עוד חוזר הטיגון: הסופגניות הכי טובות בעיר ומחוץ לה

קולקציית החורף 2018 (גם של הסופגניות) כבר בחנויות ושוב התייצבנו לעזור לכם להכריע על מה לבזבז את נקיפות המצפון השנה. קבלו את המנצחות הגדולות, את הטוענות לכתר ואת אלו ששווה לצאת בשבילן מחוץ לעיר

סופגניות בבק דור, חנוכה 2018. צילום: שי שבס
סופגניות בבק דור, חנוכה 2018. צילום: שי שבס
2 בדצמבר 2018

אם יש דבר שחשוב לדעת לבחור בחיים האלה, זו סופגניה. הקלוריות רבות, השפע גדול, חנוכה לא נמשך לנצח ואתם רוצים לזקק את התענוג האסור שלכם לסופגנייה אחת מנצחת. או שתיים. או שלוש, כי בכל זאת חג. אז הנה השלוש הסופגניות המנצחות שלנו, ועוד כמה ששווה לדגום אם אתם מוכנים להתחרע על החג.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
אירועי האוכל השווים לחנוכה 2018
ארבעה המבורגרים בגרסה מוגזמת לחנוכה
הפרנץ' טוסטים הכי טובים בתל אביב

מקום ראשון

דלאל

בפטיסרי מנווה צדק מקדישים את הקולקציה ללהקת בת־שבע ולדיוק ולאיכות שמאפיינים את עבודותיה. בלי פירוטכניקה, קרמים צבעוניים ותמחור מופרך, הסופגניות של דלאל מורכבות ממילוי איכותי ובצק במרקם של ענן. במרכז הבמה עומד הדבר האמיתי – הטעם. הבצק כל כך מוצלח עד שהוא מצדיק סופגנייה ללא מילוי (ויש כזו).

האחת שלנו: סופגניית וניל במילוי קרם עדין ואוורירי כתחרה. סופגניית הפיסטוק זוכת השנה שעברה עדיין קיימת והיא הפסידה לווניל על חודו של קול, וסופגניית הריבה הקלאסית כאן היא הטובה ביותר שטעמנו.

מחיר: 8 ש"ח (ויש מארזים במחיר מיוחד). 

דלאל

סופגניית וניל של דלאל. צילום: בועז לביא

מקום שני

Back Door

שף קונדיטור עופר בן־נתן מהבק דור, הקונדיטוריה־פטיסרי שליד מסעדת ניטן תאי, מבסס לאט ובבטחה את מעמדו כאחד מאנשי המקצוע המעניינים שפועלים כיום בתחום. בקולקציה חמש סופגניות מבצק שמרים אוורירי מהטובים שטעמנו, וסופגניית ספיישל מתחלפת שמשמשת לניסויים קולינריים כמו מילוי קרם שומשום שחור.

האחת שלנו: סופגניית יוזו – קרם מפרי הדר יפני שאי אפשר לטעות בו, מקושט במרנג שרוף ושטרויזל חמאה. הטעם החמוץ־עדין והניחוח של היוזו נותנים פייט לשאר הרכיבים המתוקים (אך לא יותר מדי). אוהבי טעמים חמוצים בכלל ויוזו בפרט – זו האחת שלכם.

מחיר: 10 ש"ח

הארבעה 21 תל אביב, 5600555־03

סופגניות בבק דור. צילום: שי שבס
סופגניות בבק דור. צילום: שי שבס

מקום שלישי

בראוני

בבית המאפה של רשת By the way שנפתח לא מזמן מכוונים לטופ – בצק בריוש אוורירי וקל, קרמים איכותיים וציפויים מוקפדים. מי שמגיע למקום יוכל לטעום סופגנייה במילוי גלידת דובדבן או וניל של המותג הבוטיקי "פעם שלישית".

האחת שלנו: סופגניית היער השחור מבצק בריוש קקאו בטעם וצבע של שוקולד, מוברש בסירופ שמעניק לו מראה נוצץ וסקסי. מילוי קרם וניל וקונפי דובדבני אמרנה, עיטור קרים צ'יז ודובדבן אמרנה לקישוט מגיעים לטעם המדויק של עוגת בלאק פורסט מפעם. עפנו עליה.

מחיר: 12 ש"ח

ברודצקי 17 תל אביב, 5538838־03

בראוני, סופגניית היער השחור. צילום: אנטולי מיכאלו
בראוני, סופגניית היער השחור. צילום: אנטולי מיכאלו

עוד שבע סופגניות שאהבנו

(לפי סדר ה-א'ב')

1. בוטיק סנטרל

כאן הולכים על סופגניות בריוש אפויות בטעמים בהשראת קינוחי פטיסרי: פאי לימון, קרם ברולה, טירמיסו ואלפחורס, וגם סופגניות ריבת תות קלאסית ונוטלה. הבצק אוורירי והאפייה שומרת על הטריות כך שהסופגניה טרייה גם בבוקר למחרת.

האחת שלנו: פאי לימון: מילוי לימוני עדין, נשיקת מרנג ושוקולד לבן, טעמים שמתחברים טוב יחד ומאזנים את היחס בין חמוץ למתוק.

מחיר: 9 ש"ח, 41 ש"ח לשישיה

בוטיק סנטרל

סופגניות של בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין
סופגניות של בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

2. ביסקוטי

עוגות ויטרינה מכל העולם הן ההשראה לקולקציית חנוכה של הקונדיטוריה מבני ברק, אחת היפות שנחתו אצלנו. המוטו הוא איפוק: בצק רך ונעים, קרם במתיקות עדינה וציפוי שלא מציף את הפה והעין באובר אינפורמציה.

האחת שלנו: סופגניית טירמיסו שלוקחת את כל מה שטעים בקינוח האיטלקי המסורתי: קרם וניל עשיר וחלק, זיגוג מתוק עדין ואבקת קקאו מרירה לאיזון הטעמים.

מחיר: 10 ש"ח

ביסקוטי

חנוכה 2018 בביסקוטי. צילום: בועז לביא
חנוכה 2018 בביסקוטי. צילום: בועז לביא

3. מתוקה

במתוקה הכינו לחג סופגניות בהשראת ממתקי שוקולד של עלית, ליין קינוח אישי וליין סופגניות אדומות בהשראת הלוגו של הקונדיטוריה, שחוגגת 20 שנה. ועוד לא אמרנו כלום על עוגת הסופגניות – 11 סופגניות בריוש צמודות, השנה בטעמי שוקולד.

האחת שלנו: סופגניית תות סברינה במילוי קרם וניל וקצפת מצליחה לחמוק ממתיקות מוגזמת ולהביא טעמים רעננים בזכות התותים הטריים.

מחיר: 12 ש"ח

מתוקה

סופגניות של מתוקה, חנוכה 2018. צילום: בני גם זו לטובה
סופגניות של מתוקה, חנוכה 2018. צילום: בני גם זו לטובה

4. פיס אוף קייק

סוף סוף קונדיטוריה שמכבדת טבעונים: מתוך 14 סופגניות של פיס אוף קייק, שש הטבעוניות המעוצבות כדונאט הן גולת הכותרת של הקולקציה.

האחת שלנו: סופגנייה טבעונית פריז ברס במילוי קרם נוגט במתיקות נעימה, קצפת צמחית ושברי אגוזים, שמספקים עוד מרקם וקראנצ'יות. צורת הדונאט/גלגל שדומה לקינוח המקורי מוסיפה גם היא לאפיל.

מחיר: 9 ש"ח

פיס אוף קייק

סופגניות של פיס אוף קייק. צילום: יעקב שנהב
סופגניות של פיס אוף קייק. צילום: יעקב שנהב

5. קונדיטוריית שמו

קולקציית הסופגניות של מיקי שמו, שמגיעה בקופסה ארוכה ומפתה, נעשתה הפעם בהשראת קינוחי קונדיטוריה. הסופגניות יפהפיות ויצירתיות אך עדיין בגבולות הטעם הטוב, במגוון שכל אחד יכול למצוא בו משהו.

האחת שלנו: סופגניית ג'יווארה במילוי קרמו שוקולד חלב ואגוזי לוז, דף שוקולד חלב שחוצה את הסופגנייה לרוחב וציפוי גנאש. אוהבי נוטלה יעופו עליה.

מחיר: 15 ש"ח.

קונדיטוריית שמו

סופגניות של קונדטוריית שמו. צילום: דניאל לילה
סופגניות של קונדטוריית שמו. צילום: דניאל לילה
סופגניות של קונדטוריית שמו. צילום: דניאל לילה
סופגניות של קונדטוריית שמו. צילום: דניאל לילה

6. רולדין

רשת רולדין נשאבה השנה לקמפיין אופנה, הוט קוטור ולייף סטייל. למרבה המזל כל המושגים הללו נותרו בגדר קונספט. הסופגניות איכותיות ואווריריות, עם קרם טעים ועיטורים אלגנטיים.

האחת שלנו: באבא או רום: קצפת במתיקות עדינה, סירופ סוכר, דובדבני אמרנה ומזרק רום, שהופך את הסופגנייה ממאכל חג ילדותי לקינוח למבוגרים.

מחיר: 12 ש"ח

רולדין

סופגניות של רולדין, קולקציית חנוכה 2018. צילום: רונן מנגן
סופגניות של רולדין, קולקציית חנוכה 2018. צילום: רונן מנגן

7. שואורום בייקהאוס

השנה הלכו המוחות היצירתיים של השואורום על קונספט Alice in Wonderland שהניב סופגניות צבעוניות, מוגזמות ומצחיקות.

האחת שלנו: הכובען המטורף עבר תרגום לסופגניית פיסטוק: מילוי, זיגוג ועיטור קרם פיסטוק מתוק עדין, ציפוי סוכר בצדדים, זילוף שוקולד וסוכריות צבעוניות, וביסקוויט חמאה.

מחיר: 14 ש"ח

מלכי ישראל 11 תל אביב, 9335592־03

סופגניות של שואורום. צילום: סיגל סבן
סופגניות של שואורום. צילום: סיגל סבן

מחוץ לעיר

מאפיות ג'ייקובס

נהוג לחשוב שסופגניות אפויות מתחילות מראש מעמדת נחיתות. בג'ייקובס מוכיחים שאפשר אחרת. הטעמים הנחלקים לממתקים (סופגניית במבה־ביסלי מוזרה וסופגניית פופקורן מוצלחת) ופירות; האחרונים טובים יותר.

האחת שלנו: סופגניית מוחיטו במילוי קרם ליים נענע, ציפוי שטרויזל, עיטור קוביית ג'לי רום לימון ולימון מסוכר. מניפת טעמים חמוצה־מתוקה, וטופינגז מגניבים מצדיקים את היציאה מתל אביב.

מחיר: 14 ש"ח

איתן 1 קריית אונו, 5511333־03; החרושת 19 רמת השרון 5491000־03

סופגניות אפויות של ג'ייקובס, חנוכה 2018. צילום: בר אופק
סופגניות אפויות של ג'ייקובס, חנוכה 2018. צילום: בר אופק

MIMI

פס בהיר שמצביע על טמפרטורת טיגון מדויקת הוא הקישוט הכי יפה לסופגנייה. בסופגניות של הרשת מאזור השרון הוא נוכח ומסמן בצק אוורירי, לא מתוק וטעים מאוד.

הבצק (קראפן – בצק שמרים איטלקי) משאיר את מרכז הבמה למילויים בטעם שוקולד, קרמל וריבת תות, ולסופגנייה בציפוי סוכר וקינמון.

האחת שלנו: גם השנה סופגניית קרם טופי וקרמל ניצחה בזכות מילוי קרם פטיסייר קרמל ועיטור טופי עם מעט מליחות.

מחיר: 10/7 ש"ח

ז'בוטינסקי 2 הוד השרון; המוביל 3 כפר סבא, 9662239־09

סופגניות של מימי. צילום: דניאל לילה
סופגניות של מימי. צילום: דניאל לילה

אלחנן – תרבות לחם

הגיוני שאצל האופה אלדד שמואלי רוב תשומת הלב הולכת לבצק, והוא אכן אוורירי, רך וקליל. גם בשאר הפרמטרים ניכר ניסיון לצאת מהבנאליה: ללא מילוי, צורת דונאט, טופינגז מעניינים ודיפים שאפשר לעשות איתם מיקס אנד מאץ'.

האחת שלנו: סופגנייה בציפוי יוגורט עדין, שמתאים לריבת פטל חמוצה־מתוקה, קרמל מלוח או קרם פטיסייר.

מחיר: 9־11 ש"ח, דיפים בתוספת 2־4 ש"ח

בכניסה לקיבוץ משמרות, 8838200־04