ספיישלים וקוקטיילים. בדלידה בר יגיש השף דן זוארץ סשימי דג ים עם פטל שחור, קרם פרש, ג'ל זוברובקה-ליים ואבקת פורצ'יני (64 ש"ח); לשון טונאטו (44 ש"ח); וכרוב ערבי ממולא בטן חזיר (56 ש"ח) עם קוקטיילים תואמים. במסעדת פופינה יארח שף אוראל קמחי ביום שלישי (6.3) את האדריכל יוני מונג'ק לערב של יצירה משותפת עם מנות כגון "סלט" סשימי סלמון, עלי סלנובה ואפרסמון; רביולו שרימפס אפונה וריקוטה בציר דגים; טארט תפוחים בבצק עלים, עישון במקל קינמון וגלידת קורנפלקס ועוד, לצד קוקטיילים תואמים. חגיגת לילות זוברובקה בפופינה תימשך גם למחרת עם אותן מנות ספיישל וקוקטיילים.

דלידה בר, שלישי-רביעי (6-7.3) | פופינה,  שלישי-רביעי (6-7.3)