טעמנו סופגניית מעורב ירושלמי: זה כבד, אבל טוב

הסופגנייה הפרועה, פרי שיתוף פעולה בין מאפיית אנג'ל וסטקיית חצות הרבה פחות ביזארית ממה שזה נשמע, ואחד הדברים המוצלחים שיצאו לנו מירושלים לאחרונה

סופגניית מעורב ירושלמי. צילום: אנטולי מיכאלו
סופגניית מעורב ירושלמי. צילום: אנטולי מיכאלו
3 בדצמבר 2017

אין ספק שהסופגנייה החדשה של סטקיית חצות היא עליית מדרגה בפעלולי הסופגניות לחג. אחרי שאת מקום הריבה המסורתית החליפו מילארדי סוגי קרמים, גנאשים, מזרקי משחות מתוקות, וסוכריות, (שהתקבלו בהתלהבות שנדמה שהיא שגרמה לשר הבריאות ליצמן לפרוש), הגיעה התייחסות קרניבורית רצינית לסופגנייה. מילוי הסופגנייה בבשרים יצר משבר קואליציוני – בין חובבי הבצקים המטוגנים המסורתיים במילוי מתוק, להרפתקנים קולינריים פרועים.

סופגניית מעורב ירושלמי. צילום: אנטולי מיכאלו
סופגניית מעורב ירושלמי. צילום: אנטולי מיכאלו

עוד בשנה שעברה הציגה ברגר קינג את סופגניית ההמבורגר עם הוופר, אבל הפעם מדובר בשילוב שכולו כחול לבן: סופגניית אנג'ל במילוי מעורב ירושלמי. הסופגנייה חסרת העכבות הזאת נהגתה כהפגנת כוח של עיר הבירה, שבה נערך פסטיבל סופגנייה ירושלמית בחנוכה. לשם כך הוחלט לאחד שני מוסדות שהם מותגי על מובילים בעיר, ונוצר שיתוף פעולה בין מאפיית אנג'ל (מאז 1927) לסטקיית חצות (מאז 1970) שנחשבת למקום שבו הומצא המעורב הירושלמי; אברי פנים הניצלים על פלאנצ'ה לוהטת בתערובת תבלינים סודית וייחודית.

חברי מערכת טיים אאוט הוזמנו להתנסות בסופגניית המעורב הירושלמי, בהתראה של שלושה ימים מראש, מה שזימן להם את היכולת להערך עם קופסת טאמס למקרה של צרבת אכזרית. מסקנות אופרטיביות מהטעימה: המעורב הירושלמי מצא חן בעיני התל אביבים, והוכיח שלא צריך להיות ירושלמי כדי להעריך את ההמצאה הנועזת הזאת. יש לנו חשד שמדובר בסופגנייה אפוייה ולא מטוגנת (על אף שהיא שמנונית כדבעי) אבל בצירוף עמבה, השילוב בין שתי הקלאסיקות – סופגניית אנג'ל ומעורב של חצות – עבד באופן סימביוטי לגמרי, כאילו לא המציאו את הפיתה מעולם. זאת אשכרה מנה מוצלחת להתנסות בה, היא אמנם כבדה ודורשת כושר עיכול מסויים, אבל אם אתם מזדמנים לבירה בימי החג – יש לכם פה פיצוח לארוחת צהריים. 

(20 ש"ח לסופגנייה).  

סטקיית חצות 20-12.12.17